[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: A gdzie ten wkład do przepływki z linku miałby sobie zamontować :?: bo na pewno nie do przepływomierza pierburga od naszych zetorówrafal9h10 pisze:Jak jeszcze nie kupiłeś to zobacz na coś takiego:
http://allegro.pl/przeply...2262810475.html
Może warto kupić.
to nie ta przepływka
[ Dodano: 2012-04-10, 21:39 ]
Witam. Zaślepiłem EGR ale dalej nie przyniosło to rezultatu. Dziwi mnie to, że jak odepnę zawór EGR to nie ma żadnej różnicy w blokach 003 011 na biegu jałowym, ani żadnego błędu na komputerze czy tak powinno być?
Zauważyłem jedną istotną rzecz. Gdy było zimno ok.0stopni to 3 razy go zapalałem i gasiłem i chodził dobrze MAP (actual) ok.450. A jak odpalałem go w dzień przy 15stopniach to od razu MAP (actual) było ok.30
[ Dodano: 2012-04-10, 22:10 ]
Czy myślicie że wartość napięcia na nastawniku jaką mam ustawioną 1,280V nie powoduje złej pracy?
[ Dodano: 2012-04-13, 22:12 ]
Dziś udało mi się podmienić przepływomierz ze sprawnego auta i to on okazał się przyczyną kłopotów. Po oględzinach mojego zauważyłem, że jest bardzo zabrudzony i postanowiłem go przeczyścić. Wszystko by działało gdybym nie naderwał jednego druciku. Auto jeździ z pełną mocą, ale wartość MAP (actual) przepływomierz podaje stałą ok.860. Będę próbował lutować go, ale pewnie czeka mnie wymiana. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-04-10, 21:39 ]
Witam. Zaślepiłem EGR ale dalej nie przyniosło to rezultatu. Dziwi mnie to, że jak odepnę zawór EGR to nie ma żadnej różnicy w blokach 003 011 na biegu jałowym, ani żadnego błędu na komputerze czy tak powinno być?
Zauważyłem jedną istotną rzecz. Gdy było zimno ok.0stopni to 3 razy go zapalałem i gasiłem i chodził dobrze MAP (actual) ok.450. A jak odpalałem go w dzień przy 15stopniach to od razu MAP (actual) było ok.30
[ Dodano: 2012-04-10, 22:10 ]
Czy myślicie że wartość napięcia na nastawniku jaką mam ustawioną 1,280V nie powoduje złej pracy?
[ Dodano: 2012-04-13, 22:12 ]
Dziś udało mi się podmienić przepływomierz ze sprawnego auta i to on okazał się przyczyną kłopotów. Po oględzinach mojego zauważyłem, że jest bardzo zabrudzony i postanowiłem go przeczyścić. Wszystko by działało gdybym nie naderwał jednego druciku. Auto jeździ z pełną mocą, ale wartość MAP (actual) przepływomierz podaje stałą ok.860. Będę próbował lutować go, ale pewnie czeka mnie wymiana. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Panowie mam may problem. korzystam z programu polski vag com 4.9 i nie moge połączyc sie z silnikiem, pod abs moge normalnie podpiąć, w audicy mam złącze obd I, u wujka w passacie b4 z tym samym silnikiem ale na złaczu obd II łączy elegancko,czego to może być wina? Mam kabel obd II i przejściówkę na obd I
ok, już działa ale jest jeszcze jeden problem bo mam vag com 409.1 i jak sprawdze błędy i wyjde z programu, to przy następnym sprawdzaniu zamyka mi program, a po przeinstalowaniu jest ok ale też raz sprawdze błędy i juz potem zamyka program przy następnej próbie.Czego to możebyć wina? na 311 jest to samo
Witam Wszystkich
Posiadam audi b4 1z bosch i mam i prosił bym o analizę logu dynamicznego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74d ... ab627.html mojej audiczki. Czasami samochodzik zamula na wyższych obrotach i po przejechaniu 100km odczytuje dwa błędy
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Może w logach coś widać. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Posiadam audi b4 1z bosch i mam i prosił bym o analizę logu dynamicznego http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74d ... ab627.html mojej audiczki. Czasami samochodzik zamula na wyższych obrotach i po przejechaniu 100km odczytuje dwa błędy
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Może w logach coś widać. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Dziękuje za szybką odpowiedź. Już biegne do autka zobaczyć te przewody przy map-sensorze i dam znać
[ Dodano: 2012-05-20, 17:52 ]
Mam jescze jedno pytank odnosnie zlokalizowania map sensora. Myślałem że to ten element
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19f ... f895f.html ale ja mam podlaczony ten wezyk od niego do EGR (gruszka przy kolektorze dolotowym). Audiczke mam od marca tego roku a już wymieniałem nastawnik, teraz mam może żle węzyki pozakładane. Pomóżcie a zdjęcie pochodzi z tego forum mam nadzieje ze nie złamałem regulaminu. Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-20, 17:52 ]
Mam jescze jedno pytank odnosnie zlokalizowania map sensora. Myślałem że to ten element
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19f ... f895f.html ale ja mam podlaczony ten wezyk od niego do EGR (gruszka przy kolektorze dolotowym). Audiczke mam od marca tego roku a już wymieniałem nastawnik, teraz mam może żle węzyki pozakładane. Pomóżcie a zdjęcie pochodzi z tego forum mam nadzieje ze nie złamałem regulaminu. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I dobrze myślałeś ,podłącz to jak się nalezy i bedzie ok.Do mapsensora idzie wężyk z cisnieniem z ic ,jak nie możesz go zlokalizować ,podłacz z króćca kolanka dolotu ,jest tam zawsze zaślepione wyjscie na węzykgras pisze:Mam jescze jedno pytank odnosnie zlokalizowania map sensora. Myślałem że to ten element
http://www.fotosik.pl/pok...bace9f895f.html
Dzięki MUNIOR za odpowiedź Zastanawiam się nad resztą przewodów czyli od n75 i n18. Nie mogę znaleźć opisu wyjść z n18 bo z n75 już mam. A czy złe podłączenie tych wężyków może wpłynąć na lekkie zamulenie przy nagrzanym silniku i zwiększyć około 1 litra w trasie spalanie
[ Dodano: 2012-05-20, 20:37 ]
Dzięki za zlokalizowanie poprzedniej usterki nastawnik.
[ Dodano: 2012-05-20, 21:09 ]
Znalazlem opis wyjsc z n18 i mam zamieniony wezyk z ic jest podlaczony do wyjscia na egr z n18. Ciekawe co za mechanicy to robili wczesniej, bo u poprzedniego wlasciciela byla wymieniana pompa wtryskowa i wtedy musieli cos namieszac Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-05-20, 20:37 ]
Dzięki za zlokalizowanie poprzedniej usterki nastawnik.
[ Dodano: 2012-05-20, 21:09 ]
Znalazlem opis wyjsc z n18 i mam zamieniony wezyk z ic jest podlaczony do wyjscia na egr z n18. Ciekawe co za mechanicy to robili wczesniej, bo u poprzedniego wlasciciela byla wymieniana pompa wtryskowa i wtedy musieli cos namieszac Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To byli tzw.naprawiacze-wymyślacze ,oni podłączają na chybił -trafił ...naprawiają zresztą też i wymyślaja niesamowite teorie :mrgreen: Ale po kiego czepiali się przewodów przy wymianie pompy :shock: Pewnie szukali przyczyny czemu to nie jedzie jak powinno ,bo większość "boschów "ma z tym problemgras pisze:Znalazlem opis wyjsc z n18 i mam zamieniony wezyk z ic jest podlaczony do wyjscia na egr z n18. Ciekawe co za mechanicy to robili wczesniej, bo u poprzedniego wlasciciela byla wymieniana pompa wtryskowa i wtedy musieli cos namieszac Pozdrawiam
Zamieniłem wężyki tak jak trzeba i myśle że nawet leprzego buta ma autko, ale to może tylko moje odczucie. Dzisiaj jestem w pracy więc logi dynamiczne wkleje może jutro. Mam pytanko odnośnie błędu drugiego błędu:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Prędkościomierz mi działa ale błąd ciągle wraca po przejechaniu okolo 100 km. Kolega rafal9h10 napisal
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Prędkościomierz mi działa ale błąd ciągle wraca po przejechaniu okolo 100 km. Kolega rafal9h10 napisal
Mozesz mi to troszeczkę bardziej wyjaśnić. PozdrawiamDrugi błąd - czujnika prędkości pojazdu może też świadczyć, że jest odłączony przy zegarach jeśli prędkościomierz działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kabelek biało niebieski w niebieskiej wtyczce licznika ,którym idzie sygnał prędkości do kompa ,może być przecięty ,sygnał idzie najpierw do tej wtyczki i licznika ,a pużniej do kompa .Pewnie jakiś "spryciarz"myślał że w ten sposób oszuka kompa ,jak mu nastawnik zaczął szwankować ...Tyle tylko że nie wiedział ,że na nastawniku potencjometrycznym ,sztuczka z odcinaniem sygnału prędkości dla kompa ,nie działagras pisze:Cytat:
Drugi błąd - czujnika prędkości pojazdu może też świadczyć, że jest odłączony przy zegarach jeśli prędkościomierz działa.
Mozesz mi to troszeczkę bardziej wyjaśnić.