Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] Podrzebne mocne sprzęgło- ma wytrzymać 180KM i 380NM

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 22 sie 2010, 21:34

Tu też mozesz mieć problem,bo 2,5 tdi ma wiecej Nm więc sprzęgło też napewno bedzie inne,a pozatym w 2,5 tdi jest 6cio biego skrzynia,wiec 1,9 tdi będzie za słaby.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 22 sie 2010, 22:30

rafal102 pisze:Potwierdzi jeszcze ktoś tą wypowiedź..??
Ja zaprzecze, lozysko oporowe pracuje tylko podczas wciskania sprzegla wiec nie moze halasowac na biegu jalowym i sprzegle w neutralnym polozeniu.

Obstawiam tuleje walka sprzeglowego (012141180B) po, której chodzi lozysko oporowe.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 22 sie 2010, 23:34

PI7er pisze:Ja zaprzecze
Mało wiesz niestety. Łożysko dotyka docisku caly czas i dlatego halasuje.

A co do skrzyni od 2.5 tdi 6gang sprzęgło 240mm mocne i fajne dwumas
dorabianie łap i przekładka wybieraka od A4 lub passata B5FL. I działa .
Mam u siebie coś takiego.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 sie 2010, 00:36

No właśnie słyszałem, ze mocowanie jest inne a jak jest z rozrusznikiem.>?? Będzie pasował oryginalny..?? Czy trzeba wymienić od 2.5 TDI..??

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 sie 2010, 08:23

Dzwon skrzyni jest identyczny jak w każdej 5-cio biegowej. Jedynie trzeba zakładać dystans ktory jest fabrycznie przy silnikach TDI . Rozrusznik zostaje bo w 2.5 jest taki sam.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 sie 2010, 09:24

chmiel25 pisze:
PI7er pisze:Ja zaprzecze
Mało wiesz niestety. Łożysko dotyka docisku caly czas i dlatego halasuje.
Zgadza sie zapomnialem, ze mamy doczynienia z hydraulicznym sprzeglem ale to nie zmienia faktu i podczas wciskania sprzegla dzwiek powinien byc taki sam albo i glosniejszy a tu cichnie, lozysko dostaje wiekszgo obciazenia i dziwne aby uszkodozne lozysko pracowalo cicho pod obciazeniem...

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 sie 2010, 10:16

Twoje teoria jest słuszna. Ale jeżeli łożysko bedzie źle wpiete w widełki lub spadła sprężynka(zawleczka) to właśnie będzie sobie grzechotać, a pod obciążeniem się uspokoi.

Pozddro

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 23 sie 2010, 10:45

chmiel25 pisze:Dzwon skrzyni jest identyczny jak w każdej 5-cio biegowej. Jedynie trzeba zakładać dystans ktory jest fabrycznie przy silnikach TDI . Rozrusznik zostaje bo w 2.5 jest taki sam.
Dystams..?? Mowa o tej blasce między silnikiem a skrzynią..?? I trzeba tam zamontować ją od 2.5 tdi tak..??

A dużo przeróbek jest z mocowaniem skrzyni..?? Pasuje chociaż jedna łapa czy dwie do wymiany...??

Na razie planuje wyciągnąć skrzynie i sprawdzić te łożysko i włożę swoje strare. Jak ucichnie to na razie zostanie te sprzęgło ale skoro one już łapało poślizgi to raczej nie wytrzyma 380-400NM więc po zmianie softu będę rozglądał się za skrzynią od 2.5 TDI 150KM. Bo nic innego nie wymyślę. Czytałem, ze oddają sprzęgła do przeróki ale wtedy dwiema nogami będzie trzeba je wciskać, a ja chcę, żeby autko zostało komfortowe. A jeździłęm audi 2.5 TDI i skrzynia jest super w tym autku a pasek ma ponad 150 koni także już by świetnie się spisywała w nim.. :P

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 sie 2010, 13:58

Ja chyba żle pisze do czego chcesz wsadzić te skrzynie??
Bo ja wkładałem do B4.
teraz mam dwumas i sprzeglo ori 130ps 240mm zrobiony program na 160/170ps i coś 400nm i nic sie nie dzieje a mam quattro i normalnie upalam :mrgreen:
ale sprzegło nigdy nawet nie spróbowało sie poślizgnać.
Wrazie co to mam patent na mocne sprzegło. przy skrzyni 6 gang.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 23 sie 2010, 16:17

chmiel25 pisze:;]Łożysko dotyka docisku caly czas i dlatego halasuje.
również potwierdzam. U mnie na jałowym słychać było równowmierne ciche pukanie, po wciśnięciu sprzęgła ustępowało. przyczyną był pęknięty plastik na przedzie łożyska.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 26 sie 2010, 17:02

Panowie. Proszę o kolejną pomoc.

Dziś przyjechał passat 3bg z niemiec i przebiegiem 100000km z silnikiem 1.9 TDI AVF i skrzynią 6 biegową.

Mam okazję kupić tą skrzynię ale nie wiem czy będzie pasować.. I co trzeba przerobić, żeby ją wpasować do mojego AFN.

Jedną różnicę jaką zobaczyłem na pierwszy rzut oka to wybierak jest z lewej strony a u mnie jest z czoła. To jest pierwszy problem jaki znalazłem. A co dalej..?? Jak to wygląda z montażem proszę o pomoc.

A dodatkowe pytanie. Dlaczego nie można włożyć do skrzyni 5 biegowej koładwumasowego z tarczą i dociskiem 240mm..??? Jaka jest różnica..??

Proszę o szybką pomoc bo autko nie będzie długo stało.. :(

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 26 sie 2010, 18:33

Bierz ta skrzynie!! Pasuje idealnie P&P do AFN tylko musisz wziaśc razem z aluminiowym dystansem. No i wybierak razem z drążkami bo sa dwa i zypełnie inny mechanizm.

Nie zmieści sie dwumas 240mm w 5 gang brakuje okolo 1mm po obwodzie fabryka przy 6gang roztacza dzwon skrzyni. Jak zdejmniesz skrzynie to zobaczysz o czym mowie.
Elektryka pasuje czujnik predkości i wsteczne.
pozdro
ps. sprawdz przeguby przy skrzyni bo moga być wiekszej średnicy. Ale nie sadze. Wrazie czego mam takie półoski i przeguby.

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 26 sie 2010, 19:03

chmiel25 pisze:Bierz ta skrzynie!! Pasuje idealnie P&P do AFN tylko musisz wziaśc razem z aluminiowym dystansem
Tą blachą między skrzynią a silnikiem tak..??

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 26 sie 2010, 19:21

Tak aluminiowy dystans o grubości 5/6mm

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 27 sie 2010, 21:02

to jutro powinno zagościć.. :P

[ Dodano: 2010-08-27, 21:01 ]
I kicha skrzynia nie pasuje za bardzo do autka.. :(

Jest od cholery problemów zaczynająć od mocowań skrzyni po czujnik cofajnia po rozrusznik .. :(

Jutro ciąg dalszy zmagań ale nie jest za ciekawie.. :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga