Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] przerobka 1z na AFN

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

[B4 1z] przerobka 1z na AFN

Post autor: myster » 04 paź 2010, 19:22

Hej koledzy.
Mam zamiar przerobic swojego zetora na AFNa. Jest ktos na forum kto taka przerobe dokonywal?
Szukalem przez szukajke ale nie znalazlem takiej modyfikacji zeby ktos przeprowadzal?
Glownie chodzi mi o montaz turbiny VNT...mam zamiar ja zamontowac tak jak to jest w oryginale w 1z jest to wykonalne?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 paź 2010, 19:29

myster pisze:Mam zamiar przerobic swojego zetora na AFNa. Jest ktos na forum kto taka przerobe dokonywal?
Szukalem przez szukajke ale nie znalazlem takiej modyfikacji zeby ktos przeprowadzal?
Glownie chodzi mi o montaz turbiny VNT.
Ja tam wolę nasze t15 ;-) ,a VNT z AFN-a ze zmienną geometrią jest dość upierdliwa przez notorycznie zapiekające się kierownice spalin.Jak chcesz 110 koni to zrób sobie nowe mapki w kompie ,zmień wtryski na 0,205 jak w AFN i masz 110 koni ,a nawet więcej ;-) i nie trzeba zmieniać turbiny

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 04 paź 2010, 19:35

Ja juz mam ponad 120 koni we swojej. A graty jak turbawka od AFN zawor n75 zbiornik podcisnienia mam kompa tez bede mial za jakies 2 dni od kolegi kostrza z audi A4 po modach wiec klamka zapadla idzie pod klucz :-P. Tylko teraz jak sprawa wyglada z montazem turbiny jesli sa gdzies na forum tematy zawierajace informacje na temat tej modyfikacji to prosze o linki:)

I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:) A co do zapiekajacych kierownic to sie nie zgodze po czesci masz racje ale jak ktos jezdzi jak dziadek albo tylko i wylacznie po miescie:)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 04 paź 2010, 20:35

myster pisze:I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:) A co do zapiekajacych kierownic to sie nie zgodze po czesci masz racje ale jak ktos jezdzi jak dziadek albo tylko i wylacznie po miescie:)
nie zgodze sie
kumpel w toledzie z motorkiem AFN z nogą cały czas w spodzie i samochód zapierd... i przes 80kkm 2 razy czyszczona była. tak wiec nie ma regóły

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 04 paź 2010, 20:44

Jesli turbinka VNT łyka olej to mozna ja czyścić do bólu a i tak nieprzyniesie to żadnych zmian jesli chodzi o zapiekanie(tylko jesli była zamulona to pomoże)pozatym regeneracja.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 paź 2010, 20:56

myster pisze:I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:) A
to szykuj $$$ na pompę ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 paź 2010, 21:10

myster pisze:I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:)
Jak silnik zdrowy to i 1Z tak samo kulturalnie chodzi jak AFN ,bo to w zasadzie takie same silniki
myster pisze:A co do zapiekajacych kierownic to sie nie zgodze po czesci masz racje ale jak ktos jezdzi jak dziadek albo tylko i wylacznie po miescie:)
<ok>
kyjo pisze:kumpel w toledzie z motorkiem AFN z nogą cały czas w spodzie i samochód zapierd... i przes 80kkm 2 razy czyszczona była. tak wiec nie ma regóły
;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 paź 2010, 21:23

myślałem i ja kiedyś jak mi padł silnik ale właśnie przez te kierownice min.dałem sobie spokój i został 1Z <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 paź 2010, 21:35

Jak "tłuste" spaliny to kierowniczki będą się zapiekać.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 05 paź 2010, 08:30

Vision pisze:
myster pisze:I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:) A
to szykuj $$$ na pompę ;-)
Pompa juz siedzi od afna jak i wtryski silnik mam w bardzo dobrej kondyscji. Koledzy chce to wsadzic do zeciora i koniec nie przekonujcie mnie bo i tak to zrobie:)

tylko prosze o jakies wskazowki jak ktos slyszal o takiej przerobce :-/

[ Dodano: 2010-10-05, 08:35 ]
kyjo pisze: nie zgodze sie
kumpel w toledzie z motorkiem AFN z nogą cały czas w spodzie i samochód zapierd... i przes 80kkm 2 razy czyszczona była. tak wiec nie ma regóły
to ma cos nie halo lejace wtryski bierze olej itp Jak zdrowy silnik to nie ma opcji zeby kierownice sie zapiekly. jakos moi znajomi jezdza i nie maja z tym problemu ;-)

[ Dodano: 2010-10-05, 08:38 ]
MUNIOR pisze:Jak silnik zdrowy to i 1Z tak samo kulturalnie chodzi jak AFN ,bo to w zasadzie takie same silniki
Niby takie same a nie do konca pod samym obciazeniem juz w afnie nie wystepuje te burczenie na duzym biegu przy okolo 2tys obr a ja lubie jak mi nic nie burczy nic nie pierdzi i nie stuka:)

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 05 paź 2010, 08:43

witam z tego co wiem to kolega endriu210 robił taką przeróbkę

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 05 paź 2010, 10:58

Powinno pomoc.
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_wymian ... 728.0.html

AHU to taki 1Z a turbo w AWX dziala tak samo jak w AFN.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 05 paź 2010, 11:33

a co z regulacją ciśnienia doładowania ?.....w obu turbinach sterowanie jest za pomocą podciśnienia?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 paź 2010, 12:35

januszbin pisze:a co z regulacją ciśnienia doładowania ?.....w obu turbinach sterowanie jest za pomocą podciśnienia?
nie, VNT jest sterowane podciśnieniem a WG nadciśnieniem i to jest kolosalna różnica
MUNIOR pisze:
myster pisze:I Afn ma bardziel ladniejsza kulture pracy:)
Jak silnik zdrowy to i 1Z tak samo kulturalnie chodzi jak AFN ,bo to w zasadzie takie same silniki
dokładnie, wystarczy do 1Z założyć wtryski od AFN i będzie identycznie pracował ;-)
myster pisze:Niby takie same a nie do konca pod samym obciazeniem juz w afnie nie wystepuje te burczenie na duzym biegu przy okolo 2tys obr a ja lubie jak mi nic nie burczy nic nie pierdzi i nie stuka:)
wsadź 1Z do budy B5 (Audi A4) albo załóż ori poduszki silnika i też nie będzie tego buczenia ;-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 05 paź 2010, 14:50

UKI_XX pisze:dokładnie, wystarczy do 1Z założyć wtryski od AFN i będzie identycznie pracował ;-)
pod obciazeniem nie bedzie indentycznie pracowal na biegu jalowym owszem.

[ Dodano: 2010-10-05, 14:51 ]
UKI_XX pisze:wsadź 1Z do budy B5 (Audi A4) albo załóż ori poduszki silnika i też nie będzie tego buczenia ;-)
mam wszystkie jeszcze orginalne poduszki silnika ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl