Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 08 gru 2012, 16:48

Witam zajełem sie i podgrzewaczem u siebie jako że mam ori zamontowany , wszystko jest jak trzeba sa przekazinki , a nie działał.. sprawdziłem świece , sa sprawne, nie było masy ,zrobiłem a podgrzewacz dalej nie działa..

myślę że ma to związek z tym że, od środkowej świecy idzie kabel który wchodzi do grodzi wyciagnełem go i jest przerwany widac ze był lutowanny z innym .. od czego ten kabel i czy to jest przyczyna nie działajacego podgrzewacza?? dodam ze bezpiecznik tez cały.
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2012, 17:27

lord17_1991 pisze:myślę że ma to związek z tym że, od środkowej świecy idzie kabel który wchodzi do grodzi wyciagnełem go i jest przerwany widac ze był lutowanny z innym .. od czego ten kabel i czy to jest przyczyna nie działajacego podgrzewacza?? dodam ze bezpiecznik tez cały.
Skoro są jakieś dodatkowe kable to pewnie ktoś coś porzeżbił i nie działa ...A podgrzewacz włącza się po ok .20 sekundach od odpalenia silnika przy temp.ok.5 stopni ...Jak auto stoi na dworze, to przy obecnych temp.powinny się załaczyć
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 08 gru 2012, 17:50

no właśnie tak mi sie wydawało że tego kabla nie powinno tam być , muszę dojść gdzie był dolutowany...

[ Dodano: 2012-12-08, 17:53 ]
czy ktoś mogł by sie wypowiedziec na temat tego ile ten podgrzewacz pomaga o ile szybciej silnik sie nagrzewa ?
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 gru 2012, 18:10

wszystko masz w tym temacie czytaj od początku to będziesz wszystko wiedział ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 09 gru 2012, 10:41

Mam alternator 120A , jest podłączone 3 kanble , wszytko jest a podgrzewacz jak nie działał tak nie działa...
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 gru 2012, 13:54

lord17_1991 pisze:Mam alternator 120A , jest podłączone 3 kanble , wszytko jest a podgrzewacz jak nie działał tak nie działa...
I nikt ci tego nie naprawi na odległość ...Posłuchaj dobrej rady <ok>
gibaj pisze:wszystko masz w tym temacie czytaj od początku to będziesz wszystko wiedział ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 09 gru 2012, 18:26

przestudiowałem wszystkie strony , po prostu trzeba cała instalację od podgrzewacza sprawdzic po kawałku , bo wszystko na miejscu a prądu nie ma.. :mrgreen:

postawie komuś kumatemu niech przejrzy kable, bo sam raczej nie dam rady, a nie lubię gdy coś w aucie nie działa lub szwankuje :-/

mógłbym teoretycznie na przycisk zrobić, ale jak jest od tego ECU to niech on tym steruje jak fabryka nakazała.. :-)

[ Dodano: 2012-12-09, 18:32 ]
ogólnie jak dobrałem sie do bezpieczników pod kierownicą to jest tam mały sajgon jakieś przekazniki dodatkowe wiszą , kable , kilka kabli odciętych nie wiem czy to od centralki z pilota , domykanie szyb z pilota czy jeszcz coś innego.. dlatego pewnie na dniach zaprowadzę do jakiegoś elektromechanika niech zrobi z tym pożądek...:)
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 10 gru 2012, 09:09

Witam.

Prawdopodobnie "naprawił" mi się podgrzewacz płynu chłodzącego. W trakcie wymiany króćów wodnych zauważyłem, że przy odpowietrzaniu układu chłodzenie dziwnie zaczyna parować podgrzewacz. Dotykam go, a on gorący. Szybko wyłączyłem zapłon, odkręciłem od niego masę i ponownie uruchomiłem silnik. Myślę, że temperatura zewnętrzna była w przedziale od -5 do -10 stopni C. Prawdopodobnie jednym z warunków załączenia tego podgrzewacza jest obniżenie temperatury do pewnego poziomu. Może do poziomu, w którym zaczynają grzać świece w silniku? Może jeszcze niżej?

Na drugi dzień na już odpowietrzonym układzie podgrzewacz grzał, ale nie parował anie nie robił się bardzo gorący. Wniosek jest taki, że gdy jest płyn u podgrzewaczu świece są bezpieczne.

Podgrzewacz jest dosyć wysoko zamontowany i ubytek płynu na pewno mu zaszkodzi.
Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia lepiej go wyłączyć!
Prawdopodobnie spalone świeczki są skutkiem nieuwagi podczas prac w układzie chłodzenia. Miałem fuksa, że akurat byłem przy aucie gdy zaczęło parować, a nie zostawiłem auta i poszedłem sobie jak to miało miejsce przy odpowietrzaniu latem.
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 10 gru 2012, 10:04

lord17_1991 po pierwsze to sprawdź czy nie masz czasem jakiegoś innego ECU
bo to on daje sygnał na świece podgrzewacza ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 10 gru 2012, 12:02

przy okazji czyszczenia nastawnika był wyciagany bo testowałem zawirusowane, komp standard 8 bit wersja bez imo, deko długo się łaczył z vagiem..:)

[ Dodano: 2012-12-10, 12:45 ]
mam jeszcze pytanie : jak sprawdzic przekazniki 213 214 czy sa dobre???
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 10 gru 2012, 14:59

lord17_1991 , akurat te przekaźniki jest łatwo sprawdzić. Mają tylko dwie blaszki od zasilenia cewki sterującej i dwie wyraźnie grubsze od styku normalnie otwartego. Wyprowadzenia od cewki podłączasz prosto do akumulatora. Przez styk główny podłączyć możesz żarówkę budując obwód akumulator-styk przekaźnika-żarówka-akumulator ;-)
Jak dam radę to wrzucę dziś wieczorkiem fotkę jak mam podłączony alternator, to porównamy z Twoim.
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 10 gru 2012, 15:19

był bym wdzieczny ;-)
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 10 gru 2012, 21:56

Obrazek

gruby czarny idzie do dużego zacisku śrubowego, niebieski idzie do drugiego zacisku śrubowego, jasny brązowy lub jakiś może wypłowiały czerwony idzie do zacisku DF.
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 10 gru 2012, 23:24

No i mam identycznie czyli dobrze podłączone..:) sprawdze jutro czy kabel od sygnału obciążenia ten brązowy nie jest przerwany gdzies po drodze...czy ktoś wie do jakiego pinu wchodzi przy kompie???

[ Dodano: 2012-12-10, 23:28 ]
Obrazek

który pin to kabel obciążenia??
passat AHH + wtryski AHF + wirus by KOSTRZ

Diagnostyka VAG

jakop13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 30 sie 2011, 11:34

Post autor: jakop13 » 11 gru 2012, 10:38

Nie dopatrzyłem jakie jest u mnie oznaczenie przy zacisku śrubowym, do którego dochodzi przewód niebieski. Ze schematu wynika że D+. Moim zdaniem D+ to sygnał wzbudzenia alternatora, natomiast DF to sygnał informujący komputer o obciążeniu alternatora.

Proszę kogoś bardziej zaawansowanego w temacie o potwierdzenie znaczeń tych zacisków.

O ile udało się zlokalizować przekaźniki 213 i 214 to nie wiem gdzie się znajduje i jakie ma oznaczenie ten trzeci przekaźnik, który decyduje o rozłączeniu podgrzewacza, gdy obciążenie za bardzo wzrośnie.
był: golf AHF
był: sei 900
był: malczan
był: malczan

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga