Cześć,
Audi 80 93r 1.9tdi 1z
Wymieniałem koło zamachowe z powodu utraty zębów. Doktęca się je momentem 60Nm + 90 stopni. Przy dokręcaniu zblokowałem silnik otworem w kole pasowym pompy wtryskowej, co chyba okazuje się złym pomysłem.
Przy dokręcaniu 3ciej śruby coś strzeliło, zdaje się, w głowicy.
Silnik jest zblokowany.
Pasek na pewno nie przeskoczył. Czy mógł się rozciągnąć tak, że doszło do kolizji z zaworami?
Dokręcanie koła zamachowego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 lis 2021, 00:36
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: Dokręcanie koła zamachowego.
Przeskoczył jak nic. Ściągaj i ustawiaj na nowo
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Jedyna opcja to same koło zamachowe jakoś. Nigdy za pasek. Nawet kręcąc kluczem kołem na głowicy potrafi przeskoczyć. A na pompie to norma
Dodano po 2 minutach 25 sekundach:
Napinacz jest na sprężynie przecież. Dlatego odradza się odpalania na pych, zaciąg. Czy innych szarpiących metodach nawet jazdy ( ostre ekstremalne hamowanie biegami ) w skrajnych przypadkach potrafi zerwać zęby na pasku.
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Jedyna opcja to same koło zamachowe jakoś. Nigdy za pasek. Nawet kręcąc kluczem kołem na głowicy potrafi przeskoczyć. A na pompie to norma
Dodano po 2 minutach 25 sekundach:
Napinacz jest na sprężynie przecież. Dlatego odradza się odpalania na pych, zaciąg. Czy innych szarpiących metodach nawet jazdy ( ostre ekstremalne hamowanie biegami ) w skrajnych przypadkach potrafi zerwać zęby na pasku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 351
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Dokręcanie koła zamachowego.
Przy dokręcaniu śrub koła zamachowego można je zablokować mocnym wkrętakiem montażowym (ślusarskim) we wcięciach obudowy silnika. Ja tak zrobiłem i działa...