[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Witam zwracam sie z zapytaniem o podgrzewacz płynu chłodniczego.
U mnie są to 3 świece żarowe znajdują się tuz za komora silnika przed nagrzewnicą kto ma albo widział wie o czym mowie.
Są w przewodzie zatopione w płynie.
Moje pytanie brzmi kiedy one powinny sie zalączac i jak dlulgo powinny grzać.???
czy od tego bedzie szybciej sie robilo cieplej w srodku czy to spelnia inna rolę???
Prosze o wypowiedzi osoby znające temat...
U mnie są to 3 świece żarowe znajdują się tuz za komora silnika przed nagrzewnicą kto ma albo widział wie o czym mowie.
Są w przewodzie zatopione w płynie.
Moje pytanie brzmi kiedy one powinny sie zalączac i jak dlulgo powinny grzać.???
czy od tego bedzie szybciej sie robilo cieplej w srodku czy to spelnia inna rolę???
Prosze o wypowiedzi osoby znające temat...
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 17:23 przez pawellox, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Raczej napewno nie bo swiece sa na przewodzie wychodzącym z nagrzewnicy a nie wchodzącym....hct pisze:napewno jest to aby w zimie zaraz byl cieply nadmuch
Niestety też nie po to...karol121 pisze:swiece sa te poto zeby podgrzac plyn chlodniczy po to aby lepszy byl rozruch w niskich temperaturach
Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy... <ok>
Tak jak pisze Solskier ma to napewno jakis wplyw na ochrone glowicy, jednak wydaje mi sie ze bardziej chodzi o szybsze nagrzewanie silnika w niskich temperaturach. Jesli jednak jest to wylacznie dla ochrony glowicy to dlaczego w tak niewielu samochodach sie to stosuje?? u mnie jest instalacja pod swiece ale przewod jest normalny. I czy napewno jest to przewod wylotowy z nagrzewnicy??
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=16865#16865
To jest jednak podgrzewanie i głowicy i płynu aby silnik szybciej nabral tej minimalnej temperaturki.
To jest jednak podgrzewanie i głowicy i płynu aby silnik szybciej nabral tej minimalnej temperaturki.
Witam te swiece spelniaja role dogrzewacza,podczas duzych mrozow i w warunkach gdzie nie mozliwa jest normalna jazda uzycie ogrzewania wewnetrznego spowodowaloby wychladzanie czynnika chlodzacego, silniki z bezposrednim wtryskiem z racji swojej konstrukcji maja klopot z zachowaniem temperatur eksploatacyjnych w takich warunkach , umieszczone sa na wylocie z glowicy w strone nagrzewnicy a po to ze przy okazji dogrzewania plynu chlodniczego mamy tez szybciej uzyteczna nagrzewnice.
witam.
To jest tzw.dogrzewanie silnika.Chodzi o to aby silnik jak najszybciej osiagnal prawidlowa temp.pracy(ok87-90st.C)co wiaze sie z lepszym spalaniem mieszanki,lepsza praca i mniejszym zużyciem paliwa.
Poza tym jednoczesnie bedziemy mieli szybciej cieplo w samochodzie. :lol:
Wiekszosc samochodow audi vw po 2000 roku ma to w standardzie.
pozdrawiam
To jest tzw.dogrzewanie silnika.Chodzi o to aby silnik jak najszybciej osiagnal prawidlowa temp.pracy(ok87-90st.C)co wiaze sie z lepszym spalaniem mieszanki,lepsza praca i mniejszym zużyciem paliwa.
Poza tym jednoczesnie bedziemy mieli szybciej cieplo w samochodzie. :lol:
Wiekszosc samochodow audi vw po 2000 roku ma to w standardzie.
pozdrawiam