Pacjent to:
Skoda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km.
Objawy usterki:
Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h
Z braku czasu na naprawę sięgnąłem po uszczelniacz do chłodnic Prestone.Wszystko zrobiłem według instrukcji z pudełka, no poza tym, że chciałem czekać aż się silnik nagrzeje na biegu jałowym tylko pojechałem 4km. Po wszystkim jeszcze silnik pochodził na wolnych obrotach z 10minut. Patrzyłem pod maską płyn ładnie się wymieszał i miał jednolity kolor płynu G12.
Ale moja radość nie trwała długo , przejechałem jakieś 200km i zaglądam pod maskę, a zbiorniczek zapchany pianką po sam korek o konsystencji bitej śmietany, że nie sposób odczytać poziomu płynu.
Diagnoza mechanika:
Test na obecność spalin w układzie chłodzenia wyszedł negatywny. Teraz nie
Chłodnica szczelna.
Węże szczelne.
Oba wentylatory klimatyzacji jak i duży chłodnice sprawne i się załączają
Pompa wody nie cieknie - też sprawdzona
Mechanik twierdzi, że to jednak uszczelka i płyn może się dostawać do tłoka czy jakoś tak i tam może być spalany.
Co twierdzicie o tej teorii?
Bo nie wiem czy nie wpakuje jakieś 1000zł w błoto a problem nie zniknie. Czy może płyn Prestone jest taki dobry , że pomimo przepłukania układu zatkał dziurę i teraz nie wiadomo czy to uszczelka?
[INNE] Ubytek płynu, czy to uszczelka pod głowicą UPG?
Według mnie dużo jakieś 250km trasy ekspresówką i już z maximum robi sie minimum i jeszcze z 100km i kontrolka o niskim poziomie płynu mruga. Zastanawia mnie tylko fakt, czemu mi UPG padło, wentylatory działają, płyn g12 wymieniany raz na 2 lata, auto nie piłowane na zimnym silniku. Czy jazda na krótkich dystansach może być powodem UPG?
Ty sobie lepiej sprawdz wszystkie króćce wodne,zanim zdejmiesz głowicę,bo może któryś cieknie po bloku silnika,nigdzie nie kapie bo zdąży wyparować,i zmień mechanika bo jak nie masz spalin w układzie chłodzenia,bo jak niby pompa wody która ma ciśnienie 1 bar była by w stanie przecisnąć 28 bar z tłoka?, zassanie płynu w suwie ssania też jest nie możliwe bo nie ma podciśnienia,to chyba logicznym jest że uszczelka jest OK
Co do zasyfienia zbiornika wyrównawczego pianą,obstawiam chłodniczkę oleju.
Co do zasyfienia zbiornika wyrównawczego pianą,obstawiam chłodniczkę oleju.