Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E quattro ABK] Samoczynne odłączanie quattro

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

[80 B4 2.0E quattro ABK] Samoczynne odłączanie quattro

Post autor: PiotrekG » 10 gru 2007, 12:43

Mam problem z napędem quattro - niby wszystko działa, ale quattro odłącza się automatycznie, kiedy przekroczona zostaje prędkość 25km/h :-? .
Nie wiem czy to normalne, a jeśli tak, to czy możnaby to jakoś przestawić, żeby odłączał sie np. dopiero przy 50km/h - byłoby to dla mnie zdecydowanie lepsze... :roll:
Audi 80 B4 2.0E quattro
<quattro>

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 10 gru 2007, 14:23

Napęd na 4 łapy w Twoim audi jest stały, to znaczy że wszystkie koła są napędzane jednocześnie cały czas.
To co Ci się odłącza przy 25km/h to jest to blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

Post autor: PiotrekG » 10 gru 2007, 16:27

Dzięki bardzo. Nie wiedziałem wcześniej co o tym sądzić. Kiepski ze mnie spec :oops:
Audi 80 B4 2.0E quattro
<quattro>

Awatar użytkownika
wiewiorr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 23 gru 2006, 18:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wiewiorr » 24 gru 2007, 14:38

Jest pewien sposób aby przerobić ten włącznik dyrfa i nie bedzie ci sie wyłaczał
bedziesz mógł włączać i wyłączać kiedy tylko bedziesz chciał :-D
Wiewior

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 gru 2007, 15:02

wiewiorr, powiedziałeś A to powiedz i B.

uysy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2007, 12:35
Kontakt:

Post autor: uysy » 24 gru 2007, 19:57

biało niebieski kabelek przy sterowniku szpery (to mniejsze pod tylną kanapą)
zalecam ostrożność przy załączaniu podczas jazdy ;)

Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

Post autor: PiotrekG » 25 gru 2007, 12:24

uysy pisze:biało niebieski kabelek przy sterowniku szpery
Ale co z tym kabelkiem :?:
Audi 80 B4 2.0E quattro
<quattro>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 gru 2007, 13:56

Nie sądzicie ze możliwość zablokowanie mostu na stąłe i możliwość właczenia go przy każdej predkości bdzie prowadziło do jego uszkodzenia? Nie pamietak dokładnie ale chyba kiedyś coś o tym czytałem i przy takiej opcji jest bardzo prawdopodbne uszkodzenie napedu.

Kovic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 18 lut 2007, 19:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kovic » 27 gru 2007, 22:21

Solskier pisze:Nie sądzicie ze możliwość zablokowanie mostu na stąłe i możliwość właczenia go przy każdej predkości bdzie prowadziło do jego uszkodzenia? Nie pamietak dokładnie ale chyba kiedyś coś o tym czytałem i przy takiej opcji jest bardzo prawdopodbne uszkodzenie napedu.
Dokładnie, zblokowany dyfr przenosi zbyt duże siły aby wytrzymać.

Awatar użytkownika
Quon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 lut 2007, 09:39
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Quon » 31 gru 2007, 09:41

Na nawierzchni o dużej przyczepności jest szansa skutecznie popsuć dyfer, natomist do zabawy na śniegu, szutrze i innych mało przyczepnych nawierzchniach modyfikacja daje dużo frajdy, auto prowadzi się pięknie i nie wyjeżdża przodem - wniosek - modyfikacja do przeprowadzenia nie szkodliwa jak się używa z głową.
quon

Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

Post autor: PiotrekG » 31 gru 2007, 10:37

Właśnie o to chodzi. Już niedługo będzie śnieg i stąd moje zainteresowanie :mrgreen: ...
Audi 80 B4 2.0E quattro
<quattro>

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 02 sty 2008, 15:06

Tylko co sie stanie gdy jakoś zupełnie z przypadku zapomnicie panowie o rozłączeniu blokady i wejdziecie sobie z zakręt na przyczepnym asfalcie...most do quattro nie jest tak łatwo osiągalny:)
Pozdrawiam
Adam

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 02 sty 2008, 16:14

madazaw pisze:Tylko co sie stanie gdy jakoś zupełnie z przypadku zapomnicie panowie o rozłączeniu blokady i wejdziecie sobie z zakręt na przyczepnym asfalcie...most do quattro nie jest tak łatwo osiągalny:)
Pozdrawiam
Hmmm raczej jak już ktoś włączy blokadę to będzie to w jakimś konkretnym celu, więc wątpie żeby zapomniał.

Poza tym po zgaszeniu silnika wraca do stanu wyłączonego, no i nie zapominaj, że ABS jest wtedy wyłączony więc łatwo się zorientować, że blokada jest załączona.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 02 sty 2008, 19:05

madazaw, most jak most, ale co się stanie jak ktoś nieodpowiedzialny wejdzie w zakręt z nadmierna prędkością jak na załączona blokadę i poleci dupą w drzewo albo na sąsiedni pas.
Jednak myślę, ze to ekstremalny przypadek. jmm, ma tutaj rację, ze tego nie da się raczej zapomnieć, tym bardziej że ABS świeci się na blacie.

Awatar użytkownika
maslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:04
Lokalizacja: Oława

Post autor: maslo » 02 sty 2008, 19:23

no nie dokońca u mnie po wyłaczeniu silnika i ponownym właczeniu blokada zostaje jak była. No i ja zawsze jeźdze na wyłączonym ABSie.
Więc mam pytanie co dokładnie z tym niebieskim kabelkiem? Podać mu 12V?
A może ktoś wie gdzie znajduje się moduł sterujący odłaczeniem blokady i jak dzała, być może wstawienie zykłego rezystora skutecznie rozwiązało by problem automatycznego rozłączania blokady.
Audi 80 - auto z duszą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga