Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] stukanie przy gwałtownym ruszaniu lub zmianie biegu

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 18 cze 2016, 15:46

U mnie to byla wina gornego mocowania amora, gumy i poduszki pod skrzynia.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 18 cze 2016, 18:11

u mnie jest podobnie, też stuka tylko przy ruszeniu przód-tył ale podejrzewam przegub zewnętrzny i już jest w drodze do mnie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2016, 19:28

A ja obstawiam wahacz :-D

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

[80 B3] Czy tutaj powinien być aż taki luz?! FILM! sanki

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 15:53

Czy w tym miejscu powinien być aż taki luz? Szukam przyczyny głośnego pukani przy nagłym ruszaniu i przyśpieszaniu. W zeszłym tygodniu wymieniłem łożysko McPehrson-a, było zorane (wrzucam fotke nowego i tego co wyjąłem jako ciekawostka) ale głośne pukanie przy ruszaniu nie ustąpiło. Wziąłem sie za sprawdzanie łychą każdego elementu. Wiem że do wymiany mam łączniki stabilizatorów z obu stron (Jak je odciążyłem podnosząc cały przód to dopiero wyczułem luzy). Potem zacząłem porównywać prawą i lewą stronę i zauważyłem że jedna śruba mocowania sanek wystaje z tej prawej strony (mimo, że jest dokręcona) nad nią jest bardzo duży luz widoczny na filmie. Co tutaj jest nie tak? Co muszę wymienić żeby było dobrze i czy to może być powód głośnego WALENIA wręcz przy gwałtownym dodaniu gazu.
Bardzo proszę o pomoc Panowie.
Film


Na zdjęciu zaznaczyłem luz którego nie ma z lewej strony (i z lewej mi nic nie wali)

Obrazek
Obrazek

Łożysko amortyzatora (ładnie sie scisnęło)
Obrazek

P.S.
Na filmie używam minimalnej siły- to wręcz luźno lata.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 cze 2016, 16:16

A to jest w ogóle dokręcone?? może jakiś magik za.....ał za długą śrubę i dlatego tak masz:)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 16:18

To jest dokręcone... Moge to tak po prostu wykręcić i spradzić? Nic mi nie spadnie na głowe?

[ Dodano: 2016-06-22, 16:18 ]
W ogóle to jak tak już przejechałem 30tyś km :P

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 16:25

Jest nowy trop. Wymieniałem łożysko amrotyzatora. Porównanie:

Obrazek

Walenie przy ruszaniu nie ustąpiło, ale zobaczcie co odkryłem (FILM). Wg mnie nie powinno tam być aż takiego luzu... Co Wy na to?



I jeszcze fotki:

Obrazek
Obrazek

Poza tym odciążyłem cały przód unosząc go i do wymiany mam oba łączniki stabilizatorów. Luzy nie są duże ale z prawej strony jak sie szarpie za łącznik to puka...

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 cze 2016, 16:48

Odkręć załóż krótsza i po temacie chociaż dobrze by było już tuleje wymienić pewnie ja h.... strzelił:)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 16:59

Przecież te śruba ze zdjęcia jest nie dokręcona a ty sie dziwisz że coś ci stuka. Masz zdjęcie jak to wygląda u mnie. Widzisz jakąś różnicę ;-)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 17:47

sęk w tym, że jej sie nie da bardziej dokręcić. Nie jest poluzowana bo przejechałem z taka wystającą już 30tyś km i nie wyleciała jeszcze... W weekend może ją wykręce i skróce, albo założę nową krótszą :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:03

Jakiś magik musiał kombinować coś przy sankach bo jak widzisz ze zdjęcia oryginalna śruba ma kołnierz. Kup śrubę o twardości 10.9 tylko sprawdź sobie jaką potrzebujesz bo jak widzę według numeru vin sa dwa rodzaje pierwsza M10X75 i ona tyczy sie samochodów z numerem vin do 8C - N - 190 000
a drugi rodzaj to M12X1,5X85 i dotyczy vin powyżej 8C - N - 190 001

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 18:03

http://allegro.pl/tuleja-tulejka-wozka- ... 40204.html

Tak w ogole to to jest ta tuleja? To tylko przykład, nie bede kupował tej firmy ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:10

Sa dwa rodzaje na różne śruby. Jedne są na śrubę M10 a drugie na M12. Numer tych gum na przód:
- M10 - 893199415A
- M12 - 8A0199415B

Na tył:
- M10 - 857199419B
- M12 - 8A0199419A

Mozesz tez sprawdzic po numerze vin. Te z M10 sa do numeru 8C - N - 190 000 a te od M12 sa od numeru vin 8C - N - 190 001

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 18:13

hudy pisze:Jakiś magik musiał kombinować coś przy sankach bo jak widzisz ze zdjęcia oryginalna śruba ma kołnierz. Kup śrubę o twardości 10.9 tylko sprawdź sobie jaką potrzebujesz bo jak widzę według numeru vin sa dwa rodzaje pierwsza M10X75 i ona tyczy sie samochodów z numerem vin do 8C - N - 190 000
a drugi rodzaj to M12X1,5X85 i dotyczy vin powyżej 8C - N - 190 001
Jestem Ci na prawdę wdzięczny! W weekend spróbuje to naprawić/wymienić i od razu pochwale się wynikiem. Jeszcze raz bardzo dziękuję za fotke i rozmiar śruby :)

[ Dodano: 2016-06-22, 18:13 ]
hudy pisze:Sa dwa rodzaje na różne śruby. Jedne są na śrubę M10 a drugie na M12. Numer tych gum na przód:
- M10 - 893199415A
- M12 - 8A0199415B

Na tył:
- M10 - 857199419B
- M12 - 8A0199419A

Mozesz tez sprawdzic po numerze vin. Te z M10 sa do numeru 8C - N - 190 000 a te od M12 sa od numeru vin 8C - N - 190 001
Moja sztuka jest z końca 91 i numer vin kończy sie gdzieś przy 250 000. Dzięki! :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:21

Ja mam z końca 93 i kończy się na 235234 także twój powinien być dużo niższy. Najlepiej zmierz sobie suwmiarką jaką masz śrubę to bedzie najpewniejszy sposób.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga