kamilg.86.86 pisze:witam z tego co wiem to kolega endriu210 robił taką przeróbkę
Zrobił i miałem okazje się przejechać.
Powiem.Zamiata. :mrgreen:
a plecionkę między turbiną a katem też :?: może poduszki już nie wyrabiają, daj znać jak przełożysz bo blok silnika 1Z i AFN jest taki sam a różnice to tylko wtryski i turbina, silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z) i w A4 też buczenia nie ma a w B4 jestmyster pisze:pod obciazeniem nie bedzie indentycznie pracowal na biegu jalowym owszem.UKI_XX pisze:dokładnie, wystarczy do 1Z założyć wtryski od AFN i będzie identycznie pracował
[ Dodano: 2010-10-05, 14:51 ]mam wszystkie jeszcze orginalne poduszki silnikaUKI_XX pisze:wsadź 1Z do budy B5 (Audi A4) albo załóż ori poduszki silnika i też nie będzie tego buczenia
Sterownik od AFN nie wdając się w szczegóły ,nie będzie ci smigał w zetorze z prostego powodu ,ma immo poza tym jest inne sterowanie turbiną .Jak chcesz z zetora na boschu zrobić 110 koni to musisz przede wszystkim zrobić przekładkę osprzętu ,czyli przepływomierza z wtyką ,obudowy filtra powietrza ,nastawnika pompy i kompa z wtyką .Zetory na Boschu praktycznie wszystkie z którymi miałem do czynienia jeżdzą jakby chciały a nie mogły :-| zazwyczaj z powodu tego gów....nego osprzętu . Do pełni szczęścia trzeba też wymienić wtryski .Ori 8 bitowego kompa współpracującego z przepływką pierburga , można zachipować ,ale lepiej sprawują się chipowane 16 bitowe sterowniki z A4 ,bo na 8 bitowych, przynajmniej u mnie była wyczuwalna bardzo delikatna ,ale jednak ,lekka delirka w pewnym zakresie obrotówmatrock pisze:a co podpowiecie w momencie gdy w 1zecie jest przeplywka Bosch ??? cza by bylo jeszcze wiazke wymienic ewentualnie dorwac sterownik z wtyczka i kilka godzin kabelkowania??? przeszlo by to ????
kojak85 pisze:Zgadza się. Mój też tak miał - dzięki Mariusz
odpuść sobie ,różnica nie warta zachodu z wymianą ,lepszy efekt uzyskasz chipsowanym kompem ...apropo to podczas testu u ciebie, chipsowany komp powodował tak silną zadymę,bo z braku czasu nie sprawdziłem dawki a jak sprawdziłem w domu to była ok.3 mg przy moim ustawieniu nastawnika (twój ustawiłem podobnie )3mg przy podkręconych mapach to hardcor i musi powodować batorego :mrgreen: na 4mg jest już prawie bezdymniekojak85 pisze:A powiedzcie mi jeszcze jaka jest różnica między turbiną T2 a T15. Warto zmienić?
rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątemUKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
tłoki sa te sametrepek pisze:I tłoki ponoć inne.UKI_XX pisze: a różnice to tylko wtryski i turbina
o tym to wiem, tylko tu było o tzw. "buczeniu" i akurat pompa wody nie ma z tym nic wspólnego <ok>karol121 pisze:rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątemUKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
sorki nie doczytałem, a z tym buczeniem to chyba prawie w każdej 80 jest problem w pewnym zakresie obrotów np na 5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogłoUKI_XX pisze:o tym to wiem, tylko tu było o tzw. "buczeniu" i akurat pompa wody nie ma z tym nic wspólnego <ok>karol121 pisze:rozni sie pommpa wody jej mocowaniem i jak chcesz np zalozyc silnik konkretnie sam lupek od afn/ahu to trzeba troche przerobic mocowanie pompy wody bo otwory w bloku sa pod innym kątemUKI_XX pisze: silnik AHU w A4 i 1Z w B4 nie różni się niczym (poza tym że wtrysk sterujący w AHU ma krótszy kabel jak w 1Z)
To akurat dziwne :shock: ,bo przy 100km/h na 5 tym biegu jest w tdi ok.2000tys obr ,a typowe buczenie 80 tki jest dokładnie w przedziale od 1400 do 1600obr...przynajmniej u mnie ...wkur....a mnie to okrutnie ,ale zrobiłem już wszystko co się da i odpuszczam ,bo stwierdzam że po prostu ten typ tak ma i nic nie da się już zrobic ...choć w opisanym nie typowym przypadku na pewno coś się da ,bo u mnie od 1600 obr.nic już nie buczy i jest tak jak powinno być...ale nie róbmy off top ,bo temat o przeróbce 1z na afn ,a my tu o buczeniu Tu jest o buczeniu https://audi80.pl/19-tdi-1z-buczenie ... 262,45.htm i mozemy sobie podyskutowaćkarol121 pisze:5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogło
no właśnie :mrgreen:MUNIOR pisze:To akurat dziwne :shock: ,bo przy 100km/h na 5 tym biegu jest w tdi ok.2000tys obr ,a typowe buczenie 80 tki jest dokładnie w przedziale od 1400 do 1600obr...przynajmniej u mnie ...wkur....a mnie to okrutnie ,ale zrobiłem już wszystko co się da i odpuszczam ,bo stwierdzam że po prostu ten typ tak ma i nic nie da się już zrobic ...choć w opisanym nie typowym przypadku na pewno coś się da ,bo u mnie od 1600 obr.nic już nie buczy i jest tak jak powinnokarol121 pisze:5 biegu 100km/h u brata to az na budzie czuć poduszki wszystkie ok i dalej to samo, rura wydechowa z plecionka i nic nie pomogłobyć...ale nie róbmy off top ,bo temat o przeróbce 1z na afn ,a my tu o buczeniu