[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
[B4 1.9 TDI] Olej Valvoline
Witam !!!
Wiem że tematy olejowe były poruszane już bilion razy ale mimo to chciałbym się Was poradzić, obecnie jeżdzę na oleju Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 ale korzystając z tego że niedługo będe musiał wymienić olej zastanawiam się czy nie wlać czegoś lepszego i przeglądając oferte firmy Valvoline natknełem się na dwa rodzaje oleji Valvoline Maxlife Diesel 10W40 oraz na Valvoline Diesel Turbo 10W-40
http://www.valvoline.pl/pr,18,diesel_tu ... 5w-40.html i teraz pojawia się pytanie który wybrać auto ma przejechane 235 000 tyś napewno już jakieś osady posiada a nie chcę po wymienie oleju na "lepszy" i mieć sensację w stylu siwo niebieskiego dymku za sobą.Także poradcie czy lepiej pozostać przy Mobilu czy lepiej zmienic na Valvoline a jeśli tak to na jaki Maxlife Diesel czy Turbo Diesel?
Wiem że tematy olejowe były poruszane już bilion razy ale mimo to chciałbym się Was poradzić, obecnie jeżdzę na oleju Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 ale korzystając z tego że niedługo będe musiał wymienić olej zastanawiam się czy nie wlać czegoś lepszego i przeglądając oferte firmy Valvoline natknełem się na dwa rodzaje oleji Valvoline Maxlife Diesel 10W40 oraz na Valvoline Diesel Turbo 10W-40
http://www.valvoline.pl/pr,18,diesel_tu ... 5w-40.html i teraz pojawia się pytanie który wybrać auto ma przejechane 235 000 tyś napewno już jakieś osady posiada a nie chcę po wymienie oleju na "lepszy" i mieć sensację w stylu siwo niebieskiego dymku za sobą.Także poradcie czy lepiej pozostać przy Mobilu czy lepiej zmienic na Valvoline a jeśli tak to na jaki Maxlife Diesel czy Turbo Diesel?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A co powiecie na valvoline durablend 5w40 diesel ?bo tak się zastanawiam czy nie zalać go zamiast valvoline 10w40 maxlife diesel ,którego zalewam ...Niby syntetyk ,cena taka sama jak maxlife ,sam nie wiem czy zmieniać czy zostać przy 10w40 <hmm> ... na mrozy na pewno 5w40 byłby "zdrowszy"dla silnika,tylko niech ktoś nie pisze że się rozszczelni :mrgreen:
Ja też się turlam na Valvoline jakiś czas i sobie go chwalę, miałem wcześniej minerala z górnej półki ale mimo wszystko w mrozy to była porażka. A jeśli chodzi o wymianę z mineralnego na półsyntetyk to trzeba tylko pamiętać że pierwszą wymianę trzeba skrócić o połowę i tak na przykład jak się wymienia co 15tys to pierwszy raz trzeba wymienić po 7-8tys żeby wylać ten nagar z poprzedniego oleju. Dobrze mówię trepek, :?: <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 13 lis 2007, 09:12
- Lokalizacja: małopolska
Valvoline max life 10w40 Diesel jest ok, już dwie wymiany zrobiłem i jestem z niego bardzo zadowolony.Teraz mam taki sam dylemat jak Munior,czy następną wymiane nie zrobić na DuraBlend Diesel 5W-40 albo SynPower 5W-30.Oba oleje sa zalecane przez wytwórcę oleju.Motorek ma najechane 340tyś km z chipsem od kostrza.Jeśli miałbym wybierać między Mobilem a Valvoline wybrałbym zdecydowanie drugiego.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Rozszczelni się :mrgreen: Nie wiem co ale się rozszczelniMUNIOR pisze:tylko niech ktoś nie pisze że się rozszczelni :mrgreen:
Ja bym zmienił, z tego co wiem to masz w dobrej kondycji silnik. Najwyżej zacznie Ci brać nieco więcej oleju i wrócisz do maxlife.
@ysiul
Napewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie. Dobry pomysł z wcześniejszą wymianą - silnik napewno będzie miał lepiej.
krzychu6008
5W-30 to rzadziutka woda, raczej nie dla turbin w zetorkach. W nowych fordach taki olej jest wlewany i zalecany przez producenta. Ta druga wartość 30 jest nieco niska, jak dla TDI, szczególnie po wirusie. Osobiście zalałbym 5W-40 albo i 5W-50.
A najlepiej to 0W-60 :mrgreen:
ja bym wybrał 5W-40 gdyż ma szerszy zakres temperatur pracy, 5W-30 są to tzw. oleje z programu "Long Life" czyli do silników grupy VW z przedłużonymi okresami wymiany, posiadają obniżoną lepkość na rozgrzanym silniku i niby mają zalety ale coś im się nie udało w tym programie, dobre są do tych silników co niedawno opuściły fabrykę <ok>krzychu6008 pisze:Teraz mam taki sam dylemat jak Munior,czy następną wymiane nie zrobić na DuraBlend Diesel 5W-40 albo SynPower 5W-30.Oba oleje sa zalecane przez wytwórcę oleju
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po kupnie A4 zmieniałem olej właśnie na 10w40 MaxLife - nie wiem jaki olej był wcześniej. Po pierwszym zalaniu olej bardzo szybko zczerniał. Druga wymiana już zdecydowanie mniej. Po 3ciej wymianie i zrobieniu około 5-6 tyś olej jest tylko delikatnie ciemniejszy niż nowy. Wynika z tego że ma on dość dobre właściwości czyszczące.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
No widze że jak narazie Valvoline MaxLife jest przez was bardzo polecany, a ja dotej pory myślałem że jeśli wybierać olej to albo Mobila albo Castrola a innymi to nie ma co sobie głowy zawracać :oops: .Także jeżeli ktoś jeździ na Valvoline MaxLife Diesel to proszę śmiało niech się podzieli swoimi spostrzeżeniami.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: