Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Swap na nowszego diesla??

ODPOWIEDZ
Patrykszwed97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Bytów

[B4 1.9 1Z] Swap na nowszego diesla??

Post autor: Patrykszwed97 » 28 cze 2016, 22:28

Witam wszystkich. Jestem tu nowy, więc za wszystkie błędy przepraszam. Więc tak planuje zmianę silnika w swojej audi .Tzn, stary silnik pali olej, turbo się kończy, pompa przerywa .Pytanie brzmi nastepujaco jaki silnik i z jakiego auta. Myślałem kupić rozbite a4 110 nie i z tego przełożyć. Czy ktoś już takie coś robił?? Jak to się miewa z elektryka?. A może z jakiegoś innego auta będzie łatwiej. Z góry dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 29 cze 2016, 22:19 przez Patrykszwed97, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 cze 2016, 22:38

Kupić drugi silnik 90km 1z, drugie turbo o ile na pewno się kończy, pompę też.

Silnik w bdb stanie myślę, że do 1000pln znajdziesz spokojnie coś wartego uwagi - zakładasz sprawdzasz kompresję i wiesz.
Turbo 400pln i pompa hmm 500? A jakbyś na forum się rozejrzał to i myślę, że taniej za pompę czy turbo dasz. A znając życie, to w pompie może tylko nastawnik jest brudny co i nie dziwne po 300i więcej tys. przebiegu. A z turbo jakie masz objawy? Sprawdzałeś luzy na wirniki, zapinałeś manometr żeby wiedzieć, że słabo pompuje?

Wiesz ilu już ludzi tutaj na forum się przewinęło co "mechanicy" stwierdzili im kończące się turbiny? ;p Oczywiście błędnie.

Reasumując spokojnie zamykasz się w kwocie 2000 + robocizna.

Zmiana na 110 jest bez sensu, turbina na zmiennej geometrii z elektryką też na pewno będzie trochę zabawy, a na 130km też bez sensu jeżeli chcesz jeździć serią.

Z resztą z ori silnika zmieniając aby sam sterownik masz ~115-120km dokładając wtryski ze 110km masz 130km i 300Nm wystarczy jak na ten silnik a nawet aż nadto. Reakcja na gaz natychmiastowa nawet przy 160km/h

Patrykszwed97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Patrykszwed97 » 28 cze 2016, 22:59

Dzięki za dobrą radę. Turbo ma potężne luzy na wirniku. A z 1z też za wiele nie wyciągnę a mam zamiar swoje auto trochę podkręcić stąd też myślałem o jakimś afn.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2016, 23:02

Patrykszwed97 pisze: planuje zmianę silnika w swojej audi .Tzn, stary silnik pali olej, turbo się kończy, pompa przerywa .Pytanie brzmi nastepujaco jaki silnik i z jakiego auta.
Ganimadeus pisze:Kupić drugi silnik 90km 1z,
Dokładnie .Diagnozy większości ''speców '' o kończącym się turbo ,wtryskach czy pompie wtryskowej ,nalezy traktować z dużym dystansem ,bo większość nie za bardzo wie o czym mówi ...Także jak ci się kończy silnik ,pali olej itd ...to zakup sobie taki sam 90 konny i nie ładuj się w AFN -a ,z dwumasem i jego upierdliwą turbiną ze zmienną geometrią ...a jak mało mocy to się ''robi '' sterownik z 90 tki i masz moc jak w AFN -nie ,a po zmianie wtrysków nawet więcej
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 cze 2016, 23:06

Patrykszwed97 pisze:A z 1z też za wiele nie wyciągnę a mam zamiar swoje auto trochę podkręcić stąd też myślałem o jakimś afn.
To jakiś żart? ;p 30-40km więcej niż seria i 100Nm więcej za 600-700pln? ;d toż to śmiech nie pieniądze za taki przyrost mocy patrząc, że w serii miał te 90-100km czyli masz 30-40% więcej mocy względem serii! . Jak za sam program w firmach zajmujących się tuningiem to 1000pln najbiedniej ale oni nie zrobią Ci wtedy więcej niż wspomniane 120km a mówimy tutaj o mniejszej kwocie i większej mocy :)

W jaką moc celujesz?

Jeśli 130km mało to i 150 wiem, że niektórzy robią na forum. Choć ja tam uważam, że 130 spokojnie wystarczy ;)
Ostatnio zmieniony 28 cze 2016, 23:15 przez Ganimadeus, łącznie zmieniany 1 raz.

Patrykszwed97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Patrykszwed97 » 28 cze 2016, 23:15

To jeżeli dobrze zrozumiałem to lepiej kupić lub wyremontować 1z przerubka z bosha na pierburga +zmiana pompy paliwa wtrysków i eku. Ktoś już to robił?? Jakie moce da się z tego wyciągnąć?? Ja chciałbym się wstrzelić w około 150km :-) .wiem że niektórzy myślą że może przesada ale tyle bym chciał w swoim audi mieć :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2016, 23:15

Ganimadeus pisze:Patrykszwed97 napisał/a:
A z 1z też za wiele nie wyciągnę a mam zamiar swoje auto trochę podkręcić stąd też myślałem o jakimś afn.


To jakiś żart? ;p 30-40km więcej niż seria i 100Nm więcej
Kolega Patrykszwed97, widocznie nie miał do czynienia z dobrze "podkręconym '' 1z ,skoro jest tak sceptycznie nastawiony do jego możliwosci po tuningu ...faktem jest że te ok.130 koni to taka rozsądna granica podciągnięcia w nim mocy ,wiec jak chce wiecej ,to faktycznie lepiej jest zmienić silnik na jakiś mocniejszy ...ale według mnie również te 130 koni i ok.300Nm ,jest zupełnie wystarczającą mocą do sprawnego i dynamicznego poruszania się tym autem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 cze 2016, 23:19

To czy remontować czy kupić drugi sprawny to kwestia sporna osobiście chyba szukałbym drugiego z dobrą kompresją. Moim zdaniem podzespoły, które były robione wtedy a dziś różnią się jakością.

Przerobionych zetorów na forum jest kilkanaście co najmniej.

Poszukaj na forum co i jak odnośnie takich mocy ale no na pewno: wtryski pewnie 0.216 + hybryda turbiny + pompa 11mm i fmic i pewnie będzie. No i do tego odpowiednie strojenie.

Łap mój filmik robiony jakiś czas temu z delikatnym startem Filmik to tylko filmik wiadomo, ale elastyczność tego silnika na każdym biegu zachwyca mnie praktycznie codziennie :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 cze 2016, 23:28

Patrykszwed97 pisze: Ja chciałbym się wstrzelić w około 150km
A jezdziłeś takim ktore ma te 130 i 300Nm ? jeśli nie ,to sie przejedż ...jezeli będzie ci mało ,to faktycznie lepiej zmienić silnik na inny ,bo co prawda i 150 koni nie jest problemem zrobić w 1z ,ale to już jest dość poważne obciązenie dla niego ,no i trzeba trochę osprzetu wymienić .Ale zawsze bedzie to moc i niutonometry ,przy których ori sprzęgło raczej na pewno długo nie wytrzyma ...skrzynia również
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 cze 2016, 23:35

Trochę zbawy czeka Cię z doprowadzeniem auta do ładu ,
Ale jak już wszystko zostanie zrobione , mocniejsze graty wstawione , to po programie nie poznasz auta ,
Niby takie stare audi 80 , 20-paro letnie , a potrafi dawać frajdę z jazdy.

Na moce rzędu 150 km będziesz musiał zamontować:
Wtryski 216-tki
pompę afn dobrze byłoby założyć,
i Turbo Garrett GT 15 , o którym dużo mówi się na forum.

Przekładka pełna na pierburga obowiązkowo i ecu 16 bit.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2016, 08:31

Patrykszwed97, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Patrykszwed97
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 20 cze 2016, 17:55
Lokalizacja: Bytów

Post autor: Patrykszwed97 » 29 cze 2016, 16:05

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Mam tylko pytanie dotyczące pierburga. Ile takie coś kosztuje. I ewentualnie gdzie mi to zrobią na pomorskim. Z mechanika sobie poradzę, ale elektrykiem nie jestem :|

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2016, 19:23

Patrykszwed97, prosiłem o https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 cze 2016, 23:52

Patrykszwed97 pisze: I ewentualnie gdzie mi to zrobią na pomorskim.
W Pomorskim to tylko Endriu ogarnia takie rzeczy 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga