Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

ODPOWIEDZ
pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: pawellox » 30 wrz 2008, 22:23

Witam zwracam sie z zapytaniem o podgrzewacz płynu chłodniczego.
U mnie są to 3 świece żarowe znajdują się tuz za komora silnika przed nagrzewnicą kto ma albo widział wie o czym mowie.
Są w przewodzie zatopione w płynie.
Moje pytanie brzmi kiedy one powinny sie zalączac i jak dlulgo powinny grzać.???
czy od tego bedzie szybciej sie robilo cieplej w srodku czy to spelnia inna rolę???

Prosze o wypowiedzi osoby znające temat... ;-)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 17:23 przez pawellox, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 01 paź 2008, 00:22

ta tez to mam ale mam spalone swiece mam je zamiar wlasnie wymienic napewno jest to aby w zimie zaraz byl cieply nadmuch ale jeszcz enie wiem jak to dziala moze ktos wie w jakich warunkach sie to zalancza i ile grzeje

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 paź 2008, 09:13

swiece sa te poto zeby podgrzac plyn chlodniczy po to aby lepszy byl rozruch w niskich temperaturach

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 paź 2008, 13:34

hct pisze:napewno jest to aby w zimie zaraz byl cieply nadmuch
Raczej napewno nie bo swiece sa na przewodzie wychodzącym z nagrzewnicy a nie wchodzącym....
karol121 pisze:swiece sa te poto zeby podgrzac plyn chlodniczy po to aby lepszy byl rozruch w niskich temperaturach
Niestety też nie po to...

Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy... <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 paź 2008, 15:48

Dokładnie jak napisał Solskier a załączaja sie w temp. kiedy właczaja sie swiece żarowe silnika

damcio151
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2007, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » 01 paź 2008, 16:28


karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 paź 2008, 20:02

Solskier pisze:Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy
nie slyszalem o takim czyms

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 01 paź 2008, 20:07

karol121 pisze:nie slyszalem o takim czyms
Ja też jeszcze nie słyszałem o wielu rzeczach, wiec cały czas wszyscy sie uczymy ;-)

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 02 paź 2008, 08:02

A który bezpiecznik/przekaźnik odpowiada za te świece??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 paź 2008, 08:53

audico pisze:A który bezpiecznik/przekaźnik odpowiada za te świece??
Zdaje sie ze ten sam co od pogrzewania silnka. Ale musiałbym dobrze rzucić okiem na wiazke to wtedy powiedziałbym na pewno.

zaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 23 kwie 2008, 18:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaczek » 24 paź 2008, 19:36

Tak jak pisze Solskier ma to napewno jakis wplyw na ochrone glowicy, jednak wydaje mi sie ze bardziej chodzi o szybsze nagrzewanie silnika w niskich temperaturach. Jesli jednak jest to wylacznie dla ochrony glowicy to dlaczego w tak niewielu samochodach sie to stosuje?? u mnie jest instalacja pod swiece ale przewod jest normalny. I czy napewno jest to przewod wylotowy z nagrzewnicy??

pawellox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 02 lip 2007, 22:51
Lokalizacja: bialystok

Post autor: pawellox » 24 paź 2008, 21:59

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=16865#16865

To jest jednak podgrzewanie i głowicy i płynu aby silnik szybciej nabral tej minimalnej temperaturki.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 paź 2008, 08:37

Jest to stosowane po to iż w starszych TDIkach (zwłaszcza w T3/T4 słyszalne były przypadki) częstego pękania głowic z racji wychłodzenia zbytniego płynu.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 26 paź 2008, 17:35

Witam te swiece spelniaja role dogrzewacza,podczas duzych mrozow i w warunkach gdzie nie mozliwa jest normalna jazda uzycie ogrzewania wewnetrznego spowodowaloby wychladzanie czynnika chlodzacego, silniki z bezposrednim wtryskiem z racji swojej konstrukcji maja klopot z zachowaniem temperatur eksploatacyjnych w takich warunkach , umieszczone sa na wylocie z glowicy w strone nagrzewnicy a po to ze przy okazji dogrzewania plynu chlodniczego mamy tez szybciej uzyteczna nagrzewnice.

romansek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2008, 20:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: romansek » 27 paź 2008, 18:13

witam.
To jest tzw.dogrzewanie silnika.Chodzi o to aby silnik jak najszybciej osiagnal prawidlowa temp.pracy(ok87-90st.C)co wiaze sie z lepszym spalaniem mieszanki,lepsza praca i mniejszym zużyciem paliwa.
Poza tym jednoczesnie bedziemy mieli szybciej cieplo w samochodzie. :lol:
Wiekszosc samochodow audi vw po 2000 roku ma to w standardzie.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl