Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1Z] Buczenie w przedziale 1900-2200 obrotów.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 07 paź 2010, 06:56

Może przyczyną jest niedrożny dolot,bo w tym przedziale turbo jeszcze nie pompuje,a to dzwięk jak by brakowało mu powietrza,jak by jechał pod górę,a już na marginesie dodam że w górach typu Wisła,Szczyrk czy okoliczne ten dzwięk się nasila.
Diagnostyka VAG

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 paź 2010, 08:52

AB4 pisze:w górach typu Wisła,Szczyrk czy okoliczne ten dzwięk się nasila.
Nasila się bo na górkach rosnie obciążenie silnika ,a o nie drożny dolot raczej trudno bo za wyjątkiem filtra powietrza nic tam nie ma .Kombinujemy wszyscy ale ja obstawiam jednak niedomagające poduszki silnika i skrzyni ,bo to one bezpośrednio odpowiadają za wytłumienie wibracji silnika i nieprzenoszenie ich na nadwozie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 paź 2010, 09:07

AB4 pisze:Może przyczyną jest niedrożny dolot,bo w tym przedziale turbo jeszcze nie pompuje,a to dzwięk jak by brakowało mu powietrza,jak by jechał pod górę,a już na marginesie dodam że w górach typu Wisła,Szczyrk czy okoliczne ten dzwięk się nasila.
taaa i drży od tego cały samochód a jedynym elementem dolotu połączonym z budą jest IC, czyżby drgania przenosiły się przez powietrze :?: poza tym turbo i podczas tego buczenia i poza nim ładnie pompuje tyle co trzeba i wstaje dużo wcześniej

jedynymi elementami mającymi bezpośredni kontakt z budą są poduszki silnika i uchwyt rury wydechowej koło katalizatora (taki kawałek blachy ze sprężyną), pozostałe elementy wydechu są na połączeniach gumowych więc odpadają
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 07 paź 2010, 16:54

Mnie silnik nie wpada w wibracje i budą też nie telepie,tylko drażni mnie jak pracuje,a syf który osadza się na ściankach koletora ssącego?,ale tak czy inaczej narazie to gdybamy.
Diagnostyka VAG

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 07 paź 2010, 21:03

Również myślę ,że to któraś z poduszek ale raczej poduszka skrzyni bo ta wymieniałem :-/ Może też to łączenie tłumika z korosą . A syf w kolektorze nie ma nic do tego bo ja swój czyściłem a buczenie nadal jest ;-)
1Z Pierburg+216+soft =127HP 290Nm <yes>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 paź 2010, 22:23

a kolanko kolektora ssącego nie zaczepia wam o maskę :?: jak nie domknąłem maski to jakby mniej było tego buczenia :roll:
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 08 paź 2010, 06:22

nie zwróciłem na to uwagi ale u mnie maska posiada wygłuszenie więc chyba nie powinno przenosić drgań ale przyjże się temu.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 20:37

Witam!!!
Koledzy i co z tym buczeniem? Nie dawno kupiłem Avanta 1Z i mam to samo zastanawiam się co to może być, podejrzewam wydech ponieważ u mnie jeszcze na wolnych obrotach gdzieś w okolicach tunelu środkowego coś puka jakby wydech o karoserie tylko, że sprawdzałem go i jest wszystko sztywne. No cóż muszę dalej próbować...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 21:31 przez siwy23j, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 24 paź 2010, 21:00

Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny, ktory jest twardy i nie tlumi drgan, bo u siebie tez mialem taki efekt ze bylo slychac takie metaliczne uderzanie w srodku, po zmianie poduszki przestalo. Jakbys mial mozliwosc to podmien jak nie nowa, to kup ori uzywke, napewno bedzie 100 razy lepsza niz tani zamiennik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2010, 22:09

audion pisze:Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny
Zamiennik nawet przy skrzyni powoduje znaczne wibracje przenoszone na budę ,czego miałem okazję doświadczyć w swoim aucie ,bo jakiś "mądry "wymienił lewą poduszkę skrzyni na badziewny twardy zamiennik .Poduszki silnika nie ori to już masakra ,trzęsie się cała buda ,tylko silnik stoi jak wmurowany .Nie radzę nikomu kupować tanich zamienników poduszek ,po tym może być tylko gorzej .Ori nawet jak wycieknie z niej olej jest lepsza niż zamiennik
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 22:19

audion pisze:Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny,
Wiesz audion, masz chyba rację ponieważ to stukanie jest tak jak by z prawej strony, tam znajduje się jedna z poduszek ta bardziej obciążona ponieważ silnik leży ukośnie obciążając bardziej właśnie tę poduszkę. Nic, tylko kupić i wymienić zobaczyć czy pomogło i ciekawe czy również buczenie ustąpi?
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 25 paź 2010, 11:20

No ja mialem dokladnie z prawej strony to "stukanie" cos jakby za schowkiem. Wiec to na 99% bedzie ta poduszka z prawej strony, tylko jak mowie, najlepiej ori, moze byc uzywka w miare dobra, dasz tyle co za nowy zamiennik, a napewno bedzie 100 razy lepsza. Buczenie nie wiem czy ustanie, u mnie nie ustalo i dalej sie nad tym glowimy na forum, moze kiedys sie uda rozwiazac zagadke 21 wieku ;)

panowie, a moze to zalezy od przeplywki, bosch czy pierburg. Ja mam pierburga, a znam auto na boschu i tam tego buczenia w tym przedziale obrotow nie ma. Ponoc na pierburgu auto ma wiekszy moment obrotowy? wiec moze silnik przenosi wieksze drgania itp... ?

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 paź 2010, 17:57

audion pisze:panowie, a moze to zalezy od przeplywki, bosch czy pierburg
Bardzo możliwe ponieważ brat ma Boscha, i ten problem u niego nie występuje.
Było: Audi B3 JK Sedan
Było: Audi B4 ABT Sedan
Było: Audi B4 1Z Avant
Jest: Audi A4 AFN Avant

---> TDI- Bez Dymu Nie Ma Ognia !!! <--- <cieszy>

Mój Były Avanturnik
: https://audi80.pl/b4-avant-19-tdi-no ... htm#551156

Zaśl. EGR + Wyw. Kat + Woln. Odma + Skrz. EEN <ok>

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 25 paź 2010, 23:45

Ja mam Boscha i ostatnimi czasy buczenie nasiliło się nie do zniesienia i nie wiem co to może się nie dobrego dziać. Tak ze mit o buczeniu tylko przy "Pierburgu" jest obalony ;p

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 26 paź 2010, 17:34

panowie mi sie wydaje że wina tego buczenia leży w kwestii dolotu. u mnie cała obudowa filtra powietrza była luźna i latała na boki, przymocowałem ją domowym sposobem do karoserii żeby nie latała jak latawica i może to złudzenie ale jakby mniej buczał. A może ta guma na której się trzyma filtr już sie zużyła i jej wymiana usunęła by buczenie, jeżeli chodzi o wydech końcowy to wymieniłem dwie gumy i nadal buczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga