Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] przerobka 1z na AFN

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 05 paź 2010, 15:07

kamilg.86.86 pisze:witam z tego co wiem to kolega endriu210 robił taką przeróbkę


Zrobił i miałem okazje się przejechać.
Powiem.Zamiata. :mrgreen:
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 paź 2010, 15:52

myster pisze:
UKI_XX pisze:dokładnie, wystarczy do 1Z założyć wtryski od AFN i będzie identycznie pracował ;-)
pod obciazeniem nie bedzie indentycznie pracowal na biegu jalowym owszem.

[ Dodano: 2010-10-05, 14:51 ]
UKI_XX pisze:wsadź 1Z do budy B5 (Audi A4) albo załóż ori poduszki silnika i też nie będzie tego buczenia ;-)
mam wszystkie jeszcze orginalne poduszki silnika ;-)
a plecionkę między turbiną a katem też :?: może poduszki już nie wyrabiają, daj znać jak przełożysz bo blok silnika 1Z i AFN jest taki sam ;-) a różnice to tylko wtryski i turbina, silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z) i w A4 też buczenia nie ma a w B4 jest
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
rafal102
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2009, 10:19
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: rafal102 » 09 paź 2010, 00:51

Hmm przerobić ciężko ale wszystko się da.. :)

https://audi80.pl/monataz-turbiny-vn ... t47380.htm
PassatB5TDI w260+big IC+soft+BRD+p11mm= 202KM 415NM
https://audi80.pl/passat-b5-tdi-by-r ... htm#378521

Audi A4 AJM+ soft=160KM 360NM

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 07 sie 2011, 12:05

a co podpowiecie w momencie gdy w 1zecie jest przeplywka Bosch ??? cza by bylo jeszcze wiazke wymienic ewentualnie dorwac sterownik z wtyczka i kilka godzin kabelkowania??? przeszlo by to ????

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 sie 2011, 12:54

UKI_XX pisze: a różnice to tylko wtryski i turbina
I tłoki ponoć inne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2011, 13:09

matrock pisze:a co podpowiecie w momencie gdy w 1zecie jest przeplywka Bosch ??? cza by bylo jeszcze wiazke wymienic ewentualnie dorwac sterownik z wtyczka i kilka godzin kabelkowania??? przeszlo by to ????
Sterownik od AFN nie wdając się w szczegóły ,nie będzie ci smigał w zetorze z prostego powodu ,ma immo ;-) poza tym jest inne sterowanie turbiną .Jak chcesz z zetora na boschu zrobić 110 koni to musisz przede wszystkim zrobić przekładkę osprzętu ,czyli przepływomierza z wtyką ,obudowy filtra powietrza ,nastawnika pompy i kompa z wtyką .Zetory na Boschu praktycznie wszystkie z którymi miałem do czynienia jeżdzą jakby chciały a nie mogły :-| zazwyczaj z powodu tego gów....nego osprzętu . Do pełni szczęścia trzeba też wymienić wtryski .Ori 8 bitowego kompa współpracującego z przepływką pierburga , można zachipować ,ale lepiej sprawują się chipowane 16 bitowe sterowniki z A4 ,bo na 8 bitowych, przynajmniej u mnie była wyczuwalna bardzo delikatna ,ale jednak ,lekka delirka w pewnym zakresie obrotów
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 sie 2011, 13:56

.Zetory na Boschu praktycznie wszystkie z którymi miałem do czynienia jeżdzą jakby chciały a nie mogły zazwyczaj z powodu tego gów....nego osprzętu .
Zgadza się. Mój też tak miał - dzięki Mariusz :-D
A powiedzcie mi jeszcze jaka jest różnica między turbiną T2 a T15. Warto zmienić?
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 sie 2011, 20:18

różnice oczywiste to kolektory T15 a T2 inaczej mocowane , a dobór jest uzależniony od wielu czynników np przeznaczenie , dawka , osiągi , wtryski

