[1.9 tdi 1Z] Buczenie w przedziale 1900-2200 obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nasila się bo na górkach rosnie obciążenie silnika ,a o nie drożny dolot raczej trudno bo za wyjątkiem filtra powietrza nic tam nie ma .Kombinujemy wszyscy ale ja obstawiam jednak niedomagające poduszki silnika i skrzyni ,bo to one bezpośrednio odpowiadają za wytłumienie wibracji silnika i nieprzenoszenie ich na nadwozieAB4 pisze:w górach typu Wisła,Szczyrk czy okoliczne ten dzwięk się nasila.
taaa i drży od tego cały samochód a jedynym elementem dolotu połączonym z budą jest IC, czyżby drgania przenosiły się przez powietrze :?: poza tym turbo i podczas tego buczenia i poza nim ładnie pompuje tyle co trzeba i wstaje dużo wcześniejAB4 pisze:Może przyczyną jest niedrożny dolot,bo w tym przedziale turbo jeszcze nie pompuje,a to dzwięk jak by brakowało mu powietrza,jak by jechał pod górę,a już na marginesie dodam że w górach typu Wisła,Szczyrk czy okoliczne ten dzwięk się nasila.
jedynymi elementami mającymi bezpośredni kontakt z budą są poduszki silnika i uchwyt rury wydechowej koło katalizatora (taki kawałek blachy ze sprężyną), pozostałe elementy wydechu są na połączeniach gumowych więc odpadają
Witam!!!
Koledzy i co z tym buczeniem? Nie dawno kupiłem Avanta 1Z i mam to samo zastanawiam się co to może być, podejrzewam wydech ponieważ u mnie jeszcze na wolnych obrotach gdzieś w okolicach tunelu środkowego coś puka jakby wydech o karoserie tylko, że sprawdzałem go i jest wszystko sztywne. No cóż muszę dalej próbować...
Koledzy i co z tym buczeniem? Nie dawno kupiłem Avanta 1Z i mam to samo zastanawiam się co to może być, podejrzewam wydech ponieważ u mnie jeszcze na wolnych obrotach gdzieś w okolicach tunelu środkowego coś puka jakby wydech o karoserie tylko, że sprawdzałem go i jest wszystko sztywne. No cóż muszę dalej próbować...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 21:31 przez siwy23j, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny, ktory jest twardy i nie tlumi drgan, bo u siebie tez mialem taki efekt ze bylo slychac takie metaliczne uderzanie w srodku, po zmianie poduszki przestalo. Jakbys mial mozliwosc to podmien jak nie nowa, to kup ori uzywke, napewno bedzie 100 razy lepsza niz tani zamiennik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zamiennik nawet przy skrzyni powoduje znaczne wibracje przenoszone na budę ,czego miałem okazję doświadczyć w swoim aucie ,bo jakiś "mądry "wymienił lewą poduszkę skrzyni na badziewny twardy zamiennik .Poduszki silnika nie ori to już masakra ,trzęsie się cała buda ,tylko silnik stoi jak wmurowany .Nie radzę nikomu kupować tanich zamienników poduszek ,po tym może być tylko gorzej .Ori nawet jak wycieknie z niej olej jest lepsza niż zamiennikaudion pisze:Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny
Wiesz audion, masz chyba rację ponieważ to stukanie jest tak jak by z prawej strony, tam znajduje się jedna z poduszek ta bardziej obciążona ponieważ silnik leży ukośnie obciążając bardziej właśnie tę poduszkę. Nic, tylko kupić i wymienić zobaczyć czy pomogło i ciekawe czy również buczenie ustąpi?audion pisze:Kolego, w Twoim przypadku to moze byc poduszka pod silnikiem, ktos pewnie zalozyl zamiennik badziewny,
No ja mialem dokladnie z prawej strony to "stukanie" cos jakby za schowkiem. Wiec to na 99% bedzie ta poduszka z prawej strony, tylko jak mowie, najlepiej ori, moze byc uzywka w miare dobra, dasz tyle co za nowy zamiennik, a napewno bedzie 100 razy lepsza. Buczenie nie wiem czy ustanie, u mnie nie ustalo i dalej sie nad tym glowimy na forum, moze kiedys sie uda rozwiazac zagadke 21 wieku
panowie, a moze to zalezy od przeplywki, bosch czy pierburg. Ja mam pierburga, a znam auto na boschu i tam tego buczenia w tym przedziale obrotow nie ma. Ponoc na pierburgu auto ma wiekszy moment obrotowy? wiec moze silnik przenosi wieksze drgania itp... ?
panowie, a moze to zalezy od przeplywki, bosch czy pierburg. Ja mam pierburga, a znam auto na boschu i tam tego buczenia w tym przedziale obrotow nie ma. Ponoc na pierburgu auto ma wiekszy moment obrotowy? wiec moze silnik przenosi wieksze drgania itp... ?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
panowie mi sie wydaje że wina tego buczenia leży w kwestii dolotu. u mnie cała obudowa filtra powietrza była luźna i latała na boki, przymocowałem ją domowym sposobem do karoserii żeby nie latała jak latawica i może to złudzenie ale jakby mniej buczał. A może ta guma na której się trzyma filtr już sie zużyła i jej wymiana usunęła by buczenie, jeżeli chodzi o wydech końcowy to wymieniłem dwie gumy i nadal buczy.