[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
ja mam stuki w lewym kole i przymierzam sie do wymiany amorków przednich bo w zimę mi lewy przymarzł i myślę ze to od tego bo jest strasznie sztywny na małych dołeczkach słychać te głuche stukanie ale teraz na czytałem sie tu tyle tego ze jej głowa mnie teraz martwi że do wymiany przyjdzie parę rzeczy jeszcze a nie dokładnie nie wiem co przy wymianie Amorków najlepiej wymienić jeszcze
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Regulacja jest na sworzniu wachacza.Fantomas_29 pisze:W zawieszeniu B4 nie ustawia się geometrii bo się nie da taka możliwość była w B3
A co do stuków w zawieszeniu to jeżeli wymienione zostało już wszystko to warto sprawdzić łożysko podnieść koło do góry i sprawdzić czy nie ma luzu w poziomie i w pionie,a jeżeli ma uderzyć ręką w koło i wtedy usłyszycie ten dźwięk spędzający sen z oczu w nocy i apetyt w ciągu dnia.Niestety luz może występować nawet po wymianie łożyska (polecam Timken lub SKF dostępne w sklepach z łożyskami a nie motoryzacyjnych)a spowodowane jest to tym ,że piasta jest bardzo spasowana z łożyskiem i łatwo można przeoczyć i jej nie dobić do końca,właśnie dopiero co przerabiałem ten temat,bo stukało od 1,5 roku i też niby wszystko było ok.Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Tylko ,że tzw. fasolki na sworzniu dają możliwość przesuwania go wzdłuż wachacza jak i w przód i tył względem samochodu,a to już ma wpływ na kąt pochylenia kolumny McPerson szczególnie podczas skrętuwenon pisze:chodzi mu chyba oto że ustawia sie tylko zbierzność. natomiast pochylenia koła nie. a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
Co takiego ? :shock:Fantomas_29 pisze:W zawieszeniu B4 nie ustawia się geometrii bo się nie da taka możliwość była w B3
Jesteś w wielkim błędzie :!:
Widzę tu trochę nieścisłości, pamiętajmy że geometria i zbieżność to nie są synonimy.
Geometria to ogólne pojęcie w skład, którego wchodzą : rozstaw kół ( czyli zbieżność ), pochylenie koła, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
zgadza sie ale żeby rozbierzność była duża to trzeba było by jeden sworzen dać na maxa do przodu a drógi do tyłu, a nikt tak nie robi zawszu jest ustawiany mniejwiecej na srodku fasolek no chyba że samochód miał dzwona ale to już inna historia.
wiec jesli sworznie beda ustawione mniejwiecej po srodku fasolek to wystarczy tylko ustawienie zbierzności kół.
wiec jesli sworznie beda ustawione mniejwiecej po srodku fasolek to wystarczy tylko ustawienie zbierzności kół.
Z tym to się nie zgodzę, zawsze po wymianie sworznia trzeba ustawić jego kąt pochylenia.wenon pisze:a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Chyba że zmierzysz jego pozycje przed demontażem suwmiarką ale koniecznie w dwóch różnych miejscach i tak samo zamocujesz nowy,to wtedy nie.noorbi pisze:Z tym to się nie zgodzę, zawsze po wymianie sworznia trzeba ustawić jego kąt pochylenia.wenon pisze:a ustawienie sworznia w jakiej kolwiek pozycji na wachaczu miesci sie w tolerancji pochylenia koła, po wymianie sworznia ustawiana jest tylko zbierznośc nie ma potrzeby przestawiania sworznia na wachaczu.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt: