[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia
[B4 1,9 TDI 1Z] Odpowietrzenie układu chłodzenia
Witam, mam dość dziwny problem, wymieniałem termostat, zanim przystąpiłem do wymiany sprawdziłem go najpierw, i w temp. 87'C zaczął reagować a przy ~92'C był już otwarty w pełni. Założyłem go zgodnie z zaleceniami któregoś z szanownych kolegów żeby blaszki nie blokowały przepływu cieczy. Zalałem układ najpierw przez ten trójnik na górze w bloku tak żeby termostat był już zalany, potem zbiorniczkiem wyrównawczym. Odpaliłem autko, pracowało jakieś 30 min, w aucie zrobiło się cieplutko, silnik złapał 90'C więc powinno grać. Pierwsza jazda i kopa, silnik złapał temp blisko 120 'C, chłodnica u góry była gorąca, na dole zimna, tak samo przewody, górny do chłodnicy gorący, dolny przy termostacie zimny. Moje wnioski są takie, że termostat nie puszcza cieczy, teraz pytanie dlaczego? Macie jakieś rady? Bo próbowałem go odpowietrzać ze 2h i wydaje mi się, że powinno być ok, ale tak nie jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Płyn oczywiście uzupełniłeś po tym jak się przejechałeś ?a układ po dolaniu płynu odpowietrza się sam bez dodatkowych zabiegów .A z tym zalewaniem przez trójnik to tylko utrudniłeś sobie bo to zupełnie zbedne ,z tymi blaszkami również nie obczajam o co chodzi bo o czymś takim nie słyszałem :shock: Ja robiłem to cztery razy i robiłem to normalnie bez zadnych patentów z blaszkami i wlewaniem przez trójnik i nigdy nie działy mi się takie cuda
a układ nie jest zabity kamieniem :?: i jaka była przyczyna wymiany termostatu :?:
może się nie odpowietrzył całkowicie, dzisiaj wymieniałem króciec z tyłu głowicy i niby cały układ zalałem, odpowietrzałem zalewając do pełna zbiorniczek i lekko w niego dmuchając do momentu aż odpowietrznikiem na powrocie z nagrzewnicy zaczął lecieć płyn (samochód stał na podjeździe przodem w dół) i po tym zabiegu jak się przejechałem to węże spuchły i jeszcze raz odpowietrzałem ale już na płaskim terenie, a na koniec zakręciłem korek w zbiorniczku przy ściśniętym wężu od chłodnicy i temp. była w okolicy 100*C
może się nie odpowietrzył całkowicie, dzisiaj wymieniałem króciec z tyłu głowicy i niby cały układ zalałem, odpowietrzałem zalewając do pełna zbiorniczek i lekko w niego dmuchając do momentu aż odpowietrznikiem na powrocie z nagrzewnicy zaczął lecieć płyn (samochód stał na podjeździe przodem w dół) i po tym zabiegu jak się przejechałem to węże spuchły i jeszcze raz odpowietrzałem ale już na płaskim terenie, a na koniec zakręciłem korek w zbiorniczku przy ściśniętym wężu od chłodnicy i temp. była w okolicy 100*C
Właśnie sęk w tym, że nie ubyło znaczenie dużo płynu chłodniczego, co do tych blaszek, to i mi się też tak wydaje, że to nie powinno mieć znaczenia, ale niech tam. Też mi się tak wydaje, że powinien się sam odpowietrzyć, chyba, że termostat nie puszcza, to tak to wygląda ;/ tak jakby gdzieś był zapowietrzony ale nie wiem jak to dalej ugryźć, chyba, że termostat faktycznie wydaje się być dobry a jest zły..
Co do zakamienienia układu, to nie sądzę, bo cały czas jest zalany płynem chłodniczym. Przyczyna wymiany była taka, że stary faktycznie był uszkodzony ale w taki sposób, że ciągle za bardzo podgrzewał silnik, temp. otwarcia była znacznie wyższa.
Co do zakamienienia układu, to nie sądzę, bo cały czas jest zalany płynem chłodniczym. Przyczyna wymiany była taka, że stary faktycznie był uszkodzony ale w taki sposób, że ciągle za bardzo podgrzewał silnik, temp. otwarcia była znacznie wyższa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 324
- Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
- Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie
To pompe masz dobrą Bezapelacyjnie :!: po lekyurze twoich postów niwiem co doradzić,został tylko korek i głowica (pęknięta) albo uszczelkę dmuchło.
[ Dodano: 2010-10-08, 20:54 ]
Albo inaczej moze poprostu wskaznik temperatury ci żle POKAZUJE,silnik nie jest nagrzany a ty wymieniasz na próżno termostaty.(i tak mysle że to własciwa odpowiedz na twoje pytanie.
[ Dodano: 2010-10-08, 20:54 ]
Albo inaczej moze poprostu wskaznik temperatury ci żle POKAZUJE,silnik nie jest nagrzany a ty wymieniasz na próżno termostaty.(i tak mysle że to własciwa odpowiedz na twoje pytanie.