Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.6D 1986 ] - nie odpala na zimnym

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

[ B3 1.6D 1986 ] - nie odpala na zimnym

Post autor: AUDI_POZNAN » 10 gru 2012, 11:01

Witam wszystkich. Ponad tydzień temu kupiłem Audi. Historia zaczęła się od momentu kiedy dojechalem do domu i na nastepny dzień chciałem odpalić auto. Niestety dojechałem na strasznej rozerwie w celu sprawdzenia wskazówki, 80-tka postała 2-3 dni na mrozie - bez ropy. Wczoraj zalałem i podładowałem akumulator pobowałem odpalić ale nic to nie dało. Powietrze leciało w wezykach widocznie zapowietrzony. Auto zabrałem na hol. Oczywiście po dystansie 50m auto odpaliło. Po rozgrzaniu auto pieknie odpalało. Niestety przyszedł nastepny dzień ( poranek ) klapa auto i nie chciało odpalić. Jaka może byc przyczyna?
Przypominam że Audi 80 1986r B3, zwykły diesel.

Czytałem że problem może polegać na "kat wtrysku"?
pompa po regeneracji.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 gru 2012, 11:12


AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 11 gru 2012, 19:48

Nikt nie chce pomóc a internet przeszukany. Co zrobiłem?
Wymieniłem wężyki paliwowe, oczywiście na każdych końcach obejma założona, wiec szczelnosc gwarantowana, przeczyscilem filtr paliwa. Auto na zimnym silniku nie odpala. Krecenie rozrusznikiem nic nie daje. Natomiast hol pomaga auto odpala odrazu. Nie wiem jaka powina byc dawka paliwa na wtrysku ale u mnie leci bardzo malo. Moje pytanie jest takie czy po odpaleniu auta na hol układ jest wtedy odpowietrzony?

Co to jest kat wtrysku. Czy moja 80 z 86r ma coś takiego? Słyszałem że to sie robi komputerowo ale czy to prawda? Czego jeszcze szukać?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 gru 2012, 19:57

kolego w twoim silniku nie ustawisz komputerem jedynie zegarem u pompiarza a podczas kręcenia jaki dym leci taki siwy, biały? Możesz spr delikatne pompę w str silnika dać wtedy Ci się kąt zwiekszy ale to jest metoda prób i błędów nie masz kogoś zęby Ci ustawił tak jak ma być?
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 11 gru 2012, 20:38

Mam pytanie czy gdy kręce rozrusznikiem odkręcam przewód od wtrysku z pompy do wtrysku to powiedz mi czy powinno tak jak w benzynie lecieć paliwo na wtrysk czy też tak jak teraz u mnie kapie paliwo. Z góry dziekuje za odpowiedź.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 gru 2012, 20:49

gdy kręcisz i popuścisz rurkę na wtrysku to powinno chlapać paliwem tak co chwilkę ale z dość ciśnieniem to powinno być.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

martin186
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 20:00
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: martin186 » 11 gru 2012, 21:11

W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić czy świece masz dobre jak przepalą ci się choć 2 to możesz do zaklinać a na zimnym nie odpali, a jeśli będą dobre wszystkie to kolejnym krokiem jaki bym zrobił to sprawdził sprężanie na każdym cylindrze.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 11 gru 2012, 21:55

Sprawdź świece. Zdejmij osłonę od paska rozrządu i zobacz jak leży pasek na kole od pompy wtryskowej(czy równo leży czy jest w którąś stronę ściągnięty). Bo jeżeli w którąś stronę go ściąga to być może tuleje na osi pompy są już wypracowane a to może powodować zapowietrzanie się układu. Przerabiałem to w Passacie- na rozrusznik nie palił a na hol to łapał
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD:
b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 11 gru 2012, 22:50

dzieki za wyjaśnienia.Pasek rowno leży na kole jeszcze sprawdzalem i pochylilem o 1,2-1,5 min w strone silnika i niepomogło.Ale jest cos co jest niezgodne.Po poluzowaniu rurek na wtrysk paliwo nieleci (oczywiscie krecac rozrusznikiem) kapie a nie leci.Przewody dalem nowe i dobrej jakosci ,opaski docisk odpowiedni,filter niezapchany.Co jest powodem ze paliwo kapie a nie leci.Zaznaczam ze na ciepłym odpala i chodzi pieknie.
Dziękuje za podpowiedzi.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 gru 2012, 10:39

pewnie coś z pompą bo paliwo powinno tryskać porządnie a nie kapać ;-)

