[B4 ABK] Po zmianie sprezyn auto nie jedzie, nie rusza...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
[B4 ABK] Po zmianie sprezyn auto nie jedzie, nie rusza...
Mam taki problem...
Wymienialem sprezyny. Auto stalo caly czas na biegu, w miedzy czasie moze baweilem sie i wlaczalem drugi bieg i napewno krecilem kierownica (gdy piasta i amortyzator byly odkrecone)... Ogolnie to nie zdejmowalem kolumny z koncowki drazka tylko szarpalem kolumne tak by wystawala zza auta i zebym mogl wyciagnac i wlozyc sprezyne...
Teraz po zlozeniu wszystkiego do kupy wbijam, jedynke, wsteczny czy dwojke slychac jedynie jakies buczenie i nic wiecej... auto nie jedzie, nie rusza z miejsca... :-| o co chodzi... ??
[+]
odpalilem autko i po wbiciu biegu i kreceniu kierownica prawa strona dziwnie sie zachowuje: zgrzyta, podnosi auto, proboje jechac...
Wymienialem sprezyny. Auto stalo caly czas na biegu, w miedzy czasie moze baweilem sie i wlaczalem drugi bieg i napewno krecilem kierownica (gdy piasta i amortyzator byly odkrecone)... Ogolnie to nie zdejmowalem kolumny z koncowki drazka tylko szarpalem kolumne tak by wystawala zza auta i zebym mogl wyciagnac i wlozyc sprezyne...
Teraz po zlozeniu wszystkiego do kupy wbijam, jedynke, wsteczny czy dwojke slychac jedynie jakies buczenie i nic wiecej... auto nie jedzie, nie rusza z miejsca... :-| o co chodzi... ??
[+]
odpalilem autko i po wbiciu biegu i kreceniu kierownica prawa strona dziwnie sie zachowuje: zgrzyta, podnosi auto, proboje jechac...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2009, 16:04 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Nie radzę próbować ruszać jeśli wyskoczył przegub wewnętrzny. Podnieś przód auta i obracaj kołami w obie strony, jeśli z którejś strony koło się blokuje to znaczy że z tej strony auta należy odkręcić przegub wewnętrzny i poprawnie złożyć.
Próby ruszenia autem z miejsca na I lub wstecznym biegu w takiej sytuacji skończą się uszkodzeniem przegubu i koniecznością jego wymiany(wiem to niestety z autopsji).
Próby ruszenia autem z miejsca na I lub wstecznym biegu w takiej sytuacji skończą się uszkodzeniem przegubu i koniecznością jego wymiany(wiem to niestety z autopsji).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
jutro od rana proboje robic tak jak piszecie. Blokuje sie gdy proboje skrecac w prawo : - )
Zapewne gdy wymienialem sprezyny to gdy piaste z wahaczem polozylem na ziemi to wypadl mi wieloklin z przegubu, dobrze kombinuje??
to co znalazlem:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/194/1/
pomoze mi w tym czyz tak??
ewidetnie z prawej strony przegub wyskoczyl. Czemu auto nie ciagnie chociaz na lewej stronie??
Zapewne gdy wymienialem sprezyny to gdy piaste z wahaczem polozylem na ziemi to wypadl mi wieloklin z przegubu, dobrze kombinuje??
to co znalazlem:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/194/1/
pomoze mi w tym czyz tak??
ewidetnie z prawej strony przegub wyskoczyl. Czemu auto nie ciagnie chociaz na lewej stronie??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ponieważ jest coś takiego jak mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Kręci się to koło, które stawia mniejszy opór. Przykładowo. Jeśli podniesiesz na lewarku jedną stronę i wrzucisz bieg to kręcić się będzie jedynie koło które jest w powietrzu.SowaBezOka pisze:Czemu auto nie ciagnie chociaz na lewej stronie??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
raczkuje dopiero w mechanice, dzieki w ogole za odpowiedzi bo pewnie dla wielu z was to blache i wiadome sprawy
tak wiec wystarczy ze poprawnie naloze przegub z tej prawej strony gdzie mi przeskakuje i bedzie dobrze, tak?
narazie robota stoi bo nie mam klucza nasadowego 24. Co gorsza wrocilem z miasta i w dwoch sklepach tez juz nie mieli, niby strasznie schodza O_o Naszczescie sasiad ma transita, a tam do odkrecenia kol ma klucz 24 ^.^ czekam jak wroci z pracy i do roboty
Zauwazylem ze oslona przegubu ma dziure, jak skrecam kolem to slysze powietrze jak schodzi z tej oslony i smar sie leciutko wylewa. Wiec przy okazji oslona do wymiany?
na allegro widze przeguby zewnetrzene i wewnetrzne a do nich oslony. Ten z ktorym ja mam problem to przegub wewnetrzny i ta oslona na ponizszym obrazku tyczy sie przegubu wewnetrznego?
tak wiec wystarczy ze poprawnie naloze przegub z tej prawej strony gdzie mi przeskakuje i bedzie dobrze, tak?
narazie robota stoi bo nie mam klucza nasadowego 24. Co gorsza wrocilem z miasta i w dwoch sklepach tez juz nie mieli, niby strasznie schodza O_o Naszczescie sasiad ma transita, a tam do odkrecenia kol ma klucz 24 ^.^ czekam jak wroci z pracy i do roboty
Zauwazylem ze oslona przegubu ma dziure, jak skrecam kolem to slysze powietrze jak schodzi z tej oslony i smar sie leciutko wylewa. Wiec przy okazji oslona do wymiany?
na allegro widze przeguby zewnetrzene i wewnetrzne a do nich oslony. Ten z ktorym ja mam problem to przegub wewnetrzny i ta oslona na ponizszym obrazku tyczy sie przegubu wewnetrznego?
Zakładając że się nie uszkodził- TakSowaBezOka pisze:tak wiec wystarczy ze poprawnie naloze przegub z tej prawej strony gdzie mi przeskakuje i bedzie dobrze, tak?
Przegub wewnętrzny z którym masz problem to przegub od strony skrzyni biegów, przegub zewnętrzny (na zdjęciu z uszkodzoną manszetą) to przegub od strony koła.
Tak więc musisz wyjąć całą półośkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zajrzyj do mojego wątku na stronę 3.
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-piers ... 213,30.htm
Robiłem tam fotostory z wymiany przegubu w A4, ale w twoim przypadku będzie identycznie. Może ci to pomoże.
I tak jak kolega wyżej - przegub wewnętrzny to ten przy skrzyni. Zewnętrzny ten przy kole.
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-piers ... 213,30.htm
Robiłem tam fotostory z wymiany przegubu w A4, ale w twoim przypadku będzie identycznie. Może ci to pomoże.
I tak jak kolega wyżej - przegub wewnętrzny to ten przy skrzyni. Zewnętrzny ten przy kole.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
O kozacki opis, te same narzedzia u mnie beda potrzebne, nic nie zmienilo sie wzgledem B4?
Reasumujac: wypadl mi drazek z przegubu zewnetrznego wiec nie jest konieczne odkrecenie rowniez przegubu wewnetrznego?
Wiec zostaje mi odkrecic srube trzymajaca przegub od strony kola nastepnie, sciagnac kolo, nalozyc nowa oslonke, zmontowac do kupy i vouila?
p.s> jakoze tez drazek mi wypadl to oznacza, ze przegub jest do wymiany, czy poprostu przez te szarpanie tak sie stalo i zuzycie przegubu nie mialo na to wplywu?
Wiem, ze 1.5 roku temu przeguby byly wymieniane... Mysle, ze nie zuzylby sie tak szybko...
Reasumujac: wypadl mi drazek z przegubu zewnetrznego wiec nie jest konieczne odkrecenie rowniez przegubu wewnetrznego?
Wiec zostaje mi odkrecic srube trzymajaca przegub od strony kola nastepnie, sciagnac kolo, nalozyc nowa oslonke, zmontowac do kupy i vouila?
p.s> jakoze tez drazek mi wypadl to oznacza, ze przegub jest do wymiany, czy poprostu przez te szarpanie tak sie stalo i zuzycie przegubu nie mialo na to wplywu?
Wiem, ze 1.5 roku temu przeguby byly wymieniane... Mysle, ze nie zuzylby sie tak szybko...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W B3 używałem chyba tych samych, więc raczej w B4 również będzie to samo.SowaBezOka pisze:te same narzedzia u mnie beda potrzebne, nic nie zmienilo sie wzgledem B4?
Hmy, niby tak. Ale nie wiem czy nie będziesz miał problemu z umieszczeniem przegubu zewnętrznego w piaście bez odkręcania całej półosi. Wiem że jakoś to ludzie robią, ale podejrzewam że będzie trzeba trochę się nagimnastykować.SowaBezOka pisze:wypadl mi drazek z przegubu zewnetrznego wiec nie jest konieczne odkrecenie rowniez przegubu wewnetrznego?
To już musiałbyś sprawdzić "organoleptycznie". Może być tak że nic mu się nie stało, ewentualnie zerwała się zawleczka zabezpieczająca na półosi.SowaBezOka pisze:jakoze tez drazek mi wypadl to oznacza, ze przegub jest do wymiany,
OT
To może wypowiesz się co myślisz o tym co planuje zrobić pod maską bo jakoś brak chętnych do wyrażenia swoich opinii.SowaBezOka pisze:O kozacki opis
wyskoczyla poloska z przegubu zewnetrznego wystarczy zlozyc spowrotem do kupy po drodze zmieniajac mazete i bedzie cacy, raczej wtapie zeby cos mu sie stalo.
Co do wymiany/montazy bez odkrecania niczego poza przegubem to ponoc jak sie wymienia prawy przegub to da sie go wyjac skrecajac kola na maksa w lewo i tak samo zmieniajac lewy skreca sie kola w prawo ale u mnie nie wiem czemu moze inna budowa skrzyni quattro z prawej strony sie tak nie da za chiny, z lewej wyszedl lajtowo w ten sposob.
Co do wymiany/montazy bez odkrecania niczego poza przegubem to ponoc jak sie wymienia prawy przegub to da sie go wyjac skrecajac kola na maksa w lewo i tak samo zmieniajac lewy skreca sie kola w prawo ale u mnie nie wiem czemu moze inna budowa skrzyni quattro z prawej strony sie tak nie da za chiny, z lewej wyszedl lajtowo w ten sposob.