[B4 1.9 1Z] Strzelanie przy skręcaniu
[B4 1.9 1Z] Strzelanie przy skręcaniu
Witam. Mam nadzieję, że umieściłem swój temat w dobrym dziale, jednak nie jestem pewien co to przyczyny swojego problemu.
Od niedawna posiadam Audi 80 B4 1.9 1Z 1994r. w sedanie. Zauważyłem, że samochód bardzo dziwnie zachowuje się podczas skrętu, mianowicie np. podczas zawracania kiedy koła są maksymalnie skręcone (obojętne czy w lewo czy w prawo) samochód traci płynność. Koła jakby zaczynały się ślizgać i przeskakiwać.
Dodatkowo po puszczeniu kierownicy ta nie prostuje się a dalej ciągnie w kierunku skrętu.
Dodam, że nie jest to wina przegubów, gdyż zostały one wymienione i problem nie zniknął.
Znalazłem w internecie wiele wątków z podobnymi objawami jednak nigdzie nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi czym jest to spowodowane.
Od niedawna posiadam Audi 80 B4 1.9 1Z 1994r. w sedanie. Zauważyłem, że samochód bardzo dziwnie zachowuje się podczas skrętu, mianowicie np. podczas zawracania kiedy koła są maksymalnie skręcone (obojętne czy w lewo czy w prawo) samochód traci płynność. Koła jakby zaczynały się ślizgać i przeskakiwać.
Dodatkowo po puszczeniu kierownicy ta nie prostuje się a dalej ciągnie w kierunku skrętu.
Dodam, że nie jest to wina przegubów, gdyż zostały one wymienione i problem nie zniknął.
Znalazłem w internecie wiele wątków z podobnymi objawami jednak nigdzie nie doszukałem się konkretnej odpowiedzi czym jest to spowodowane.
Zbieżność jest ok. Samochodu nie ciągnie nawet przy większych prędkościach. Przy hamowaniu też mogę spokojnie puścić kierownicę bez obawy że go gdzieś zniesie.
Ogólnie sprawia to wrażenie zbyt dużego kąta skrętu. Do pewnego momentu kierownica odbija normalnie. Dopiero przekraczając pewien punkt przy dużym skręcie ciągnie ją już w kierunku skrętu.
Ogólnie sprawia to wrażenie zbyt dużego kąta skrętu. Do pewnego momentu kierownica odbija normalnie. Dopiero przekraczając pewien punkt przy dużym skręcie ciągnie ją już w kierunku skrętu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 gru 2015, 16:59
- Lokalizacja: Dobryń
Z zawieszeniem też wszystko ok.
Znalazłem wątek sprzed ładnych paru lat w którym wielu użytkowników deklaruje podobne problemy.
Czy może komuś udało się dość co do przyczyny?
Znalazłem wątek sprzed ładnych paru lat w którym wielu użytkowników deklaruje podobne problemy.
Kod: Zaznacz cały
http://audi80.pl/topics6/80-b4problem-przy-zawracaniu-vt2611.htm
Wydaje mi się że coś jest nie halo albo przeguby albo pół oś ewentualnie skręcić koła do max na jakimś podnośniku dać pierwszy bieg i puścić sprzęgło i kręcić kierownicą w prawo i w lewo zobaczyć czy nic nie przeskakuje jak tak to szukać coś w napędzie przegub , pół oś ,przegub wewnętrzny ewentualnie już w skrzyni układ różnicowy myślę że zawieszenie raczej nie ma tu wpływu ewentualnie maglownica .