Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 03 cze 2009, 21:01

Częstym stukiem po wymianie amorków jest nie danie podkładki i specjalnej podkładki centrującej amortyzator w goleniu i konieczna jest wymiana nakrętki bo oryginalna nakrętką nie da się tego skręcić.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 04 cze 2009, 11:34

ja mam stuki w lewym kole i przymierzam sie do wymiany amorków przednich bo w zimę mi lewy przymarzł i myślę ze to od tego bo jest strasznie sztywny na małych dołeczkach słychać te głuche stukanie ale teraz na czytałem sie tu tyle tego ze jej głowa mnie teraz martwi że do wymiany przyjdzie parę rzeczy jeszcze a nie dokładnie nie wiem co przy wymianie Amorków najlepiej wymienić jeszcze

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 cze 2009, 12:28

Najlepiej to oblukaj wszsystko czy są jakieś luzy itp. Końcówki drążka, łączniki stabilizatora... I jak będziesz wymieniał amory to poduchy raczej też będziesz musiał wymienić... :-/

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 12 cze 2009, 13:27

Niki20 pisze:Najlepiej to oblukaj wszsystko czy są jakieś luzy itp. Końcówki drążka, łączniki stabilizatora... I jak będziesz wymieniał amory to poduchy raczej też będziesz musiał wymienić... :-/
A czy przy wymianie Amorków z przodu trzeba ustawić Geometrie ?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 cze 2009, 16:06

Z tego co mi wiadomo to nie trzeba. Zbieżność itp ustawia się przy wymianie końcówek drążka kierowniczego. Przynajmniej ja jak wymieniałem amorki to nie musiałem nic ustawiać. ;-)

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 12 cze 2009, 17:59

W zawieszeniu B4 nie ustawia się geometrii bo się nie da taka możliwość była w B3

gregor915
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 21 lis 2007, 21:14
Lokalizacja: Gdańsk/Braniewo

Post autor: gregor915 » 12 cze 2009, 20:59

jak to nie ustawia sie geometrii :lol: w kazdym aucie ustawia sie geometrie

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 cze 2009, 21:14

Fantomas_29 pisze:W zawieszeniu B4 nie ustawia się geometrii bo się nie da taka możliwość była w B3
Regulacja jest na sworzniu wachacza.
A co do stuków w zawieszeniu to jeżeli wymienione zostało już wszystko to warto sprawdzić łożysko podnieść koło do góry i sprawdzić czy nie ma luzu w poziomie i w pionie,a jeżeli ma uderzyć ręką w koło i wtedy usłyszycie ten dźwięk spędzający sen z oczu w nocy i apetyt w ciągu dnia.Niestety luz może występować nawet po wymianie łożyska (polecam Timken lub SKF dostępne w sklepach z łożyskami a nie motoryzacyjnych)a spowodowane jest to tym ,że piasta jest bardzo spasowana z łożyskiem i łatwo można przeoczyć i jej nie dobić do końca,właśnie dopiero co przerabiałem ten temat,bo stukało od 1,5 roku i też niby wszystko było ok.Pozdro

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 12 cze 2009, 21:17

chodzi mu chyba oto że ustawia sie tylko zbierzność. natomiast pochylenia koła nie. a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 cze 2009, 21:24

wenon pisze:chodzi mu chyba oto że ustawia sie tylko zbierzność. natomiast pochylenia koła nie. a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
Tylko ,że tzw. fasolki na sworzniu dają możliwość przesuwania go wzdłuż wachacza jak i w przód i tył względem samochodu,a to już ma wpływ na kąt pochylenia kolumny McPerson szczególnie podczas skrętu

noorbi

Post autor: noorbi » 12 cze 2009, 21:32

Fantomas_29 pisze:W zawieszeniu B4 nie ustawia się geometrii bo się nie da taka możliwość była w B3
Co takiego ? :shock:
Jesteś w wielkim błędzie :!:

Widzę tu trochę nieścisłości, pamiętajmy że geometria i zbieżność to nie są synonimy.
Geometria to ogólne pojęcie w skład, którego wchodzą : rozstaw kół ( czyli zbieżność ), pochylenie koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 12 cze 2009, 21:33

zgadza sie ale żeby rozbierzność była duża to trzeba było by jeden sworzen dać na maxa do przodu a drógi do tyłu, a nikt tak nie robi zawszu jest ustawiany mniejwiecej na srodku fasolek no chyba że samochód miał dzwona ale to już inna historia.

wiec jesli sworznie beda ustawione mniejwiecej po srodku fasolek to wystarczy tylko ustawienie zbierzności kół.

noorbi

Post autor: noorbi » 12 cze 2009, 21:35

wenon pisze:a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
Z tym to się nie zgodzę, zawsze po wymianie sworznia trzeba ustawić jego kąt pochylenia.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 cze 2009, 23:47

noorbi pisze:
wenon pisze:a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
Z tym to się nie zgodzę, zawsze po wymianie sworznia trzeba ustawić jego kąt pochylenia.
Chyba że zmierzysz jego pozycje przed demontażem suwmiarką ale koniecznie w dwóch różnych miejscach i tak samo zamocujesz nowy,to wtedy nie.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 12 cze 2009, 23:48

Sorry pomyliłem się jest ustawienie sworznia zwrotnicy. Zmyliło mnie to że w B3 były fasolki w wahaczu a w B4 są one w sworzniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga