Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline

ODPOWIEDZ
rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline

Post autor: rafal_sz85 » 03 gru 2010, 17:51

Witam !!!

Wiem że tematy olejowe były poruszane już bilion razy ale mimo to chciałbym się Was poradzić, obecnie jeżdzę na oleju Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 ale korzystając z tego że niedługo będe musiał wymienić olej zastanawiam się czy nie wlać czegoś lepszego i przeglądając oferte firmy Valvoline natknełem się na dwa rodzaje oleji Valvoline Maxlife Diesel 10W40 oraz na Valvoline Diesel Turbo 10W-40
http://www.valvoline.pl/pr,18,diesel_tu ... 5w-40.html i teraz pojawia się pytanie który wybrać auto ma przejechane 235 000 tyś napewno już jakieś osady posiada a nie chcę po wymienie oleju na "lepszy" i mieć sensację w stylu siwo niebieskiego dymku za sobą.Także poradcie czy lepiej pozostać przy Mobilu czy lepiej zmienic na Valvoline a jeśli tak to na jaki Maxlife Diesel czy Turbo Diesel?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 gru 2010, 17:56

Weź MaxLife.

I czemu każdy pisze o tych rozszczelnieniach, dymach itp?
Przecież tłoków to nie rozpuści. A jak szczelność silnika trzyma się tylko na nagarach i innych skrzepach to przepędzenie samochodu po trasie również "rozszczelni".

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 03 gru 2010, 19:58

trepek pisze:Weź MaxLife.
popieram...

ja niedawno zmianielem w swoim TDI i przeszedlem z mobila 10W40 na valvoline maxlife 5W40 a przebieg mam 240 000 km na liczniku bo prawdziwego nie znam :-P

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 04 gru 2010, 10:25

ok tylko z tego co się doczytałem na stronce Valvoline olej MaxLife Diesel nie posiada dopuszczenia VW 505 00 natomiast Diesel Turbo już tak, a używał wogóle ktoś Valvoline Disel Turbo 10W40 ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 gru 2010, 11:18

API CF, ACEA B3/B4.
Czyli spełnia standardy, jakie wymaga norma VW 505 00.

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 04 gru 2010, 11:59

rafal_sz85 pisze:Także poradcie czy lepiej pozostać przy Mobilu czy lepiej zmienic na Valvoline a jeśli tak to na jaki Maxlife Diesel czy Turbo Diesel?
Rafał bież MaxLife 10W40.Ze swojego spostrzeżenia mogę powiedzieć to że ciszej chodzi silnik.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 gru 2010, 12:40

A co powiecie na valvoline durablend 5w40 diesel ?bo tak się zastanawiam czy nie zalać go zamiast valvoline 10w40 maxlife diesel ,którego zalewam ...Niby syntetyk ,cena taka sama jak maxlife ,sam nie wiem czy zmieniać czy zostać przy 10w40 <hmm> ... na mrozy na pewno 5w40 byłby "zdrowszy"dla silnika,tylko niech ktoś nie pisze że się rozszczelni :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 04 gru 2010, 12:52

Ja też się turlam na Valvoline jakiś czas i sobie go chwalę, miałem wcześniej minerala z górnej półki ale mimo wszystko w mrozy to była porażka. A jeśli chodzi o wymianę z mineralnego na półsyntetyk to trzeba tylko pamiętać że pierwszą wymianę trzeba skrócić o połowę i tak na przykład jak się wymienia co 15tys to pierwszy raz trzeba wymienić po 7-8tys żeby wylać ten nagar z poprzedniego oleju. Dobrze mówię trepek, :?: <ok>

krzychu6008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: krzychu6008 » 04 gru 2010, 16:27

Valvoline max life 10w40 Diesel jest ok, już dwie wymiany zrobiłem i jestem z niego bardzo zadowolony.Teraz mam taki sam dylemat jak Munior,czy następną wymiane nie zrobić na DuraBlend Diesel 5W-40 albo SynPower 5W-30.Oba oleje sa zalecane przez wytwórcę oleju.Motorek ma najechane 340tyś km z chipsem od kostrza.Jeśli miałbym wybierać między Mobilem a Valvoline wybrałbym zdecydowanie drugiego.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 gru 2010, 16:48

MUNIOR pisze:tylko niech ktoś nie pisze że się rozszczelni :mrgreen:
Rozszczelni się :mrgreen: Nie wiem co ale się rozszczelni :-P
Ja bym zmienił, z tego co wiem to masz w dobrej kondycji silnik. Najwyżej zacznie Ci brać nieco więcej oleju i wrócisz do maxlife.

@ysiul

Napewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie. Dobry pomysł z wcześniejszą wymianą - silnik napewno będzie miał lepiej.

krzychu6008

5W-30 to rzadziutka woda, raczej nie dla turbin w zetorkach. W nowych fordach taki olej jest wlewany i zalecany przez producenta. Ta druga wartość 30 jest nieco niska, jak dla TDI, szczególnie po wirusie. Osobiście zalałbym 5W-40 albo i 5W-50.
A najlepiej to 0W-60 :mrgreen:

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 04 gru 2010, 16:56

A po co wymieniac wcześniej olej? Lepiej zrobić płukankę jakimś środkiem np. liqui moly czy motul engine clean.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 gru 2010, 17:00

krzychu6008 pisze:Teraz mam taki sam dylemat jak Munior,czy następną wymiane nie zrobić na DuraBlend Diesel 5W-40 albo SynPower 5W-30.Oba oleje sa zalecane przez wytwórcę oleju
ja bym wybrał 5W-40 gdyż ma szerszy zakres temperatur pracy, 5W-30 są to tzw. oleje z programu "Long Life" czyli do silników grupy VW z przedłużonymi okresami wymiany, posiadają obniżoną lepkość na rozgrzanym silniku i niby mają zalety ale coś im się nie udało w tym programie, dobre są do tych silników co niedawno opuściły fabrykę <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2010, 14:30

Po kupnie A4 zmieniałem olej właśnie na 10w40 MaxLife - nie wiem jaki olej był wcześniej. Po pierwszym zalaniu olej bardzo szybko zczerniał. Druga wymiana już zdecydowanie mniej. Po 3ciej wymianie i zrobieniu około 5-6 tyś olej jest tylko delikatnie ciemniejszy niż nowy. Wynika z tego że ma on dość dobre właściwości czyszczące.
Części samochodowe online - Motostacja

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 05 gru 2010, 17:17

No widze że jak narazie Valvoline MaxLife jest przez was bardzo polecany, a ja dotej pory myślałem że jeśli wybierać olej to albo Mobila albo Castrola a innymi to nie ma co sobie głowy zawracać :oops: .Także jeżeli ktoś jeździ na Valvoline MaxLife Diesel to proszę śmiało niech się podzieli swoimi spostrzeżeniami.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2010, 17:28

rafal_sz85 pisze:a ja dotej pory myślałem że jeśli wybierać olej to albo Mobila albo Castrola
Castrol to z tego co czytałem jest bardzo przereklamowany. Aczkolwiek w B3 miałem miałem Castrola półsyntetyk i byłem zadowolony.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga