Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] podciśnienie - pompa hamulca syczy

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ABC] podciśnienie - pompa hamulca syczy

Post autor: sebco » 09 gru 2011, 22:26

Nie wiedziałem gdzie to umieścić bo ma to związek po części z silnikiem podciśnienie i z poma hamulca.
Po zgaszeniu syczy spod tej uszczelki przy pompie więc w czasie tak samo. Jeżeli wciśnę lub poruszam na boki jeszcze bardziej jeżeli minimalnie cofnę przestaje.
Czy ta uszczelka jest elementem który można kupić czy też jest integralną częścią pompy?
Jeżeli syczy to znaczy że podciśnienie nie jest prawidłowe. Czy też to podciśnienie jest inne niż to z ECU?
Czy mogę wyciągnąć z pompy rurkę tego podciśnienia normalnie ciągnąc ją?
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 10 gru 2011, 08:24

tak możesz to wyciągnąć i zmienić tą większą gumke co siedzi w serwie lub obsmarować silikonem i wcisnąć na starej, nie może z tego miejsca syczeć

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 gru 2011, 08:39

Uszczelnij to jak najszybciej. Nie dość masz słabsze wspomaganie hamulców to jeszcze narażasz na uszkodzenie silnik. Jak łapie lewe powietrze i za dużo to jak mieszanka jest za uboga to powypalają się zawory.
Temat przenoszę .

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 13 gru 2011, 21:23

Kokolino pisze:Uszczelnij to jak najszybciej. Nie dość masz słabsze wspomaganie hamulców to jeszcze narażasz na uszkodzenie silnik. Jak łapie lewe powietrze i za dużo to jak mieszanka jest za uboga to powypalają się zawory.
Temat przenoszę .
Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??

sebco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 17 mar 2007, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebco » 13 gru 2011, 22:14

maly81 pisze:tak możesz to wyciągnąć i zmienić tą większą gumke co siedzi w serwie lub obsmarować silikonem i wcisnąć na starej, nie może z tego miejsca syczeć
zamówiłem nowa w ASO 17zł.
Napewno to mozna normalnie wyciagnąc ciężko idzie i nie chcę nic urwać

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 14 gru 2011, 19:41

Normalnie kolego za rurkę ciągni a później tą gumke wyciągasz

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 15 gru 2011, 09:07

[ Dodano: 2011-12-15, 09:24 ]
NorbertGSX pisze:Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??


nie wiem czy to pytanie to nie żart jakiś....ale jeżeli poważnie pytasz to podciśnienie w benzyniaku idzie z kolektora ssącego i jeżeli jest tam nieszczelność to silnik zasysa lewe powietrze właśnie przez nią i dlatego zmienia się skład mieszanki....a podciśnienie w dieslu jest wytwarzane przez pompę vacum i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem mieszanki czy wypalaniem zaworów .....

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 15 gru 2011, 15:24

januszbin pisze:[ Dodano: 2011-12-15, 09:24 ]
NorbertGSX pisze:Kokolino a w TDi i TD też może mieć związek przypalenia się zaworów, i jeszcze jedno przez to serwo może być tak, że nie mogę w ogóle odpowietrzyć układu hamulcowego??


nie wiem czy to pytanie to nie żart jakiś....ale jeżeli poważnie pytasz to podciśnienie w benzyniaku idzie z kolektora ssącego i jeżeli jest tam nieszczelność to silnik zasysa lewe powietrze właśnie przez nią i dlatego zmienia się skład mieszanki....a podciśnienie w dieslu jest wytwarzane przez pompę vacum i nie ma to nic wspólnego ze spalaniem mieszanki czy wypalaniem zaworów .....
tyle że już zgłupiałem, i szukałem jakiegoś zbiegu okoliczności na moją usterkę w aucie :oops:

Bardziej mi chodziło o pytanie czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 15 gru 2011, 16:16

jesteś pewien ,że hamulce są zapowietrzone ?....jeżeli tak to znaczy,że masz nieszczelny układ ,to natomiast wiąże się z wyciekami płynu hamulcowego,jeżeli nic takiego się nie dzieje to może tylko wydaje Ci się że hamulce są zapowietrzone....nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół...a hamulce też nie były rewelacyjne,okazało się że przy zaworku podciśnienia (to ten plastikowy grzybek co łaczy przewód od vacum z serwem)była nieszczelność naprawiłem to i jest ok....mambrana w serwie też może być dziurawa albo sam zaworek może już puszczać powietrze w drugą stronę...

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 15 gru 2011, 21:50

januszbin pisze:jesteś pewien ,że hamulce są zapowietrzone ?....jeżeli tak to znaczy,że masz nieszczelny układ ,to natomiast wiąże się z wyciekami płynu hamulcowego,jeżeli nic takiego się nie dzieje to może tylko wydaje Ci się że hamulce są zapowietrzone....nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół...a hamulce też nie były rewelacyjne,okazało się że przy zaworku podciśnienia (to ten plastikowy grzybek co łaczy przewód od vacum z serwem)była nieszczelność naprawiłem to i jest ok....mambrana w serwie też może być dziurawa albo sam zaworek może już puszczać powietrze w drugą stronę...
wycieku nie mam w układzie hamulcowym, resztę zobaczę tak jak pisałeś ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 gru 2011, 22:20

januszbin pisze:nieszczelny układ wspomagania daje czasami takie objawy....u mnie wyglądało to w ten sposób,że po każdym uruchomieniu silnika pedał hamulca szedł w dół
A w żadnym wypadku uszkodzone serwo nie skutkuje opadnięciem pedału.
NorbertGSX pisze:czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem
NorbertGSX pisze:wycieku nie mam w układzie hamulcowym
Nie

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 gru 2011, 07:49

u mnie kolego serwo było ok...tylko powietrze uciekało pomiędzy zaworkiem a uszczelką .....i stąd taki objaw czyli opadający pedał po uruchomieniu auta....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 gru 2011, 21:16

Też nie. Chyba nigdy nie widziałeś serwa od środka? Pedał hamulca jest połączony z pompką na sztywno.W przypadku uszkodzeń węży podciśnień jak i uszkodzenia pęknięcia membrany - sztywny pedał (twardy)

NorbertGSX pisze:Bardziej mi chodziło o pytanie czy zepsute serwo ma związek z zapowietrzaniem się hamulców i problemem z ich odpowietrzeniem.
Za mała szczelina pomiędzy cylinderkiem pompki a dźwignią w serwo. Pompka nie wraca do końcowej pozycji- może dać taki efekt jak opisujesz, ale to jest wtedy jak się rozłączało pompkę od serwa

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 17 gru 2011, 16:57

Jarewa pisze:sztywny pedał (twardy)
właśnie taki objaw mam, sztywny pedał jak odpalam, jak jest zimno to przez kilka minut tak mam :-|
a jak 2 -3 razy nacisnę pedał to robi się twardy i skuteczność hamulców jest beznadziejna, muszę mocno cisnąć żeby auto zatrzymać, ogólnie skuteczność hamulców mnie nie zadowala :roll:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 gru 2011, 20:31

To napraw pierw serwo. (pompa vacum, przewody podciśnieniowe, serwo).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl