Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 09 kwie 2012, 18:29

Jak masz port RS232 w laptopie to bierz taki na port COM. Dobrze Ci radzę bo śmiga na nim prawie wszystko i nie trzeba instalować żadnych sterowników jak dla USB.
Jak nie masz portu RS232 to tak jak MUNIOR radzi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2012, 18:30

rafal9h10 pisze:Jak jeszcze nie kupiłeś to zobacz na coś takiego:
http://allegro.pl/przeply...2262810475.html
Może warto kupić.
:shock: A gdzie ten wkład do przepływki z linku miałby sobie zamontować :?: bo na pewno nie do przepływomierza pierburga od naszych zetorów :-P

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 09 kwie 2012, 18:34

Nie rozbierałem przepływomierza to nie wiem co jest w środku. Chociaż zasada działania wszystkich przepływomierzy z gorącym drutem jest taka sama.
Jeśli się pomyliłem to przepraszam. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.

szymi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 28 sty 2012, 14:33

Post autor: szymi88 » 09 kwie 2012, 18:40

to nie ta przepływka :-)

[ Dodano: 2012-04-10, 21:39 ]
Witam. Zaślepiłem EGR ale dalej nie przyniosło to rezultatu. Dziwi mnie to, że jak odepnę zawór EGR to nie ma żadnej różnicy w blokach 003 011 na biegu jałowym, ani żadnego błędu na komputerze czy tak powinno być?
Zauważyłem jedną istotną rzecz. Gdy było zimno ok.0stopni to 3 razy go zapalałem i gasiłem i chodził dobrze MAP (actual) ok.450. A jak odpalałem go w dzień przy 15stopniach to od razu MAP (actual) było ok.30

[ Dodano: 2012-04-10, 22:10 ]
Czy myślicie że wartość napięcia na nastawniku jaką mam ustawioną 1,280V nie powoduje złej pracy?

[ Dodano: 2012-04-13, 22:12 ]
Dziś udało mi się podmienić przepływomierz ze sprawnego auta i to on okazał się przyczyną kłopotów. Po oględzinach mojego zauważyłem, że jest bardzo zabrudzony i postanowiłem go przeczyścić. Wszystko by działało gdybym nie naderwał jednego druciku. Auto jeździ z pełną mocą, ale wartość MAP (actual) przepływomierz podaje stałą ok.860. Będę próbował lutować go, ale pewnie czeka mnie wymiana. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 kwie 2012, 10:13

Panowie mam may problem. korzystam z programu polski vag com 4.9 i nie moge połączyc sie z silnikiem, pod abs moge normalnie podpiąć, w audicy mam złącze obd I, u wujka w passacie b4 z tym samym silnikiem ale na złaczu obd II łączy elegancko,czego to może być wina? Mam kabel obd II i przejściówkę na obd I

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 kwie 2012, 10:21

Przemo95 pisze:Panowie mam may problem. korzystam z programu polski vag com 4.9 i nie moge połączyc sie z silnikiem,
Prawdopodobnie tego że masz silnik na starym osprzęcie ...start boud na 240 trzeba zmienić w opcjach vaga ...tyle ze w polskim vagu nie ma takiej opcji :-P przynajmniej w moim ;-)

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 22 kwie 2012, 13:25

ok, już działa ale jest jeszcze jeden problem bo mam vag com 409.1 i jak sprawdze błędy i wyjde z programu, to przy następnym sprawdzaniu zamyka mi program, a po przeinstalowaniu jest ok ale też raz sprawdze błędy i juz potem zamyka program przy następnej próbie.Czego to możebyć wina? na 311 jest to samo

gras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: gras » 20 maja 2012, 16:22

Witam Wszystkich
Posiadam audi b4 1z bosch i mam i prosił bym o analizę logu dynamicznego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74d ... ab627.html mojej audiczki. Czasami samochodzik zamula na wyższych obrotach i po przejechaniu 100km odczytuje dwa błędy
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Może w logach coś widać. Z góry dziękuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 20 maja 2012, 16:49

Z logu wynika, że sterownik nie widzi ciśnienia doładowania. Najprawdopodobniej spadł ci wężyk z MAP-sensora lub jest dziurawy. Stąd też ten błąd. Drugi błąd - czujnika prędkości pojazdu może też świadczyć, że jest odłączony przy zegarach jeśli prędkościomierz działa.

gras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: gras » 20 maja 2012, 17:23

Dziękuje za szybką odpowiedź. Już biegne do autka zobaczyć te przewody przy map-sensorze i dam znać
:-)

[ Dodano: 2012-05-20, 17:52 ]
Mam jescze jedno pytank odnosnie zlokalizowania map sensora. Myślałem że to ten element
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19f ... f895f.html ale ja mam podlaczony ten wezyk od niego do EGR (gruszka przy kolektorze dolotowym). Audiczke mam od marca tego roku a już wymieniałem nastawnik, teraz mam może żle węzyki pozakładane. Pomóżcie a zdjęcie pochodzi z tego forum mam nadzieje ze nie złamałem regulaminu. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2012, 20:23

gras pisze:Mam jescze jedno pytank odnosnie zlokalizowania map sensora. Myślałem że to ten element
http://www.fotosik.pl/pok...bace9f895f.html
I dobrze myślałeś ,podłącz to jak się nalezy i bedzie ok.Do mapsensora idzie wężyk z cisnieniem z ic ,jak nie możesz go zlokalizować ,podłacz z króćca kolanka dolotu ,jest tam zawsze zaślepione wyjscie na węzyk

gras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: gras » 20 maja 2012, 20:36

Dzięki MUNIOR za odpowiedź Zastanawiam się nad resztą przewodów czyli od n75 i n18. Nie mogę znaleźć opisu wyjść z n18 bo z n75 już mam. A czy złe podłączenie tych wężyków może wpłynąć na lekkie zamulenie przy nagrzanym silniku i zwiększyć około 1 litra w trasie spalanie

[ Dodano: 2012-05-20, 20:37 ]
Dzięki za zlokalizowanie poprzedniej usterki nastawnik. :-) :-)

[ Dodano: 2012-05-20, 21:09 ]
Znalazlem opis wyjsc z n18 i mam zamieniony wezyk z ic jest podlaczony do wyjscia na egr z n18. Ciekawe co za mechanicy to robili wczesniej, bo u poprzedniego wlasciciela byla wymieniana pompa wtryskowa i wtedy musieli cos namieszac Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2012, 21:23

gras pisze:Znalazlem opis wyjsc z n18 i mam zamieniony wezyk z ic jest podlaczony do wyjscia na egr z n18. Ciekawe co za mechanicy to robili wczesniej, bo u poprzedniego wlasciciela byla wymieniana pompa wtryskowa i wtedy musieli cos namieszac Pozdrawiam
To byli tzw.naprawiacze-wymyślacze ,oni podłączają na chybił -trafił ...naprawiają zresztą też :-P i wymyślaja niesamowite teorie :mrgreen: Ale po kiego czepiali się przewodów przy wymianie pompy :shock: Pewnie szukali przyczyny czemu to nie jedzie jak powinno ,bo większość "boschów "ma z tym problem ;-)

gras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2012, 15:06
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: gras » 21 maja 2012, 19:19

Zamieniłem wężyki tak jak trzeba i myśle że nawet leprzego buta ma autko, ale to może tylko moje odczucie. Dzisiaj jestem w pracy więc logi dynamiczne wkleje może jutro. Mam pytanko odnośnie błędu drugiego błędu:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Prędkościomierz mi działa ale błąd ciągle wraca po przejechaniu okolo 100 km. Kolega rafal9h10 napisal
Drugi błąd - czujnika prędkości pojazdu może też świadczyć, że jest odłączony przy zegarach jeśli prędkościomierz działa.
Mozesz mi to troszeczkę bardziej wyjaśnić. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2012, 22:47

gras pisze:Cytat:
Drugi błąd - czujnika prędkości pojazdu może też świadczyć, że jest odłączony przy zegarach jeśli prędkościomierz działa.
Mozesz mi to troszeczkę bardziej wyjaśnić.
Kabelek biało niebieski w niebieskiej wtyczce licznika ,którym idzie sygnał prędkości do kompa ,może być przecięty ,sygnał idzie najpierw do tej wtyczki i licznika ,a pużniej do kompa .Pewnie jakiś "spryciarz"myślał że w ten sposób oszuka kompa ,jak mu nastawnik zaczął szwankować ...Tyle tylko że nie wiedział ,że na nastawniku potencjometrycznym ,sztuczka z odcinaniem sygnału prędkości dla kompa ,nie działa :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl