Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y] Proszę o pomoc przy swapie

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

[1.9D 1Y] Proszę o pomoc przy swapie

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 15:08

Witam wszystkich!
Sprawa wygląda tak, ojciec jeździ już ponad 6 lat swoją B3 1.9D i za niedługo auto będzie moje. Blacha jak i wnętrze dosyć dobrze się uchowało (auto chyba z 1990-91r) więc chciałbym zrobić swapa silnika na jakiś inny, bardziej dynamiczny bo ten jeździ już jak czołg nie mówiąc o tym że słychać go z 300m :shock: Istny traktor.
Z racji tego że jestem straszny laik jeżeli chodzi o motoryzacje, chciałbym się was zapytać jaki silnik najbardziej polecilibyście mi ?
Czy da się zrobić swapa z diesla na benzynę ? Potrzebne będą przeróbki czy po prostu jest to impossible ?
Jak już wyżej napisałem, chciałbym coś bardziej dynamicznego, bez większych przeróbek które odchudzą mi portfel. Czy do diesel czy benzyna którą i tak pewnie puszcze w lpg to nie robi mi strasznej różnicy o ile nie będzie dużych różnic w kosztach
Czekam na waszą odpowiedź i pozdrawiam, Michał :)

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 lis 2012, 15:31

Pierwsze podstawowe pytanie wiesz jakie to są koszta? Określ jaki chcesz silnik bo dla kogoś wystarczy 2.0 115 w benzynie a innemu 1.8t 150 będzie mało...

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 15:51

Domyślam się że koszta nie są małe, ale pociesza mnie fakt że mam w rodzinie 4 zdolnych mechaników ;) Myślałem żeby na sam silnik + potrzebny osprzęt nie wydać więcej jak 1k. Spokojnie zadowoliłby mnie taki 120konny diesel/ benzyna. Jak benzyna to bez żadnego turbo, bo to skarbonka bez dna. Oczywiście szukam również jak najmniej awaryjnego modelu, nie mam zamiaru po swapie jeszcze wkładać w niego dużych pieniędzy.

[ Dodano: 2012-11-04, 15:54 ]
Albo inaczej, gdyby auto nie było taką wielką krową i nie ważyło by tyle, to zadowoliłby mnie nawet i 90/100konny silnik. Bo z tego ci widzę na alledrogo to nie ma 120konnych wolnossacych silników do tego auta. A wciąż nie wiem czy się da i ile by wyniosło puszczenie go na benzyne.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 04 lis 2012, 16:15

pumpernikiel94 pisze:Myślałem żeby na sam silnik + potrzebny osprzęt nie wydać więcej jak 1k.
to swapa nie bedzie :mrgreen: wyremontuj sobie ten co masz

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 16:32

No dobra, to już wiecie jakim jestem laikiem w tych sprawach ;p starego remontował nie będę, może i ucichłby ale dalej byłby mułowaty. Ile by według was kosztowało przejście na jakiś sensowny 1.8 benzyna ? być może mój budżet da się naciągnąć.. ;)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2012, 16:37

pumpernikiel94 pisze:Ile by według was kosztowało przejście na jakiś sensowny 1.8 benzyna
Co byś nie wkładał to z 4-5 tys przynajmniej.
Kup słupek 1.9 TDI + wtryski, oddaj pompę do przerobienia na mTDI i będziesz miał swapa na inny silnik tak za ok 1500-2000zł. Będzie ok 90KM.
P.S.
B3 nie jest ciężkie, waży nieco ponad tonę.

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 17:06

Mówisz o słupku z B4 i pompie z obecnego ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 04 lis 2012, 17:12

silnik z b4 1z 90km diesel do tego wtryski komp 16bit soft i masz około 120-130koni i ~300momentu myślę, że spokojnie wystarczy. benzyne założysz to pewnie i zaraz gaz... więc to się nie opłaca w ogóle.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 04 lis 2012, 17:18

Wyremontuj najlepiej porządnie ten silnik który masz, i będzie działał dobrze i bez awaryjnie i nie będzie go słychać z 300metrów.
Jeśli nie chcesz to wkładaj 1.9 TDI i w budzie b3 bedzie ok.
Za tysiąc złotych to można sobie kupić dwie dobre opony.
A wciąż nie wiem czy się da i ile by wyniosło puszczenie go na benzyne.
Da się, wszystko się da, kwestia $$. ABK 115 KM i ABT 90 KM nie ma sensu swapować, 2.0 16V to kibel i do gazu się nie nadaje, tak samo 2.3 NG, choć są tacy co chwalą, więc najlepiej 2.6 albo 2.8 z gazem. Rozważ lepiej diesla jak koledzy radzą, choć i ABK ( 115KM ) powinno być "ok" w b3 ;-)

pumpernikiel94 pisze:Jak benzyna to bez żadnego turbo, bo to skarbonka bez dna
Niestety muszę Cię zawieść, nie masz ani racji, ani pojęcia o czym piszesz, ale nie ma sensu drążyć dalej tego bo za tysiąc złotych i tak nic nie kupisz.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 17:22 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 17:21

kurde, tyle to zadowoli mnie w zupełności :D Myślę że budżet spokojnie do 2k mógłbym naciągnąć, tym bardziej że mam znajomych co zajmują się swapami i sprowadzaniem części.

Czyli musiałbym kupić słupek b4 1z 90km z wtryskiwaczami oraz komputerem + nowy soft, i prócz tego obecną pompę przerobić na mTDI ? I zmieściło by się to w 2k ?
Jeszcze jedno pytanie, sorry że was tak męczę ;) Wyczytałem że przerabia się pompę z TD na mTDI, a ja mam silnik nie TD tylko samo D, nie robi to różnicy ?

[ Dodano: 2012-11-04, 17:23 ]
@up, pisałem że jestem laik, wybaczcie. ;)

[ Dodano: 2012-11-04, 17:26 ]
@up zaczynam bardziej rozważąć nad dieslem, bo benzyna z tego co piszecie to jest zbyt duży wydatek. A ja nie chce robić 'klubowego' auta, tylko takie w dobrym stanie co jeździ ;)

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 04 lis 2012, 17:59

jak mtdi to raczej kompa nie bedzie

slupek mozesz roznie kupic od 600 w gore zalezy od jego kondycji
wtryski z afna okolo 200zl
do tego jakies turbo 200zl
pompa wtryskowa okolo 250
chyba ze wykorzystasz cos tam ze swojej
poduszki moga zostac o ile sa dobre jesli nie to kolo 100szt
wlozenie jakies 500
to licze tak po lebkach

jesli tdi dochodzi komupter 100+ przerobka +-250 do tego chyba pedaly trzeba zmienic (chociaz nie jestem pewien) i plus to co wyzej a i wiazka troszke nowsza ;)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 18:00 przez dr.lolek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2012, 18:00

Zacznijmy od początku.
TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem sterowany przez ECU.
mTDI to bezpośredni wtrysk ale z pompą na linkę.

Jak chcesz zrobić swapa na TDI to już to przechodziłem:

https://audi80.pl/b3-1z-moja-czarnul ... 07,525.htm

Aby wsadzić TDI musisz mieć:
- silnik kompletny z wtryskami i turbiną, pompą, kolektorami, wydechem
- wszystkie wiązki silnika, przekaźniki i inne dziadostwa
- pedał gazu
- komputer
- obudowa filtra z przepływomierzem
- n75 i reszta czujników
- dzisiątki innych rzeczy, które wyjdą przy swapie

Jak będziesz wszystko kupował oddzielnie to wyjdzie z 3-4 tys zł, a gdzie robocizna? Aby zrobić przekładkę na pełnego TDI potrzebujesz najlepiej kompletnego dawcy.

Robiąc przekładkę na mTDI odpala Ci wiele rzeczy typu wiązki silnika, czujniki, przepływomierz.
Potrzebujesz słupek silnika, kolektory, turbinę, pompę swoją przerobisz i będzie się jakoś hulał ten silnik z mocą ok 90KM i spalaniem średnim 4.5 litra.

Przerobienie na mTDI jest proste, nie trzeba dechy ściągać aby wiązki nowe położyć, pedałów nie trzeba przekładać. Wyjeżdżasz starym silnikiem, robisz mocowania pod nowy silnik i wjeżdżasz TDI. Kombinujesz nad początkiem wydechu (pierwszą rurę kupisz od 1.6 TD albo 1.9 TDI), kolektory pod turbinę za grosze dostaniesz bądź będą z silnikiem. Na początek możesz bez IC złożyć, z czasem dołożysz.

Jakbyś miał jakieś pytania to proszę o PW.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 04 lis 2012, 18:03

moje M-tdi kosztowalo mnie okolice 3,5tys :-P +dodatki wszystkie

pumpernikiel94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 lis 2012, 14:49

Post autor: pumpernikiel94 » 04 lis 2012, 18:12

Dzięki za wytłumaczenie, czyli wychodzi na to że gdybym chciał z pompą mtdi to wyjdzie taniej, prościej ale bez takiej mocy jak na ecu ? Znowu na ecu bym miał więcej roboty, większa koszta. Wygląda na to że zdecyduje się na to prostsze rozwiązanie :) Jeździłem już b4 1.9tdi 90konnym i powiem szczerze że jak dla mnie to ładnie się buja, a jesto jakieś ~250kg cięższa od b3 więc ten silnik w mojej powinien ciut lepiej bujać ;)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lis 2012, 18:24

Z mTDI również można wiele wyciągnąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl