Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Po zmianie sprezyn auto nie jedzie, nie rusza...

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

[B4 ABK] Po zmianie sprezyn auto nie jedzie, nie rusza...

Post autor: SowaBezOka » 16 lis 2009, 13:02

Mam taki problem...

Wymienialem sprezyny. Auto stalo caly czas na biegu, w miedzy czasie moze baweilem sie i wlaczalem drugi bieg i napewno krecilem kierownica (gdy piasta i amortyzator byly odkrecone)... Ogolnie to nie zdejmowalem kolumny z koncowki drazka tylko szarpalem kolumne tak by wystawala zza auta i zebym mogl wyciagnac i wlozyc sprezyne...

Teraz po zlozeniu wszystkiego do kupy wbijam, jedynke, wsteczny czy dwojke slychac jedynie jakies buczenie i nic wiecej... auto nie jedzie, nie rusza z miejsca... :-| o co chodzi... ??


[+]
odpalilem autko i po wbiciu biegu i kreceniu kierownica prawa strona dziwnie sie zachowuje: zgrzyta, podnosi auto, proboje jechac...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2009, 16:04 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lis 2009, 13:34

A czasem przegub któryś ci nie wyskoczył jak tak szarpałeś:?:

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 16 lis 2009, 13:42

raczej napewno :-D

mozna go w jakis prosty sposob nalozyc, sprawdzic?
musze sciagac kolo? czy moze trzeba rozkrecic tak jak bym mial zmienic sprezyne??

no name
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1561
Rejestracja: 22 mar 2009, 12:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: no name » 16 lis 2009, 16:23

SowaBezOka, mialem ten sam problem przy wymianie sprezyn poszedl mi przegub i wogole nie chcial jechac :-P wes kogos do pomocy i niech ktos luknie pod auto a ty w tym czasie wrzuc na bieg i delikatnie popuszczaj sprzeglo bo moze drazek od pol osi wyskoczyl z przegubu [dobrze mowie?] ja tak mialem

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 16 lis 2009, 17:14

Nie radzę próbować ruszać jeśli wyskoczył przegub wewnętrzny. Podnieś przód auta i obracaj kołami w obie strony, jeśli z którejś strony koło się blokuje to znaczy że z tej strony auta należy odkręcić przegub wewnętrzny i poprawnie złożyć.

Próby ruszenia autem z miejsca na I lub wstecznym biegu w takiej sytuacji skończą się uszkodzeniem przegubu i koniecznością jego wymiany(wiem to niestety z autopsji).

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 17 lis 2009, 11:02

jutro od rana proboje robic tak jak piszecie. Blokuje sie gdy proboje skrecac w prawo : - )

Zapewne gdy wymienialem sprezyny to gdy piaste z wahaczem polozylem na ziemi to wypadl mi wieloklin z przegubu, dobrze kombinuje??




to co znalazlem:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/194/1/

pomoze mi w tym czyz tak?? <piwo>


ewidetnie z prawej strony przegub wyskoczyl. Czemu auto nie ciagnie chociaz na lewej stronie??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lis 2009, 11:10

SowaBezOka pisze:Czemu auto nie ciagnie chociaz na lewej stronie??
Ponieważ jest coś takiego jak mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Kręci się to koło, które stawia mniejszy opór. Przykładowo. Jeśli podniesiesz na lewarku jedną stronę i wrzucisz bieg to kręcić się będzie jedynie koło które jest w powietrzu.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 17 lis 2009, 11:55

raczkuje dopiero w mechanice, dzieki w ogole za odpowiedzi bo pewnie dla wielu z was to blache i wiadome sprawy ;-)


tak wiec wystarczy ze poprawnie naloze przegub z tej prawej strony gdzie mi przeskakuje i bedzie dobrze, tak?

narazie robota stoi bo nie mam klucza nasadowego 24. Co gorsza wrocilem z miasta i w dwoch sklepach tez juz nie mieli, niby strasznie schodza O_o Naszczescie sasiad ma transita, a tam do odkrecenia kol ma klucz 24 ^.^ czekam jak wroci z pracy i do roboty :-D

Zauwazylem ze oslona przegubu ma dziure, jak skrecam kolem to slysze powietrze jak schodzi z tej oslony i smar sie leciutko wylewa. Wiec przy okazji oslona do wymiany? :-D



na allegro widze przeguby zewnetrzene i wewnetrzne a do nich oslony. Ten z ktorym ja mam problem to przegub wewnetrzny i ta oslona na ponizszym obrazku tyczy sie przegubu wewnetrznego?