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2011, 21:31

kojak85 pisze:Zgadza się. Mój też tak miał - dzięki Mariusz :-D
<piwo>
kojak85 pisze:A powiedzcie mi jeszcze jaka jest różnica między turbiną T2 a T15. Warto zmienić?
odpuść sobie ,różnica nie warta zachodu z wymianą ,lepszy efekt uzyskasz chipsowanym kompem ...apropo to podczas testu u ciebie, chipsowany komp powodował tak silną zadymę,bo z braku czasu nie sprawdziłem dawki ;-) a jak sprawdziłem w domu to była ok.3 mg przy moim ustawieniu nastawnika (twój ustawiłem podobnie )3mg przy podkręconych mapach to hardcor i musi powodować batorego :mrgreen: na 4mg jest już prawie bezdymnie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 sie 2011, 21:40

UKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątem

[ Dodano: 2011-08-10, 21:42 ]
trepek pisze:
UKI_XX pisze: a różnice to tylko wtryski i turbina
I tłoki ponoć inne.
tłoki sa te same

[ Dodano: 2011-08-10, 21:50 ]
a chcac założyć turbo vnt do 1z trzeba oczywiscie zmienic kolektor wydechowy, troche przerobić wydech tzn trzeba wstawic inna flansze do turba, trzeba przerobić mocowanie alternatora bo tak to turbo nie wejdzie chyba że pospawasz swoj kolektor wydechowy i dasz wyzej turbinke i jak juz wkladasz turbo vnt to montuj od awx, waż od filtra do turba bedzie krótszy jest troche zabawy ale sam sie przymierzam do montowania turba od awx wiec powodzonka zycze

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 11 sie 2011, 09:08

wtyczne do kompa juz mam :) obudowe i przeplywke mam miec na dniach a nastawnik i wtryski sa wlasnie regenerowane wiec moze sie uda ta przekladeczka zeby tego klonka boscha przeplywne wywalic i zaczac wkoncu pozadnie modzic :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 sie 2011, 22:26

karol121 pisze:
UKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątem
o tym to wiem, tylko tu było o tzw. "buczeniu" i akurat pompa wody nie ma z tym nic wspólnego <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 sie 2011, 10:43

UKI_XX pisze:
karol121 pisze:
UKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątem
o tym to wiem, tylko tu było o tzw. "buczeniu" i akurat pompa wody nie ma z tym nic wspólnego <ok>
sorki nie doczytałem, a z tym buczeniem to chyba prawie w każdej 80 jest problem w pewnym zakresie obrotów np na 5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogło

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2011, 17:16

karol121 pisze:5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogło
To akurat dziwne :shock: ,bo przy 100km/h na 5 tym biegu jest w tdi ok.2000tys obr ,a typowe buczenie 80 tki jest dokładnie w przedziale od 1400 do 1600obr...przynajmniej u mnie ...wkur....a mnie to okrutnie ,ale zrobiłem już wszystko co się da i odpuszczam ,bo stwierdzam że po prostu ten typ tak ma i nic nie da się już zrobic ...choć w opisanym nie typowym przypadku na pewno coś się da ,bo u mnie od 1600 obr.nic już nie buczy i jest tak jak powinno być...ale nie róbmy off top ,bo temat o przeróbce 1z na afn ,a my tu o buczeniu ;-) Tu jest o buczeniu https://audi80.pl/19-tdi-1z-buczenie ... 262,45.htm i mozemy sobie podyskutować ;-)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2011, 20:37 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 sie 2011, 20:22

MUNIOR pisze:
karol121 pisze:5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogło
To akurat dziwne :shock: ,bo przy 100km/h na 5 tym biegu jest w tdi ok.2000tys obr ,a typowe buczenie 80 tki jest dokładnie w przedziale od 1400 do 1600obr...przynajmniej u mnie ...wkur....a mnie to okrutnie ,ale zrobiłem już wszystko co się da i odpuszczam ,bo stwierdzam że po prostu ten typ tak ma i nic nie da się już zrobic ...choć w opisanym nie typowym przypadku na pewno coś się da ,bo u mnie od 1600 obr.nic już nie buczy i jest tak jak powinno
być...ale nie róbmy off top ,bo temat o przeróbce 1z na afn ,a my tu o buczeniu ;-)
no właśnie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga