[ABC] podciśnienie - pompa hamulca syczy
[ABC] podciśnienie - pompa hamulca syczy
Nie wiedziałem gdzie to umieścić bo ma to związek po części z silnikiem podciśnienie i z poma hamulca.
Po zgaszeniu syczy spod tej uszczelki przy pompie więc w czasie tak samo. Jeżeli wciśnę lub poruszam na boki jeszcze bardziej jeżeli minimalnie cofnę przestaje.
Czy ta uszczelka jest elementem który można kupić czy też jest integralną częścią pompy?
Jeżeli syczy to znaczy że podciśnienie nie jest prawidłowe. Czy też to podciśnienie jest inne niż to z ECU?
Czy mogę wyciągnąć z pompy rurkę tego podciśnienia normalnie ciągnąc ją?
Po zgaszeniu syczy spod tej uszczelki przy pompie więc w czasie tak samo. Jeżeli wciśnę lub poruszam na boki jeszcze bardziej jeżeli minimalnie cofnę przestaje.
Czy ta uszczelka jest elementem który można kupić czy też jest integralną częścią pompy?
Jeżeli syczy to znaczy że podciśnienie nie jest prawidłowe. Czy też to podciśnienie jest inne niż to z ECU?
Czy mogę wyciągnąć z pompy rurkę tego podciśnienia normalnie ciągnąc ją?
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??Kokolino pisze:Uszczelnij to jak najszybciej. Nie dość masz słabsze wspomaganie hamulców to jeszcze narażasz na uszkodzenie silnik. Jak łapie lewe powietrze i za dużo to jak mieszanka jest za uboga to powypalają się zawory.
Temat przenoszę .
[ Dodano: 2011-12-15, 09:24 ]
nie wiem czy to pytanie to nie żart jakiś....ale jeżeli poważnie pytasz to podciśnienie w benzyniaku idzie z kolektora ssącego i jeżeli jest tam nieszczelność to silnik zasysa lewe powietrze właśnie przez nią i dlatego zmienia się skład mieszanki....a podciśnienie w dieslu jest wytwarzane przez pompę vacum i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem mieszanki czy wypalaniem zaworów .....
NorbertGSX pisze:Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??
nie wiem czy to pytanie to nie żart jakiś....ale jeżeli poważnie pytasz to podciśnienie w benzyniaku idzie z kolektora ssącego i jeżeli jest tam nieszczelność to silnik zasysa lewe powietrze właśnie przez nią i dlatego zmienia się skład mieszanki....a podciśnienie w dieslu jest wytwarzane przez pompę vacum i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem mieszanki czy wypalaniem zaworów .....
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
tyle że już zgłupiałem, i szukałem jakiegoś zbiegu okoliczności na moją usterkę w aucie :oops:januszbin pisze:[ Dodano: 2011-12-15, 09:24 ]NorbertGSX pisze:Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??
nie wiem czy to pytanie to nie żart jakiś....ale jeżeli poważnie pytasz to podciśnienie w benzyniaku idzie z kolektora ssącego i jeżeli jest tam nieszczelność to silnik zasysa lewe powietrze właśnie przez nią i dlatego zmienia się skład mieszanki....a podciśnienie w dieslu jest wytwarzane przez pompę vacum i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem mieszanki czy wypalaniem zaworów .....
Bardziej mi chodziło o pytanie czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem.
jesteś pewien ,że hamulce są zapowietrzone ?....jeżeli tak to znaczy,że masz nieszczelny układ ,to natomiast wiąże się z wyciekami płynu hamulcowego,jeżeli nic takiego się nie dzieje to może tylko wydaje Ci się że hamulce są zapowietrzone....nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół...a hamulce też nie były rewelacyjne,okazało się że przy zaworku podciśnienia (to ten plastikowy grzybek co łaczy przewód od vacum z serwem)była nieszczelność naprawiłem to i jest ok....mambrana w serwie też może być dziurawa albo sam zaworek może już puszczać powietrze w drugą stronę...
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
wycieku nie mam w układzie hamulcowym, resztę zobaczę tak jak pisałeśjanuszbin pisze:jesteś pewien ,że hamulce są zapowietrzone ?....jeżeli tak to znaczy,że masz nieszczelny układ ,to natomiast wiąże się z wyciekami płynu hamulcowego,jeżeli nic takiego się nie dzieje to może tylko wydaje Ci się że hamulce są zapowietrzone....nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół...a hamulce też nie były rewelacyjne,okazało się że przy zaworku podciśnienia (to ten plastikowy grzybek co łaczy przewód od vacum z serwem)była nieszczelność naprawiłem to i jest ok....mambrana w serwie też może być dziurawa albo sam zaworek może już puszczać powietrze w drugą stronę...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A w żadnym wypadku uszkodzone serwo nie skutkuje opadnięciem pedału.januszbin pisze:nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół
NorbertGSX pisze:czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem
NieNorbertGSX pisze:wycieku nie mam w układzie hamulcowym
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Też nie. Chyba nigdy nie widziałeś serwa od środka? Pedał hamulca jest połączony z pompką na sztywno.W przypadku uszkodzeń węży podciśnień jak i uszkodzenia pęknięcia membrany - sztywny pedał (twardy)
Za mała szczelina pomiędzy cylinderkiem pompki a dźwignią w serwo. Pompka nie wraca do końcowej pozycji- może dać taki efekt jak opisujesz, ale to jest wtedy jak się rozłączało pompkę od serwaNorbertGSX pisze:Bardziej mi chodziło o pytanie czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem.
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
właśnie taki objaw mam, sztywny pedał jak odpalam, jak jest zimno to przez kilka minut tak mam :-|Jarewa pisze:sztywny pedał (twardy)
a jak 2 -3 razy nacisnę pedał to robi się twardy i skuteczność hamulców jest beznadziejna, muszę mocno cisnąć żeby auto zatrzymać, ogólnie skuteczność hamulców mnie nie zadowala :roll: