[ B3 1.6D 1986 ] - nie odpala na zimnym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
[ B3 1.6D 1986 ] - nie odpala na zimnym
Witam wszystkich. Ponad tydzień temu kupiłem Audi. Historia zaczęła się od momentu kiedy dojechalem do domu i na nastepny dzień chciałem odpalić auto. Niestety dojechałem na strasznej rozerwie w celu sprawdzenia wskazówki, 80-tka postała 2-3 dni na mrozie - bez ropy. Wczoraj zalałem i podładowałem akumulator pobowałem odpalić ale nic to nie dało. Powietrze leciało w wezykach widocznie zapowietrzony. Auto zabrałem na hol. Oczywiście po dystansie 50m auto odpaliło. Po rozgrzaniu auto pieknie odpalało. Niestety przyszedł nastepny dzień ( poranek ) klapa auto i nie chciało odpalić. Jaka może byc przyczyna?
Przypominam że Audi 80 1986r B3, zwykły diesel.
Czytałem że problem może polegać na "kat wtrysku"?
pompa po regeneracji.
Przypominam że Audi 80 1986r B3, zwykły diesel.
Czytałem że problem może polegać na "kat wtrysku"?
pompa po regeneracji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
Nikt nie chce pomóc a internet przeszukany. Co zrobiłem?
Wymieniłem wężyki paliwowe, oczywiście na każdych końcach obejma założona, wiec szczelnosc gwarantowana, przeczyscilem filtr paliwa. Auto na zimnym silniku nie odpala. Krecenie rozrusznikiem nic nie daje. Natomiast hol pomaga auto odpala odrazu. Nie wiem jaka powina byc dawka paliwa na wtrysku ale u mnie leci bardzo malo. Moje pytanie jest takie czy po odpaleniu auta na hol układ jest wtedy odpowietrzony?
Co to jest kat wtrysku. Czy moja 80 z 86r ma coś takiego? Słyszałem że to sie robi komputerowo ale czy to prawda? Czego jeszcze szukać?
Wymieniłem wężyki paliwowe, oczywiście na każdych końcach obejma założona, wiec szczelnosc gwarantowana, przeczyscilem filtr paliwa. Auto na zimnym silniku nie odpala. Krecenie rozrusznikiem nic nie daje. Natomiast hol pomaga auto odpala odrazu. Nie wiem jaka powina byc dawka paliwa na wtrysku ale u mnie leci bardzo malo. Moje pytanie jest takie czy po odpaleniu auta na hol układ jest wtedy odpowietrzony?
Co to jest kat wtrysku. Czy moja 80 z 86r ma coś takiego? Słyszałem że to sie robi komputerowo ale czy to prawda? Czego jeszcze szukać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Sprawdź świece. Zdejmij osłonę od paska rozrządu i zobacz jak leży pasek na kole od pompy wtryskowej(czy równo leży czy jest w którąś stronę ściągnięty). Bo jeżeli w którąś stronę go ściąga to być może tuleje na osi pompy są już wypracowane a to może powodować zapowietrzanie się układu. Przerabiałem to w Passacie- na rozrusznik nie palił a na hol to łapał
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
dzieki za wyjaśnienia.Pasek rowno leży na kole jeszcze sprawdzalem i pochylilem o 1,2-1,5 min w strone silnika i niepomogło.Ale jest cos co jest niezgodne.Po poluzowaniu rurek na wtrysk paliwo nieleci (oczywiscie krecac rozrusznikiem) kapie a nie leci.Przewody dalem nowe i dobrej jakosci ,opaski docisk odpowiedni,filter niezapchany.Co jest powodem ze paliwo kapie a nie leci.Zaznaczam ze na ciepłym odpala i chodzi pieknie.
Dziękuje za podpowiedzi.
Dziękuje za podpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak rozrusznik ledwo kręci ,to logiczne że będzie ciężko zapalić ...nikt prócz ciebie nie wie jak ci ,kręci wiec nikt też nie odpowie na pytanie czy kręci zbyt wolno żeby normalnie odpalać ...Widzę że nie słuchasz co ci koledzy radzą <ok>AUDI_POZNAN pisze:czy rozrusznik może mieć coś wspólnego? musze przyznać że rozrusznik nie ma takiego kopyta i czasem sie zacina to znaczy (kreci kreci i nagle przerywa i od nowa) tylko że ma to coś wspólnego na ciepłym silniku, bo jak by nie bylo na cieplym zapala na strzała
martin186 pisze:W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić czy świece masz dobre
Z tego <ok>andrzejsz23 pisze:Sprawdź świece.
nie wynika że je sprawdziłeś ,wiec posłuchaj i je sprawdż kązdą pojedynczo ,choćby najprostszym sposobem na kabelek z plusem .I choć nie jest w 100% pewny sposób ,to jednak w zdecydowanej większości przypadków się sprawdza ...bo bez sprawnych świec, zapomnij że odpalisz na mrozie silnik z pośrednim wtryskiem...i nie ciągaj na holu diesla w zimie ,bo za którymś razem możesz już nie odpalić wcale ...a wtedy będziesz go mógł zaciągnąć od razu do jakiegoś mechanikaAUDI_POZNAN pisze:dzieki za wyjaśnienia.Pasek rowno leży na kole jeszcze sprawdzalem i pochylilem o 1,2-1,5 min w strone silnika i niepomogło.Ale jest cos co jest niezgodne.Po poluzowaniu rurek na wtrysk paliwo nieleci (oczywiscie krecac rozrusznikiem) kapie a nie leci.Przewody dalem nowe i dobrej jakosci ,opaski docisk odpowiedni,filter niezapchany.Co jest powodem ze paliwo kapie a nie leci.Zaznaczam ze na ciepłym odpala i chodzi pieknie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań
Wynik: 3 świece uszkodzone, pytanie dlaczego? (wymienione), sprawdziłem rozrusznik rzeczywiście uszkodzone są zębatki, dlatego nie miał takiej mocy i często się zacinał, jutro jadę kupić rozrusznik i myśle że ANDI odpali. Dziś posprawdzałem elektryke i mam pytanie co to jest za "czujnik"
wydaje mi się że on powinien wchodzić w tamta dziure. od czego to jest
wydaje mi się że on powinien wchodzić w tamta dziure. od czego to jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
WiedziałemAUDI_POZNAN pisze:Wynik: 3 świece uszkodzone,
kiepskie zamienniki w silniku z pośrednim wtryskiem ,jaki uzytkujesz ,długo nie wytrzymują dlaczego :?: Dlatego że mają cięzkie życie ,cykl grzania powtarza się za kązdym przekręceniem zapłonu ,czy lato ,czy zima ,puki silnik nie osiągnie ok.70 stopniAUDI_POZNAN pisze:pytanie dlaczego? (wymienione),
Czujnika nie obczajam <hmm>AUDI_POZNAN pisze:co to jest za "czujnik"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 gru 2012, 10:26
- Lokalizacja: Poznań