Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana łożyska przedniego koła. Audi B4 avant 1

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

[B4 1.9 1Z] Wymiana łożyska przedniego koła. Audi B4 avant 1

Post autor: mariusz1979 » 27 maja 2014, 18:35

Koledzy pomocy! Nie robiłem tego nigdy i nie wiem jak się do tego zabrać. Czy może ktoś mi opisać krok po korku jak to zrobić? Dzięki wielkie za pomoc.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 maja 2014, 18:37

A kolega ma dostęp do prasy hydraulicznej? Bo bez tego to ani rusz.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 27 maja 2014, 19:18

kolego mam prase, mam klucze i reszte tez mam oprócz wiedzy na ten temat. Poprostu nie robiłem tego nigdy i nie wiem od czego zacząć. chodzi mi o opis krok po kroku co trzeba zdemontować itp by wymienic to łożysko .

[ Dodano: 2014-05-27, 19:21 ]
Mógłbym się bawić w uczenie się i dochodzenie co i jak ale naprawde nie mam teraz czasu by tak robić a jakiekolwiek wskazówki napewno pomogą i przyspieszą mi tą robotę.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 27 maja 2014, 19:30

Rozbierasz wszystko do momentu aż trzymasz całą zwrotnicę w ręce, czyli sworzeń na dole, pół ośkę odkręcasz od zwrotnicy i amortyzator + czujnik ABS jeśli masz. Prasą wypychasz łożysko i piastę, sprawdzasz powierzchnie w zwrotnicy i na piaście żeby przy zakładaniu nowego łożyska nie klinowało, najlepiej przynajmniej papierem przeczyścić, możesz troszkę posmarować smarem, wpychasz nowe łożysko tylko ostrożnie żeby się nie rozpadło, wpychasz piastę i składasz do kupy auto ;-)
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 maja 2014, 22:26

Masz na wszelki wypadek kilka fotek. Jak nigdy tego nie robiłeś to zobacz mniej więcej jak to wygląda po rozbebeszeniu i nabierzesz większej odwagi. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2014-05-27, 22:30 ]
.. i jeszcze kilka= może dadzą radę wejść. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 maja 2014, 23:38

Odkręcasz jażmo z zaciskiem hamulcowym. Demontujesz tarcze, odkręcasz sworzeń wachacza, dwie śruby od kolumny, pół oś odkręcasz i zdejmujesz zwrotnice. Na prasie wyprasowywujesz pierw piaste potem całe łożysko po usunięciu pierścienia zabezpieczającego. Składasz w odwrotnej kolejności. Tylko jak będziesz wprasowywać łożysko to musisz oprzeć się na zewnętrznym elemencie łożyska. Wprasowywując piastę na wewnętrznej części łożyska. Wszystko po to by siły podczas wprasowywania nie rozkładały się na kulkach i bieżniach łożyska.
Powodzenia.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2014, 09:11

Jeszcze słówko ode mnie.
1). Pamiętaj !!! , po odkręceniu zacisku podwieś go na jakimś drucie albo sznurku do sprężyny, niech nie zwisa swobodnie na przewodzie i go nie obciąża. Nie patrz na to co mówią niektóre produ"centy a NAWET fachowe warsztaty. Po prostu nie słuchaj kre..-ich.
Przerobił to mojej skórze jeden z mechaników mówiąc że guma jest tak OBLICZONA że ma wytrzymać ciężar ( ok.5kg. ) wiszącego zacisku . i ja durny łeP W TO UWIERZYŁEM.
Tylko niesamowite szczęście czyt. PrzenajśFiętszy Bóg , uchroniło mnie przed katastrofą. To są hamulce !! - czyli podstawa wszystkiego co sie porusza.

2). W Twoim przypadku nie musi być wszystko takie jak na fotkach, ale będzie podobne. Mianowicie, możesz mieć w środku zwrotnicy rowek na ogranicznik ( pierścień segera). U mnie np. tego nie ma. Odpowiednie wytoczenie zwrotnicy załatwiło sprawę właściwego montazu łożyska.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 28 maja 2014, 12:18

ok, dzięki wam za pomoc i podpowiedzi. Teraz już mam jakieś pojęcie co i jak. Zabiore się za to dziś wieczorem. Postaram się napisać jak mi poszło i może coś nowego dorzucę od siebie dla innych którzy się podejmą takiej wymiany. Jeszcze raz dziękuję i życzę bezawaryjnej i miłej jazdy naszymi audiczkami.


Dzięki.

[ Dodano: 2014-05-28, 12:22 ]
Aha, jeszcze jedna sprawa która mi teraz przyszła na myśl. Bo to łożysko jest dzielone na dwie części. Szersza i węższa szalka . czy to ma znaczenie jak założę to łożysko czy jest to obojętne????

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2014, 13:27

Nie jest obojętne ale jak popatrzysz na piastę i to łożysko do od razu wylukasz że nie da się tego inaczej założyć i nabi . Jest tylko jeden sposób znaczy się z jednej strony można je nabijać. Mowa o nabijaniu na piastę oczywiście.
ŁOJOJOJ !!!! Nie pomyl sie i najpierw nie wpakuj odwrotnie w zwrotnicę bo będziesz zemścił na czym śFiat stoi.
Dzięki za punkt.

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 28 maja 2014, 20:21

no wiec musze sie pochwalic hahaha. poszlo bez wiekszych problemow. moze moje pytanie na temat kierunku wprasowania lozyska bylo smieszne ale szczerze to nie zwracalem uwagi jak ono wyglada ale juz wiem i widac roznice golym okiem. jutro biore sie za droga strone i mam nadzieje ze pojdzie rownie dobrze.

dzieki jeszcze raz za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
comd89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 02 wrz 2010, 08:30
Lokalizacja: TOS

Post autor: comd89 » 09 lut 2015, 18:55

antoni, czy w zwrotnicy miałeś segery czy nie ?

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 10 lut 2015, 14:42

Na sto milionów procent w mojej zwrotnicy nie ma ani jednego pierścienia segera.

Jest tak wytoczona od wewnątrz, że tylko z jednej strony (tej od zewnątrz auta) można wciskać piastę z łożyskiem. Apo drugiej stronie tegoż wnętrza , wytoczenie sie zatrzymuje tak na oko z pół centymetra przed końcem.
Wieczorem coś może znajdę to wrzucę fotkę gdzie widać będzie że to nie pierśącień a taka budowa zwrotnicy.

[ Dodano: 2015-02-10, 20:19 ]
No niestety. Bardzo dużo mam tych fotek ale nie takie jak potrzeba. Nie zrobiłem żadnej pod kątem pokazania zwrotnicy od środka, bo nie miałem pojęcia że się przyda. Pstrykałem tak tylko dookoła że może się coś przydać.

Aczkolwiek w zestawie z łożyskiem pierścień segera jak i kilka innych śrub i śrubek było zapakowanych. Nie wiem po co i na co bo nic oprócz łozyska nie wykorzystałem .

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 04 sty 2016, 22:29

Łożyska powinno wprasować się na sucho czy lepiej użyć czegoś w stylu Obrazek

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 05 sty 2016, 09:24

Nie zaszkodzi użyć jakiegoś mazidła do poślizgu, bo jak sobie przypominam wciskanie tego łożyska w zwrotnicę, to szło chłopakom na warsztacie bardzo opornie.
Potrzebna była przedłużka do kręcenia w imadle i słychać było przy tym głośne strzały, tak jakby łożysko przemieszczało się w zwrotnicy krótkimi skokami.

Nie pomyśleli żeby choć trochę podgrzać zwrotnicę, a przecież piec do tego był.
Ważne jest tez przy tym przetarcie powierzchni drobniutkim papierem, jeśli jest potrzeba, a najważniejszy jest początek wciskania żeby zacząć idealnie prosto.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 05 sty 2016, 18:10

Z wprasowaniem lozyska nie bedzie problemu. Mam dostep do prasy 12t. Stare lozyska wprasowywalem i wyprasowywalem na testy i problemow nie bylo. Zastanawiam sie tylko czy stosowanie tego rodzaju klei ma jakies pozytywy. Jesli tak to wrzucilbym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga