Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI] Technika jazdy, spalanie itd... Audi 80 B4 1.9 tdi

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

[1.9 TDI] Technika jazdy, spalanie itd... Audi 80 B4 1.9 tdi

Post autor: Kichachi » 06 cze 2013, 00:24

Witam,
Mam do Was, klubowicze pytanie. Jak jezdzicie swoimi audi 80 1.9 tdi? Tzn na jakich obrotach, kiedy zmiana biegu, czyli ile obrotow oraz jak jezdzic 1.9 tdi oszczednie ? Jestem mlodym kierowca i moje jedyne doswiadczenie za kolkiem to toyota yaris czyli eLka, gdy uczylem sie jezdzic
Z gory dzieki za pomoc !
Ostatnio zmieniony 06 cze 2013, 21:56 przez Kichachi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 06 cze 2013, 00:48

Ja też mam tdi na boschu do tego wtryski afn i chip w kompie. Jeżdżę zwykle w przedziale 1500-2000obr/min. Spokojnie wystarcza mu momentu by sie uciągnął. Jak sie zagrzeje często zdaża sie podkręcić do 3500obr/min i więcej. Większość aut zostaje w tyle. Turbo mam t2 więc jest spora turbo dziura. Na około 2000obr/min zaczyna sie włączać turbo. Przy takiej jeździe nie spali więcej jak 6 litrów jeżdżąc na miejscu oczywiście. W trasie spali mniej. Pozdrawiam

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 06 cze 2013, 09:50

jest jedna prosta zasada, czy to diesel czy pb to im mocnej wciskasz pedał gazu tym więcej spali, druga rzecz to płynność jazdy, kiedyś stawiałem na podłodze butelkę z wodą (połowę nie pełną) i starałem się tak jeździć żeby się nie przewróciła, płynna jazda na maxa wg. mnie to jest technika na oszczędność,
Ja mam V6 i nie ma mowy tu o oszczędzaniu w dodatku quattro, poza tym mam ciężką nogę. Jedyna oszczędność to założenie gazu spala ok. 15l co daje zbliżone koszty to diesla.

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

Post autor: Kichachi » 06 cze 2013, 10:43

Dzieki bardzo za odpowiedz. A czy gdy do tej pory jezdzilem moim tdikiem tak na 1200-1500 obrotow to zle ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 06 cze 2013, 12:01

Kichachi pisze:Dzieki bardzo za odpowiedz. A czy gdy do tej pory jezdzilem moim tdikiem tak na 1200-1500 obrotow to zle ?
Za małe obroty. Biegi najlepiej zmieniać 2000-3000, 2500 moim zdaniem optymalnie.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 06 cze 2013, 12:21

Moim zdaniem też za małe, zamulasz go. Przedmówca dobrze powiedział - 2500 obrotów i zmieniasz bieg. Od czasu do czasu warto go przepiłować mocniej (do 3500-4000 obr.) - tylko na rozgrzanym silniku.

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

Post autor: Kichachi » 06 cze 2013, 12:35

Znaczy się biegi zmieniam tak przy 2000, czasem ponad.

A jeżdzę przy 1200-1500. I tak wlasnie czułem, że trochę mało, ale z racji małego doświadczenia nie byłem pewien. Czyli dla najlepszego, najmniejszego spalania najlepiej jeździć tak 1500-2000 obrotów?

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 06 cze 2013, 12:50

wciskaj gaz na 30%.....małe czy duże obroty , jak wcisniesz mocno gaz to spali dużo..

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 06 cze 2013, 13:40

Kichachi pisze:Czyli dla najlepszego, najmniejszego spalania najlepiej jeździć tak 1500-2000 obrotów?
Moim zdaniem tak.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2013, 14:24

Kichachi, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 cze 2013, 17:51

Staraj sie nie ciskać za mocno gdy obroty spadna poniżej 2 tys,obr. Tylko redukcja i wtedy przyśpieszamy.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 06 cze 2013, 21:55

Gdy możesz hamuj silnikiem, jest to dobry sposób na ograniczenie zużycia paliwa.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

Post autor: Kichachi » 07 cze 2013, 00:54

Wlasne juz ladne kilka razy probowalem. Macie jakies wskazowki co do hamowania silnikiem? Bo praktycznie za kazdym razem jest mniejsze lub wieksze szarpniecie.

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 07 cze 2013, 01:52

Poprostu ściągasz nogę z gazu i już:)

Kichachi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2013, 00:19

Post autor: Kichachi » 07 cze 2013, 11:28

No tak. Ale po redukcji szarpie i obroty sa duze. To dobrze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga