[B4 1.9 1Z] podgrzewacz wody
[B4 1.9 1Z] podgrzewacz wody
mam 2 pytanka potrzebuję schematu podgrzewacza z pierburga mam kompa teraz już 16 i co gdzie jak podłaczone jest 5 kabelków i główne zasilanie i 3 przekaźniki jak to podłączyć .
2 mam coś takiego bo była instalacja przerabiana i mam błąd sygnał obciążenia alternatora DF + a podobno bez tego nie zadziała mi podgrzewacz i bardzo bym prosił zobaczyć gdzie jest podłączony (jaki pin komputera ten czujnik .
2 mam coś takiego bo była instalacja przerabiana i mam błąd sygnał obciążenia alternatora DF + a podobno bez tego nie zadziała mi podgrzewacz i bardzo bym prosił zobaczyć gdzie jest podłączony (jaki pin komputera ten czujnik .
[B4 1.9 1Z] podgrzewacz wody
Witam. Sygnał DF jest na 39 pinie.
Na fotce w załączniku zaznaczyłem układ podgrzewacza i wyraźnie widać który pin do czego idzie.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a2b96adfef970d39
Na fotce w załączniku zaznaczyłem układ podgrzewacza i wyraźnie widać który pin do czego idzie.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a2b96adfef970d39
Re: podgrzewacz wody
U mnie tez jest ten blad przez co podgrzewacz nie dzialaduczus pisze:mam 2 pytanka potrzebuję schematu podgrzewacza z pierburga mam kompa teraz już 16 i co gdzie jak podłaczone jest 5 kabelków i główne zasilanie i 3 przekaźniki jak to podłączyć .
2 mam coś takiego bo była instalacja przerabiana i mam błąd sygnał obciążenia alternatora DF + a podobno bez tego nie zadziała mi podgrzewacz i bardzo bym prosił zobaczyć gdzie jest podłączony (jaki pin komputera ten czujnik .
Co ci da ten pin od ecu ? Tez chetnie bym chcial to miec dobre
[B4 1.9 1Z] podgrzewacz wody
pin 39 łącząc się z df wie jak pracuje alternator. W vagu opisuje to grupa 16 silnika wyrażając ja w % (pierwsze okienko). Podczas włączenia podgrzewacza występuje większe zapotrzebowanie na prąd i podniesienie obciążenia pracy alternatora przez co ecu widząc to podbija obroty silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sygnał DF z alternatora idzie do 39 pina ECU ...w autach po przekladce nie jest on wogóle wyprowadzony z aternatora i błąd jest zawsze ,w autach ori ze sterownikiem 028906021 zwykle jest zasniedziały styk DF przy altku i stąd błąd sygnału DFVW_parts pisze:jestem slaby w elektryce.ten pin to z czym trzeba polaczyc?
[B4 1.9 1Z] podgrzewacz wody
Pod klucz 8mm podłączony był sygnał D+ ( wzbudzenie alternatora). Bez niego alternator nie będzie ładował. Skoro nie zgłasza Pan problemów z ładowaniem to jest wszystko dobrze podłączone. "...a w golfie była wtyczka 2 pin ,choć tylko 1 przewód idzie do niego""
Tak to wygląda??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/46362e2be8f7d772
zdjęcie nie jest moja własnością. Wykorzystane dla potrzeb wątku.
widać dokładnie wyjścia.
B-kabel od akumulatora.
D+ kabel od wzbudzenia.
W- kabel od obrotomierza w td.
Stykiem W raczej nie można zastąpić DF. Lecz tego nie jestem w 100% pewien.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-10-26, 19:23 ]
nie stosuj żadnych podkreśleń do linków bo nie będą się otwierać!
Tak to wygląda??
http://www.fotosik.pl/zdjecie/46362e2be8f7d772
zdjęcie nie jest moja własnością. Wykorzystane dla potrzeb wątku.
widać dokładnie wyjścia.
B-kabel od akumulatora.
D+ kabel od wzbudzenia.
W- kabel od obrotomierza w td.
Stykiem W raczej nie można zastąpić DF. Lecz tego nie jestem w 100% pewien.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-10-26, 19:23 ]
nie stosuj żadnych podkreśleń do linków bo nie będą się otwierać!
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 19:23 przez gacek6, łącznie zmieniany 1 raz.
Normalnie ladowanie jest .ale np w vagu ladowanie jest tylko12.40v i zglasza sie w/w blad . ori alernator w audi ma tylko ten gruby przewod plusowy i ten drugi na 8mm .zadnych innych nie ma . dodam ze u mnie jest jakis dziwny alarm zalozony i pod niego ktos przerobil ladowanie swiec na guzik.pewnie przez to caly problem. Ciekawe jak bym przeciagnal ten kabel od ecu do tej wtyczki do alternatora ktory jest pusty ale dziwne bo ori alternator nie mial tego wogole.
ładowanie świec??? trzeba zobaczyć jaki opis ma to puste wyjście. jeżeli DF to można śmiało łączyć i wtedy na 100% procent błąd musi zginać ( po wykasowaniu oczywiście). jak będzie W to jest to sygnał dla obrotomierza w starszych dieslach i tak jak pisałem nie jestem pewien czy można stosować je zamiennie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tylko 120A bierzduczus pisze:i i teraz szukam alternatora z wyjsciem df
https://www.olx.pl/oferta/alternator-vw ... cb828c537a
Sam jestem ciekaw czy w kompie cos trza ustawiac.u mnie siedzi ecu bd z a4 tdi .duczus pisze:panowie ogarnolem wsio podpiolem ogrzewacz na 2 przekazniki i teraz szukam alternatora z wyjsciem df i powinno śmigać a od jakiej temp sie to uruchwmia i czy w kompie trzeba cos zmieniac kompa mam 021BD
A alternatorow 120a mam kilka jak cos z audi a4 wszystko to samo co w 80 b4 jak cos to pisz pw
Po odpaleniu jak komputer wykryje temp powietrza poniżej plus pięciu, temp płynu poniżej 70 stopni to włączy podgrzewacz aby podgrzać płyn do 70 stopni. Jeżeli oczywiście wszystko dobrze podpięte. Aby sprawdzić poprawność układu podgrzewacza to w programie vag 311 wybieramy "select" ---> "engine"---> "outup test"---> "start/next" klikamy az dojdziemy do zielonego napisu w okienku "relay for low-outup coolant preheat (J359)" i słuchamy czy "klika" przekaźnik ( jest to sprawdzanie obwodu jednej świecy). klikamy '"start/next" i w okienku wyskoczy napis "relay for high-outup coolant preheat (j360)" i tez nasłuchujemy czy przekaźnik klika ( sprawdzanie obwodu dwóch świec).
Jeżeli słychać prace przekaźników możemy sprawdzić czy prąd do świec dochodzi. Sa trzy sposoby. Albo słuchamy czy podczas pracy opisanych przekaźników słychać takie "syczenie" w okolicach podgrzewacza, lub jak mamy dostęp do miernika cyfrowego jeden przewód wpinamy do masy akumulatora a drugim dotykamy końcówki świecy i patrzymy czy podaje napięcie, albo zwykła żarówkę 12V podpinamy tak jak miernik ( jedna strona do masy , druga do świecy) i patrzymy czy próbuje się zaświecić. Test w vagu robimy na wyłączonym silniku.
Jeżeli słychać prace przekaźników możemy sprawdzić czy prąd do świec dochodzi. Sa trzy sposoby. Albo słuchamy czy podczas pracy opisanych przekaźników słychać takie "syczenie" w okolicach podgrzewacza, lub jak mamy dostęp do miernika cyfrowego jeden przewód wpinamy do masy akumulatora a drugim dotykamy końcówki świecy i patrzymy czy podaje napięcie, albo zwykła żarówkę 12V podpinamy tak jak miernik ( jedna strona do masy , druga do świecy) i patrzymy czy próbuje się zaświecić. Test w vagu robimy na wyłączonym silniku.
dziekuje za info musze jeszcze tylko alternator zmienic dodam zdjrcia tak yo wyglada przy silniku bo nie mam ory ogrzewacza na wężu tylko kruciec tylni z glowicy ale bez czujnika a czujnik przezucony jest na inny kruciec tez z prawej strony kruciec dobralem z aaz na 2 czujniki wszystko chula trzeba bylo tylko 1 wężyk podmienic i cacy