Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] [1.6 TD] Problem z chłodnicą

ODPOWIEDZ
lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

[B3] [1.6 TD] Problem z chłodnicą

Post autor: lord_yabol » 28 gru 2012, 12:15

Witam, jestem nowy tutaj z góry przepraszam jeśli piszę post w złym miejscu.

Mój problem polega na tym, że stosunkowo szybko temperatura silnika osiąga 90, mianowicie dochodzi do tego po przejechaniu kilku km. Następnie gdy rozpędzam auto do 110-130km przy jezdzie pod gore, woda zaczyna się gotować. jaka może być tego przyczyna? moje obserwacje :
- pęknięty korek od zbiorniczka wyrównawczego
- brak oleju w plynie (przynajmniej tak mi się wydaje)
- brak 'mydlin' na korku od wlewu oleju
- dopiero co wymieniony został termostat - więc to chyba można wykluczyć
- nie wiem jak z uszczelką pod głowicą

Czy pęknięty korek mogłby to powodować?
pozdrawiam

[edit]
- no i nie jestem pewien czy wiatrak od chłodnicy działa odpowiednio, jak moge to sprawdzić|?
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 12:24 przez lord_yabol, łącznie zmieniany 2 razy.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2012, 12:18

to że założyłeś nowy termostat wcale nie oznacza że jest ok
spróbuj przeczyścić chłodnicę jakimś octem np bo może być zamulona ;-)
zresztą zobacz ile tematów jest http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 13:52

To, ze nie ma oleju w plynie wcale nie wyklucza uszczelki.

Samo to, ze korek masz pekniety nie jest powodem gotowania sie plynu.
Termostat nowy nie koniecznie musi byc sprawny.
Pompa wody kiedy wymieniana?

Mozesz spróbować jakims srodkiem do czyszczenia i udrozniania chłodnic.

lord_yabol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2012, 12:06

Post autor: lord_yabol » 28 gru 2012, 14:39

a czy przyczyną może być nie uruchamianie się wiatraka?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 gru 2012, 14:49

wiatrak włącza się dopiero przy ok 102 stopnie
także jeśli na blacie miałeś więcej to powinien się włączyć
a wiatrak możesz sprawdzić w prosty sposób
na dole chłodnicy masz czujnik
wypinasz go i łączysz kabelkiem we wtyczce piny i jak włącza się tzn że masz walnięty czujnik w chłodnicy
druga sprawa czy napewno dobre masz wskazania na liczniku :?:
przyczyn może być wiele
spróbuj od najprostszej i przeczyść cały układ chłodzenia a potem zobaczysz co dalej

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 gru 2012, 15:03

Jakiej formy wkręcałeś termostat ?

Bo ja ostatnio zamontowałem u siebie firmy vernet, a u kolegi gates. Jeden i drugi jest bardzo dobry. Nie polecam natomiast WAHLERA oraz BEHR. A teraz dlaczego ?

Dlatego, że sprawdzałem ostatnio termostaty wahlera oraz behr, jeden i drugi otwierał się w odpowiedniej temperaturze, lecz zamykały się dopiero, gdy temp. wody spadła do 80 stopni. (silnik benzynowy). U Ciebie może być podobnie. Ale to na pewno nie powoduje gotowanie się płynu, co najwyżej niedogrzanie.

Jeśli płyn się gotuje, to wąż łączący chłodnicę z blokiem powinien już być o wiele bardziej gorący niż przy 90 stopniach. Petrygo gotuję się w 107 stopniach, także temperatura w układzie jest bardzo wysoka. Sprawdź czy wentylator schładza płyn układu. Czujnik jest wkręcony w chodnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl