[B3 JV 1.8] Dziwny odglos w czasie jazdy - hamulce, lozysko
[B3 JV 1.8] Dziwny odglos w czasie jazdy - hamulce, lozysko
Witam ja mam taki problem (nie wiem jak go opisać) w czasie jazdy jest inny odglos samochodu w srodku od pewnego czasu. Wg mnie to slychac z tylnego prawego kola. Napewno kiedys jak jechaliscie szybko rowerem slyszeliscie taki odglos opony na asfalcie to tu jest cos takiego wg mnie im szybciej jade tym glosniej. Wedlug osob ktore czasem jada ze mna to odglos z silnika z tym, ze na zewnatrz nic nie slychac. Dziewczyna powiedziala ze wg niej jak dolalem troszke swieżego oleju do silnika to mniej slychac. Troszke mnie to nie pokoi i szukam przyczyny prosze o wasze wypowiedzi
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, 11:22 przez Soniak87, łącznie zmieniany 3 razy.
Kolega może mieć rację, łożysko jak zaczyna umierać to zaczyna huczeć, z czasem coraz głośniej, najlepiej jest wsłuchać dokładnie, pojeździć z otwartym oknem na jakimś prostym odcinku. Co do lokalizacji to bywa różnie, które łozysko umiera. Miałem w ubiegłym roku do wymiany łozysko, wydawało mi się że prawe tylne umiera,a po wizycie w warsztacie okazało się że lewe tylne padało . Dolanie oleju może mieć wpływ na pracę silnika oraz jego smarowanie, więc cichsza praca silnika po dolaniu sugerowała by że miałeś za mało wlane i klepią zawory - ale w to wątpię. Sprawdź ile masz oleju na bagnecie, czy np. jest on dobrze osadzony.
Masz rację że ze środka trudno określić stronę.Miałem podobny przypadek z przegubem od środka wydawało mi się że lewy klekocze ale jak dałem koledze żeby się kawałek przejechał to okazało się że padł mi prawy.Tauron pisze:Co do lokalizacji to bywa różnie, które łozysko umiera. Miałem w ubiegłym roku do wymiany łozysko, wydawało mi się że prawe tylne umiera,a po wizycie w warsztacie okazało się że lewe tylne padało
<ok> RACJA. Ale wiesz ktoś kto tego jeszcze nie robił to może mu się zejść nieco dłużej. Wymieniałem w VW vento,sama wymiana zajęła mi z 20 min ale trzeba też doliczyć wymontowanie i zamontowanie do auta,to już z deka dłużej. W audi praktycznie robi się tak samo.Tauron pisze:Kwestia wymiany łożyska nie jest bardzo skomplikowana, można to spokojnie zorbić samemu, nie zajmuje wiele czasu. Wymieniałem u kumpla i zajęło nam to niecałą godzinkę.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
masz felge gorącą ale porównywałeś do drugiej?? bo może tobie trzyma zacisk i nie odbija ci dobrze,wtedy jedna felga od drugiej będzie cieplejsza,no i co hamuje ?? jak to rozumieć że samo w czasie jazdy czy jak? jak samo to ci zacisk nie odbija i trzą ci klocki , raczej zajrzyj do tego koła szybko zanim się coś narobi złego, co do wymiany łożyska samemu można to zrobić tu na forum pewnie gdzieś będzie zrobiona ta czynność i opisana fotkami gdzie co i jakSoniak87 pisze:Felga jest gorąca, a czasem hamuje obojetnie czy koło jest zimne czy ciepłe (prawy przód)
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Soniak87 pisze:Felga jest gorąca
jesli tylko jedno kolo to jedyna sensowna odpowiedz to zapiekajacy sie tloczek w hamulcu tarczowym ktory nie odbija klockow, jesli uszczelka ma choc malutka dziurke, dostanie sie tam kropla wody, wtedy zaczyna rdzewiec i zacierac sie tloczek a wtedy jest troche przy nim roboty