Obrazek

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 17 lis 2009, 12:30

SowaBezOka pisze:tak wiec wystarczy ze poprawnie naloze przegub z tej prawej strony gdzie mi przeskakuje i bedzie dobrze, tak?
Zakładając że się nie uszkodził- Tak
Przegub wewnętrzny z którym masz problem to przegub od strony skrzyni biegów, przegub zewnętrzny (na zdjęciu z uszkodzoną manszetą) to przegub od strony koła.
Tak więc musisz wyjąć całą półośkę.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 17 lis 2009, 12:52

Tak wiec mam problem z przegubem zewnetrznym, ewidentnie nie jest osadzony w piascie... ??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lis 2009, 14:29

Zajrzyj do mojego wątku na stronę 3.

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-piers ... 213,30.htm

Robiłem tam fotostory z wymiany przegubu w A4, ale w twoim przypadku będzie identycznie. Może ci to pomoże.

I tak jak kolega wyżej - przegub wewnętrzny to ten przy skrzyni. Zewnętrzny ten przy kole.

SowaBezOka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11

Post autor: SowaBezOka » 17 lis 2009, 14:49

O kozacki opis, te same narzedzia u mnie beda potrzebne, nic nie zmienilo sie wzgledem B4?

Reasumujac: wypadl mi drazek z przegubu zewnetrznego wiec nie jest konieczne odkrecenie rowniez przegubu wewnetrznego?

Wiec zostaje mi odkrecic srube trzymajaca przegub od strony kola nastepnie, sciagnac kolo, nalozyc nowa oslonke, zmontowac do kupy i vouila?



p.s> jakoze tez drazek mi wypadl to oznacza, ze przegub jest do wymiany, czy poprostu przez te szarpanie tak sie stalo i zuzycie przegubu nie mialo na to wplywu?
Wiem, ze 1.5 roku temu przeguby byly wymieniane... Mysle, ze nie zuzylby sie tak szybko...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lis 2009, 16:20

SowaBezOka pisze:te same narzedzia u mnie beda potrzebne, nic nie zmienilo sie wzgledem B4?
W B3 używałem chyba tych samych, więc raczej w B4 również będzie to samo.
SowaBezOka pisze:wypadl mi drazek z przegubu zewnetrznego wiec nie jest konieczne odkrecenie rowniez przegubu wewnetrznego?
Hmy, niby tak. Ale nie wiem czy nie będziesz miał problemu z umieszczeniem przegubu zewnętrznego w piaście bez odkręcania całej półosi. Wiem że jakoś to ludzie robią, ale podejrzewam że będzie trzeba trochę się nagimnastykować.

SowaBezOka pisze:jakoze tez drazek mi wypadl to oznacza, ze przegub jest do wymiany,
To już musiałbyś sprawdzić "organoleptycznie". Może być tak że nic mu się nie stało, ewentualnie zerwała się zawleczka zabezpieczająca na półosi.

OT
SowaBezOka pisze:O kozacki opis
To może wypowiesz się co myślisz o tym co planuje zrobić pod maską bo jakoś brak chętnych do wyrażenia swoich opinii.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 17 lis 2009, 23:23

wyskoczyla poloska z przegubu zewnetrznego wystarczy zlozyc spowrotem do kupy po drodze zmieniajac mazete i bedzie cacy, raczej wtapie zeby cos mu sie stalo.
Co do wymiany/montazy bez odkrecania niczego poza przegubem to ponoc jak sie wymienia prawy przegub to da sie go wyjac skrecajac kola na maksa w lewo i tak samo zmieniajac lewy skreca sie kola w prawo ale u mnie nie wiem czemu moze inna budowa skrzyni quattro z prawej strony sie tak nie da za chiny, z lewej wyszedl lajtowo w ten sposob.

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 17 lis 2009, 23:31

Kolego rozsypał ci się przegub WEWNĘTRZNY, jeszcze raz powtarzam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga