[b4 1.9tdi 1z] sprzegło
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9tdi 1z] sprzegło
witam.byłem wczoraj u mechanika w związku z tym tarkotaniem podczas gaszenia silnika których wielu z nas meczy.gdy wcśniemy sprzęgło to nic nie słychać.mechanik poobsłuchiwał wszystko i stwierdził że to łożysko podczas hamowania obciera o słoneczko i dlatego wydaje taki dźwięk.chciałem was zapytać jak to jest w naszych samochodach bo chyba łożysko powinno byc w pewnej odległości od słoneczka...
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie też tak klekocze a mam benzynkę. Ostatnio wymienialiśmy z kolegą całe kompletne sprzęgło w A4 a kupił ori w serwisie, i po zgaszeniu silnika jest taki sam klekot jak był wcześniej. Moim zdaniem to poprotu zrobił się już lekki luz międzyzębny w skrzyni i to ona wydaje takie dźwięki. Przy wciśniętym sprzęgle tego nie słychać bo skrzynia jest poprostu odlączona. To jest moje zdanie i zawsze mogę się mylić :roll: Pozdrawim
kokolino1, skrzynia na luzie nie jest do konca odlaczona od silnika, pomimo ze sprzeglo jest wcisniete. skrzynia na luzie ma bardzo male opory i ruch obrotowy przenosi sie z silnika przez sprzeglo. Sprobuj podniesc przod auta (obydwa kola) odpalic silnik i wrzucic na luz i wcisnac sprzeglo. Kola i tak lekko beda sie obracac. oczywiscie mozna je bez problemu zatrzymac reka. Przynajmniej tak bylo u mnie w golfie 3 i obecnym audi. i mam nadzieje ze tak byc powinno :mrgreen:
Masz rację, dodać można tylko tyle, że ten dźwięk wydają koła od 3 i 4 biegu.kokolino1 pisze:U mnie też tak klekocze a mam benzynkę. Ostatnio wymienialiśmy z kolegą całe kompletne sprzęgło w A4 a kupił ori w serwisie, i po zgaszeniu silnika jest taki sam klekot jak był wcześniej. Moim zdaniem to poprotu zrobił się już lekki luz międzyzębny w skrzyni i to ona wydaje takie dźwięki. Przy wciśniętym sprzęgle tego nie słychać bo skrzynia jest poprostu odlączona. To jest moje zdanie i zawsze mogę się mylić :roll: Pozdrawim
Siłownik sprzęgła będzie zawsze dociskał łożysko oporowe do słoneczka.hudy pisze:no dobrze ale jak to jest z ułożeniem elementów sprzegła ?? czy łożysko powinno miec jakąś określona odległość od słoneczka czy nie a jesli jest za blisko to co można z tym zrobić??
Jedyne miejsce gdzie możesz coś podregulować przy sprzęgla to punkt podparcia łapy wyciskowej. Wszystko inne ma wymiary stałe i nie podlega regulacji.