[B4 92 2.0 ABT]Pukanie przy jeżdzie....
[B4 92 2.0 ABT]Pukanie przy jeżdzie....
Dzień dobry ,krótko opiszę mój problem:podczas jazdy słychać pukanie dochodzące z przedniego koła.Mechanior najpierw powiedział że to łożysko ,ale po wymianie na nowe nic się nie zmieniło.Mi to podpada na przegób ,ale czy przegób może pukać podczas jazdy,a nie pukać gdy ruszam na skręconych kołach?Pukanie nasila się gdy na prędkości skręcam w prawo to z lewego koła dochodzi jeszcze głośniejsze pukanie.Dodam że jest też prawidłowo nasmarowany.pzdr
Ostatnio zmieniony 27 lut 2010, 18:18 przez mirazz, łącznie zmieniany 1 raz.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
Jezeli na skreconych kolach przy ruszaniu klekocze to przeguby ZEWnetrzne do wyp-wymiany.
Popieram przypuszczenia GOLDI j51 bo nic w sumie innego wymyslec sie nie da (ale nigdy jeszcze sie z tym nie spotkalem zeby wewnetrzny przegub padl(jesli oslona byla dobra).
Skrzywiona polos tez raczej odpada bo musialbys kolo razem z wachaczem urwac zeby ja wygielo(chyba ze ktos specjalnie w nia mlotkiem rebnal)
napisz jeszcze od kiedy wystapily te objawy?
Popieram przypuszczenia GOLDI j51 bo nic w sumie innego wymyslec sie nie da (ale nigdy jeszcze sie z tym nie spotkalem zeby wewnetrzny przegub padl(jesli oslona byla dobra).
Skrzywiona polos tez raczej odpada bo musialbys kolo razem z wachaczem urwac zeby ja wygielo(chyba ze ktos specjalnie w nia mlotkiem rebnal)
napisz jeszcze od kiedy wystapily te objawy?
Jest prosty test na sprawdzenie przegubu wewnętrznego: samochód na podnośnik do góry, koła w powietrzu, odpalasz, wbijasz jedynkę, po puszczeniu sprzęgła delikatnie przyciskasz hamulec - jeśli słyszysz pukanie to przegub wewnętrzny do wymiany. :mrgreen:mirazz pisze:Czy można jakoś to sprawdzić,tzn czy jakiś luz już powinien go kwalifikować do wymiany?
Nie musisz podnosić samchodu na podnośnik, ja tak robiłem i niby nikt nie widział, że coś jest z przegubem. Wjedź na kanał sobie sam, zostaw smochód na luzie wejdź pod spód i złap za półoske. Spróbuj nią poruszać do przodu i do tyłu. U mnie jedna nie ruszała się wogóle, natomiast druga miała luz bo mogłem ją ruszyć delikatnie w tył i przód.
Okazało się, że przegub wewnętrzny był walnięty mimo, że guma była cała. A każdy mi mówił taki luz to nie luz, to na pewno nie przegub. Obstawiałem przy swoim i po wymianie mam cisze, spokój i nic mi nie drży <ok>
Okazało się, że przegub wewnętrzny był walnięty mimo, że guma była cała. A każdy mi mówił taki luz to nie luz, to na pewno nie przegub. Obstawiałem przy swoim i po wymianie mam cisze, spokój i nic mi nie drży <ok>