[b3] swapu ciąg dalszy problemy z elektryką
[b3] swapu ciąg dalszy problemy z elektryką
silnik już odpala, ale są jak zwykle w tym złomie problemy,
na początek:
zwarcie do plusa
741 Kontrola pedału hamulca
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
542 Czujnik położenia(wzniosu)iglicy -G80
przerwa w obwodzie - BŁĄD SPORADYCZNY
1054 Przekaźnik zasilający styk 30-J317
nieprawidłowy sygnał
65535 Uszkodzony moduł sterujący
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D13
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
5 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
28-00 - Short to B+
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
27-00 - Implausible Signal
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
nie ma gazu, albo powiem inaczej, nie ma pośrednich stanów przy nasikaniu spokojnym nie dzieje sie nic aż nagle jest tak jakby się wcisnęło gaz do spodu,
przy zgaszonym motorze w BS w grupie "00" w w czwartym okienku pokazuje wartość "218", i przy naciskaniu odrazu przeskakuje na "255"
przy odpiętym potencjometrze pokazuje prawidłowo "000".
nie pomaga wymiana potencjometrów których mam 3sztuki, wszystkie sprawne, dwa z nich sam demontowałem z aut które normalnie pracowały, trzeci mam od Trepka.
dodatkowo nie widzi stanu wciśnięcia pedałów sprzęgła i hamulca., jesli dobrze pamiętam to pokazuje wartość "110"
dodatkowo silnik ma obroty na poziomie 1080rpm.
proszę o pomoc bo elektryka mnie przerasta, , dodatkowo w tym aucie są same problemy i zaczynam już rozważać czy aby go nie zezłomować :evil: :evil: :evil: <mur> <mur> <mur> <mur>
ma ktoś może schemtay i może nakierować co jest nie tak? mogę zrobić logi wskazanych bloków, sterownik ma pełną diagnozę..
a i byłbym zapomniał, nie zwracajcie uwagi na błędy czujnika temp powietrza dolotowego i przepływomierza bo są narazie nei podłączone jak również zawór EGR'ujak w temacie.
MODERATORA proszę o usunięcie, bo założyłem nie w tym dziale, założyłem nowy w dziele TDI
na początek:
zwarcie do plusa
741 Kontrola pedału hamulca
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
542 Czujnik położenia(wzniosu)iglicy -G80
przerwa w obwodzie - BŁĄD SPORADYCZNY
1054 Przekaźnik zasilający styk 30-J317
nieprawidłowy sygnał
65535 Uszkodzony moduł sterujący
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D13
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
5 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
28-00 - Short to B+
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
27-00 - Implausible Signal
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
nie ma gazu, albo powiem inaczej, nie ma pośrednich stanów przy nasikaniu spokojnym nie dzieje sie nic aż nagle jest tak jakby się wcisnęło gaz do spodu,
przy zgaszonym motorze w BS w grupie "00" w w czwartym okienku pokazuje wartość "218", i przy naciskaniu odrazu przeskakuje na "255"
przy odpiętym potencjometrze pokazuje prawidłowo "000".
nie pomaga wymiana potencjometrów których mam 3sztuki, wszystkie sprawne, dwa z nich sam demontowałem z aut które normalnie pracowały, trzeci mam od Trepka.
dodatkowo nie widzi stanu wciśnięcia pedałów sprzęgła i hamulca., jesli dobrze pamiętam to pokazuje wartość "110"
dodatkowo silnik ma obroty na poziomie 1080rpm.
proszę o pomoc bo elektryka mnie przerasta, , dodatkowo w tym aucie są same problemy i zaczynam już rozważać czy aby go nie zezłomować :evil: :evil: :evil: <mur> <mur> <mur> <mur>
ma ktoś może schemtay i może nakierować co jest nie tak? mogę zrobić logi wskazanych bloków, sterownik ma pełną diagnozę..
a i byłbym zapomniał, nie zwracajcie uwagi na błędy czujnika temp powietrza dolotowego i przepływomierza bo są narazie nei podłączone jak również zawór EGR'ujak w temacie.
MODERATORA proszę o usunięcie, bo założyłem nie w tym dziale, założyłem nowy w dziele TDI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz schematy:arwam pisze:ma ktoś może schemtay i może nakierować co jest nie tak?
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_145.PDF
http://i690.photobucket.com/albums/vv26 ... ngLoom.jpg
Tylko sprawdź czy pasują do twojego silnika bo może w którymś roku coś zmienili.
Na zapłonie masz plus na pinie 7 wtyczki pompy wtryskowej oraz na pinach 15, 16, 17 ECU? Oraz masy na 18 i 19 pinie ECU.
problemów ciąg dalszy ale już prawie koniec widać. kontrola hamulca i sprzęgła rozwiązana, przewody siedziały tu gdzie trzeba we wtyce do ECU tylko problem był w tym ż miałem przełamany przewód żółto-czerowny i nie było zasilania na czujniki.
teraz zaostało takie coś:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D13
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
5 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
27-00 - Implausible Signal
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
a tutaj polski opis błędów:
552 Potencjometr przepływomierza powiet.-G19
przerwa lub zwarcie do masy
523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42
przerwa lub zwarcie do plusa
1054 Przekaźnik zasilający styk 30-J317
nieprawidłowy sygnał
1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał
65535 Uszkodzony moduł sterujący
teraz zaostało takie coś:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D13
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
5 Faults Found:
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
31-00 - Open or Short to Ground
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
27-00 - Implausible Signal
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
a tutaj polski opis błędów:
552 Potencjometr przepływomierza powiet.-G19
przerwa lub zwarcie do masy
523 Czujnik temp.powietrza zasysanego-G 42
przerwa lub zwarcie do plusa
1054 Przekaźnik zasilający styk 30-J317
nieprawidłowy sygnał
1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał
65535 Uszkodzony moduł sterujący
błędem przepływomierza sie nie przejmujcie bo go jeszcze nie mam więc jest nie zapięty, wyjęty ma moment z C4 i tu podpięty błąd znika więc będu przepływki o czym nie napisałem można użnać z niebyłe,
w związku z błędem alternatora mam pytanie czy to MUSI być alternator z TDI?
wiem że tam jest styk "DF" obciążenia alternatora, jak on jest zrealizowany, da się go zrobić jak w TD wyjście "W" przez podpięcie się bezpośrednio do uzwojenia przed prostownikiem?
styki na ECU i na wtyce w stanie wzorowym. spryskanie kontaktem nie pomaga.
problem z wyjściem DF rozwiązany...
Ważne, swapując silnik 2.5TDI R5 z ECU czyli z elektroniką czujniki TEMPERATURY MUSZĄ BYĆ od 2.5TDI
piszę dużymi literami alby podkreślić jak ważne to jest, inaczej mimo sprawwnych czujników od 1.9 możecie zapomnieć o poprawnych odczytach, wyjście DF można symulować poprzez wyprowadzenie wyjścia bezpośrednio z dodatniej szczotki alternatora.
został mi błąd
550- ragulacja. kąta wtrysku, różnica doregulowania błąd sporadyczny,
kąt ustawiony na 50 w 00 w BS. w wyższych obrotach staje sie zbyt wczesny, po zmianie zaworka na taki o mniejszym ciśnieniu jest zbyt późny, mi już ręce opadają do tego auta...
przepływka już jest podpięta, i prawidłowo pokazuje.
został mi jeszcze problem kiwania ciśnieniem doładowania, okazuje się że chyba albo jest nie taki rodzaj N-75, jak w 1Z który też był stosowany w 2.5TDI
ciśnienie skacze pomiędzy wartościami 0.5-0.9bara mimo że jest zadane 1.5bara.
chyba mam źle podłączone wężyki ale szczerze w to wątpię.
w związku z błedem ragulacji kąta wtrysku, podczas jazdy włącza się a po jakimś czasie gaśnie kontrolka świec żarowych, nie ma reguły kiedy się zapali a kiedy zgaśnie, ale przeważnie zaświeca się po ruszeniu z miejsca kiedy silnik dłuższą chwilę pracuje powyżej 1800rpm.
w związku z błędem alternatora mam pytanie czy to MUSI być alternator z TDI?
wiem że tam jest styk "DF" obciążenia alternatora, jak on jest zrealizowany, da się go zrobić jak w TD wyjście "W" przez podpięcie się bezpośrednio do uzwojenia przed prostownikiem?
styki na ECU i na wtyce w stanie wzorowym. spryskanie kontaktem nie pomaga.
problem z wyjściem DF rozwiązany...
Ważne, swapując silnik 2.5TDI R5 z ECU czyli z elektroniką czujniki TEMPERATURY MUSZĄ BYĆ od 2.5TDI
piszę dużymi literami alby podkreślić jak ważne to jest, inaczej mimo sprawwnych czujników od 1.9 możecie zapomnieć o poprawnych odczytach, wyjście DF można symulować poprzez wyprowadzenie wyjścia bezpośrednio z dodatniej szczotki alternatora.
został mi błąd
550- ragulacja. kąta wtrysku, różnica doregulowania błąd sporadyczny,
kąt ustawiony na 50 w 00 w BS. w wyższych obrotach staje sie zbyt wczesny, po zmianie zaworka na taki o mniejszym ciśnieniu jest zbyt późny, mi już ręce opadają do tego auta...
przepływka już jest podpięta, i prawidłowo pokazuje.
został mi jeszcze problem kiwania ciśnieniem doładowania, okazuje się że chyba albo jest nie taki rodzaj N-75, jak w 1Z który też był stosowany w 2.5TDI
ciśnienie skacze pomiędzy wartościami 0.5-0.9bara mimo że jest zadane 1.5bara.
chyba mam źle podłączone wężyki ale szczerze w to wątpię.
w związku z błedem ragulacji kąta wtrysku, podczas jazdy włącza się a po jakimś czasie gaśnie kontrolka świec żarowych, nie ma reguły kiedy się zapali a kiedy zgaśnie, ale przeważnie zaświeca się po ruszeniu z miejsca kiedy silnik dłuższą chwilę pracuje powyżej 1800rpm.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
A no właśnie powiem Ci że u mnie podobne kwiatki wychodziły jak miałem źle podpięty N75. Doładowanie falowało i choć miałem 1.2 bara zadane, to mi max do 0.8-0.9 bara dochodziło. Sprawdź to... dodam, że w ETCE jest błąd podpięcia tego zaworka...arwam pisze:ciśnienie skacze pomiędzy wartościami 0.5-0.9bara mimo że jest zadane 1.5bara.
chyba mam źle podłączone wężyki ale szczerze w to wątpię.