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 12 gru 2012, 14:25

czy rozrusznik może mieć coś wspólnego? musze przyznać że rozrusznik nie ma takiego kopyta i czasem sie zacina to znaczy (kreci kreci i nagle przerywa i od nowa) tylko że ma to coś wspólnego na ciepłym silniku, bo jak by nie bylo na cieplym zapala na strzała

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 gru 2012, 16:55

AUDI_POZNAN pisze:czy rozrusznik może mieć coś wspólnego? musze przyznać że rozrusznik nie ma takiego kopyta i czasem sie zacina to znaczy (kreci kreci i nagle przerywa i od nowa) tylko że ma to coś wspólnego na ciepłym silniku, bo jak by nie bylo na cieplym zapala na strzała
Jak rozrusznik ledwo kręci ,to logiczne że będzie ciężko zapalić ...nikt prócz ciebie nie wie jak ci ,kręci wiec nikt też nie odpowie na pytanie czy kręci zbyt wolno żeby normalnie odpalać ...Widzę że nie słuchasz co ci koledzy radzą <ok>
martin186 pisze:W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić czy świece masz dobre
andrzejsz23 pisze:Sprawdź świece.
Z tego <ok>
AUDI_POZNAN pisze:dzieki za wyjaśnienia.Pasek rowno leży na kole jeszcze sprawdzalem i pochylilem o 1,2-1,5 min w strone silnika i niepomogło.Ale jest cos co jest niezgodne.Po poluzowaniu rurek na wtrysk paliwo nieleci (oczywiscie krecac rozrusznikiem) kapie a nie leci.Przewody dalem nowe i dobrej jakosci ,opaski docisk odpowiedni,filter niezapchany.Co jest powodem ze paliwo kapie a nie leci.Zaznaczam ze na ciepłym odpala i chodzi pieknie.
nie wynika że je sprawdziłeś ,wiec posłuchaj i je sprawdż kązdą pojedynczo ,choćby najprostszym sposobem na kabelek z plusem .I choć nie jest w 100% pewny sposób ,to jednak w zdecydowanej większości przypadków się sprawdza ...bo bez sprawnych świec, zapomnij że odpalisz na mrozie silnik z pośrednim wtryskiem...i nie ciągaj na holu diesla w zimie ,bo za którymś razem możesz już nie odpalić wcale ...a wtedy będziesz go mógł zaciągnąć od razu do jakiegoś mechanika ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 16 gru 2012, 16:26

Wynik: 3 świece uszkodzone, pytanie dlaczego? (wymienione), sprawdziłem rozrusznik rzeczywiście uszkodzone są zębatki, dlatego nie miał takiej mocy i często się zacinał, jutro jadę kupić rozrusznik i myśle że ANDI odpali. Dziś posprawdzałem elektryke i mam pytanie co to jest za "czujnik"

wydaje mi się że on powinien wchodzić w tamta dziure. od czego to jest
Obrazek
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 gru 2012, 20:08

AUDI_POZNAN pisze:Wynik: 3 świece uszkodzone,
Wiedziałem :-P
AUDI_POZNAN pisze:pytanie dlaczego? (wymienione),
kiepskie zamienniki w silniku z pośrednim wtryskiem ,jaki uzytkujesz ,długo nie wytrzymują ;-) dlaczego :?: Dlatego że mają cięzkie życie ,cykl grzania powtarza się za kązdym przekręceniem zapłonu ,czy lato ,czy zima ,puki silnik nie osiągnie ok.70 stopni
AUDI_POZNAN pisze:co to jest za "czujnik"
Czujnika nie obczajam <hmm>
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

AUDI_POZNAN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AUDI_POZNAN » 16 gru 2012, 20:29

jescze raz dzieki kolego, teraz moje pytanie czy po przestawieniu pompy do silnika 1.5mm moze troche wiecej, jest możliwość nie odpalenia auta?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga