Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 disel] Brak Mocy

kiss73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2010, 19:24

[B3 1,6 disel] Brak Mocy

Post autor: kiss73 » 03 gru 2010, 10:29

Witam
Moja 80-dziesiatka zaczyna mi "swirowac"
Problem polega na tym ze w zime przy ostrych mrozach autko odpala ok na wolnych obrotach chodzi ok ale jak rusze i przejade kilka dziesiat metrow zaczyna tracic moc i gasnie .Musze go odpalic i przez pewien czas wchodzi na obroty a pozniej sytuacja sie powtarza.
Mam ja od osmiu lat i dopiero rok temu zaczela mi szwankowac (zaznaczam ze te obiawy ma tylko zima i przy bardzo niskiej temperaturze)
Wymienilem filtr paliwa w tamtym roku potym jak zaczela mi swirowac i bylo juz ok ale teraz juz niepamietam czy po wymianie filtra byly jeszcze mrozy czy nie.
Teraz sytuacja sie powtorzyla ale mysle sobie ze to chyba nie filtr-gdyby tak bylo to ze zamarzlo mi paliwo w filtrze to ujechalbym kilkaset metrow -tyle ile byloby paliwa w przewodach i stanalbym i nie odpalil ponownie (a ja moge go ponownie uruchomic i dalej przejechac kilka metrow)-wiec chyba to nie filtr
Pompa?raczej tez nie -gdyby zaczynala padac to niemialoby to znaczenia czy jest mroz czy nie
Wiec CO -macie jakis pomysl - bo ja juz niewiem o co chodzi
Ostatnio zmieniony 04 gru 2010, 17:42 przez kiss73, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 03 gru 2010, 13:03

powiem Ci jak odbiore autko od mechaniora mialem podobny problen
byl eskorcik'89
byla skoda'96
jest audi'81

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 gru 2010, 13:29

kiss73, zamarzło paliwo w filtrze albo jest woda, dolej 10L benzyny na cały zbiornik i butelkę denaturatu, a jak masz mało paliwa (ok 10L) to wlej 2-2.5 L benzyny, na złej stacji tankujesz

też tak miałem zeszłej zimy, jak dobrze paliwa nie zaciągnął to nawet 50m ciężko było ujechać
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 gru 2010, 14:05

Wczoraj pomagałem przepchnąć z drogi VW Borę na pompowtryskach, identyczny objaw.

Więc skłaniam się ku opini kolegii UKI_XX, że winne jest paliwo.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 gru 2010, 15:40

W tamtym roku mialem ten sam problem. Wlej paliwa w stosunku 10%, przedmuchaj sprezarka waz zasilajacy bo go zapchalo lekko i pozniej zmien filtr napewno mu przejdzie. Tamtej zimy walczylem z tym prawie tydzien.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Re: 1600 diesel brak mocy

Post autor: pawel_m » 03 gru 2010, 19:11

kiss73 pisze: Teraz sytuacja sie powtorzyla ale mysle sobie ze to chyba nie filtr-gdyby tak bylo to ze zamarzlo mi paliwo w filtrze to ujechalbym kilkaset metrow -tyle ile byloby paliwa w przewodach i stanalbym i nie odpalil ponownie (a ja moge go ponownie uruchomic i dalej przejechac kilka metrow)-wiec chyba to nie filtr
Zdziwił byś się. W tym tygodniu normalnie spychałem busa T4 (2,4 Traktor) bo w ogóle nie miał siły. Odpalał ale pochodził chwilkę i gasł. Szybciek by go nałogowy palacz papierosów przegonił ;-) . Po wymianie filtra i dolaniu benzyny do baku, odpalił od razu :). Także radze wymianę filtra paliwa, dolej benzyny do baku(możesz też sprawdzić filtr powietrza- na pewno nie zaszkodzi) i ma chodzić :-)
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF

kiss73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2010, 19:24

Post autor: kiss73 » 03 gru 2010, 20:53

Jutro biore nagrzewnice i atakuje filtr paliwa -jezeli zamarzla mi woda w filtrze to podgrzeje go i zobacze co bedzie sie dzialo
Dam Wam znac

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 gru 2010, 02:03

a no raczej to nic nie da bo paliwo mogło zamarznąć w wężyku od baku, jak już wymontujesz filtr to dmuchnij w wężyk zasilający i posłuchaj czy w baku zacznie bulgotać ;-) ale najlepiej jakbyś na noc dolał benzyny to byłaby większa szansa że rozpuści do rana zalegającą parafinę <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 04 gru 2010, 04:54

juz wiem co z moja Babulinka

uwaga juz mowie

to w duzej mieze nie wina paliwa tykko sitko na odplywie ze zbiornika paliwa nie bylo czyszczone od nowosci i sie brudem zakleilo a ze paliwo troszke gestrze niz normalnie i niechcialo juz przelatywac
byl eskorcik'89
byla skoda'96
jest audi'81

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2010, 07:36

_uwaga

kiss73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 2010, 19:24

Post autor: kiss73 » 04 gru 2010, 17:31

Wszystko jasne
Jak w tamta zime zamarzla mi woda w filtrze paliwa (chrzszczone paliwo) Wymiana filtra zalatwila wszystko jest ok- szerszen (Audi)dalej biega
Martwi mnie tylko jedna sprawa -
Mysle ze co zime nie bede musial zmieniac filt paliwa
Dzieki bardzo za podpowiedzi :-D

Awatar użytkownika
McCoob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 10 cze 2009, 15:57

Post autor: McCoob » 11 gru 2010, 01:53

U mnie w mrozy jest to samo... Ujadę kilka kilometrów, robi się muł, zwalnia, zwalnia, gaśnie. Odpalę i na nowo zabawa.
Moja Audiola
https://audi80.pl/audi-80-b3-87-16-d ... 3,120.html

Obecnie A4 B5 1,9 TDI AHU :)

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 11 gru 2010, 11:05

ja ostatnio po zrobieniu kilkunastu kilometrow po zgaszeniu auta puki cieplo pod maska zlewam wode z dentka z filtra
byl eskorcik'89
byla skoda'96
jest audi'81

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 gru 2010, 15:06

ja mam filtr wstępny i przy -20 zrobiło się w nim kaszkowato :cry: czyli wcale to nie jest paliwo zimowe (tank.na orlenie)albo mieszane jakieś bo przy -30 to zgoda może się coś takiego zrobić :roll: czyli lepiej odrazu nalać benz. i mieć spokój ;-)

[ Dodano: 2010-12-15, 10:16 ]
Martwi mnie tylko jedna sprawa -
Mysle ze co zime nie bede musial zmieniac filt paliwa
przecież to normalne :!: przez lato nazbiera ci się wody w filtrze i w mróz masz niespodziankę :roll: ja zawsze przed zimą wymieniam (wogóle to wymieniam co jakieś 15-20 tys.)

quarkq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2010, 11:35

Post autor: quarkq » 09 lip 2011, 05:45

mam 1.6 diesela, od 6 lat rocznik 87, przez pierwsze 3 zimy miałem ten sam problem rozwiązałem go następująco:

spory kawałek rurki miedzianej o średnicy 8 mm owinąłem do okoła filtra wyszło z 7 zwoji,
zasilanie podłączyłem przed nagrzewnicą kabiny za pomocą dorobionego trójaka sztuk 2
problem znikł a i w lecie lepiej chodzi bo paliwo podgrzane.
Audi 80 B3 1.6 Diesel 1987r.
Audi 80 B4 1.6 ADA Benzyna Gaz 1993r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga