Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1988r]Puknięcie w LP zawieszeniu przy hamowaniu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[b3 1988r]Puknięcie w LP zawieszeniu przy hamowaniu.

Post autor: trepek » 09 paź 2010, 10:44

Mam taki problem: przy gwałtownym hamowaniu coś mi puka w lewym przednim zawieszeniu. Jest to pojedyncze puknięcie, po zatrzymaniu samochodu jest drugie puknięcie. Jakby coś miało luz i się przestawiało. Dzieje się tak jak siła działająca na koło jest pozioma, przy pionowych (jazda po dziurach) cisza. Na starym i nowym wkładzie amortyzatora jest tak samo, obecny wkład zalany jest olejem. Czyżby to wahacz?

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 09 paź 2010, 14:59

zobacz czy na wachaczu nie ma luzu albo czy przypadkiem śruba sie nie poluzowała

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 09 paź 2010, 15:46

Najprędzej jedna z tulejek na wahaczu niewielki koszt.Liczy się prawidłowa wymiana.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 paź 2010, 15:59

krisiun1 pisze:Liczy się prawidłowa wymiana.
Co mam przez to rozumieć?

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Re: [b3 1988r]Puknięcie w LP zawieszeniu przy hamowaniu.

Post autor: kacper85 » 09 paź 2010, 16:36

trepek pisze:Mam taki problem: przy gwałtownym hamowaniu coś mi puka w lewym przednim zawieszeniu. Jest to pojedyncze puknięcie, po zatrzymaniu samochodu jest drugie puknięcie. Jakby coś miało luz i się przestawiało. Dzieje się tak jak siła działająca na koło jest pozioma, przy pionowych (jazda po dziurach) cisza. Na starym i nowym wkładzie amortyzatora jest tak samo, obecny wkład zalany jest olejem. Czyżby to wahacz?
Mam to samo po wyjeździe na tor w Wyrazowie. Z tym że miesiąc wcześniej wkładane nowe tuleje wachacza więc to raczej nie to. Ba nawet przegląd przeszedł z tym "czymś" trepek a puka Ci przy podjeżdżaniu pod krawężnik?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Re: [b3 1988r]Puknięcie w LP zawieszeniu przy hamowaniu.

Post autor: trepek » 09 paź 2010, 19:10

kacper85 pisze:trepek a puka Ci przy podjeżdżaniu pod krawężnik?
Ja krawężniki omijam z daleka a one mnie :mrgreen: Na dziurach nie puka. Zastanawiam się nad sworzniem wahacza.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 10 paź 2010, 13:33

trepek pisze:przy gwałtownym hamowaniu coś mi puka w lewym przednim zawieszeniu.
mam identycznie sprawdzałem nawet przy hamowaniu pulsacyjnym i tak jakby coś pukało takie ,,tyk'' , pojechałem na stacje diagnostyczną i kazali mi wymienić tuleje na wahaczu, jeszcze nie wymieniłem bo mam wieksze zmartwienie. Jak bedziesz wiedział co jest nie tak, to napisz tu chetnie się dowiem co jest do wymiany na 99% :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 paź 2010, 13:36

To pozostają tuleje :-/ Bądź sworzeń wahacza.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 10 paź 2010, 13:44

Tuleje chyba nie są drogie? Bo ze sworzniami to rózne ceny widziałem.
Trzeba było może podnieść auto na lewarku sciagnąć koło odkręcić śrubę łączącą sworzeń z kolumną i poruszać wahaczem w przód i tył może coś ci wykarze ta operacja.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 paź 2010, 14:13

A, jeszcze jedno. Czasami z tego koła dochodzą dziwne wibracje. Zaczyna bardzo mocno bić koło. Nie jest to regułą i dzieje się raz na parę dni.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 13 paź 2010, 07:43

trepek pisze:
krisiun1 pisze:Liczy się prawidłowa wymiana.
Co mam przez to rozumieć?
Jeśli będziesz sam wymieniał to pamiętaj żeby po zamontowaniu wahacza z nowymi tulejami nie dokręcać go do końca na wiszących kołach, wkręcasz śruby tak żeby wahacz się trzymał opuszczasz auto i dopiero dokręcasz do końca.Jeśli przykręcisz do końca na wiszących kołach to za dwa miesiące znów będzie wymiana niezależnie od firmy która zrobiła te tuleje.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 13 paź 2010, 12:17

Ja od jakiegoś czasu mam tak samo i w dodatku też LP. Czyli tam gdzie mam leciwe tuleje w wachaczu <ok> . Za tydzień wymieniam tuleje i dam znać co i jak :-D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 paź 2010, 18:56

Daj znac, ja jak bede wymieniał chyba tuleje to od razu na dwóch wahaczach bo i tak trzeba będzie geometrię ustawiać.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 14 paź 2010, 19:09

trepek pisze:Daj znac, ja jak bede wymieniał chyba tuleje to od razu na dwóch wahaczach bo i tak trzeba będzie geometrię ustawiać.
Nie ma takiej potrzeby...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 paź 2010, 19:28

Przy wymianie tulei wahacza nie ustawia się geometrii? To co wymieniając w przednim zawieszeniu trzeba geometrię ustawić? Bo jak się wymienia końcówkę drążka to zbieżność, a geometria kiedy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl