Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] stukanie przy gwałtownym ruszaniu lub zmianie biegu

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 18 cze 2016, 15:46

U mnie to byla wina gornego mocowania amora, gumy i poduszki pod skrzynia.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 18 cze 2016, 18:11

u mnie jest podobnie, też stuka tylko przy ruszeniu przód-tył ale podejrzewam przegub zewnętrzny i już jest w drodze do mnie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2016, 19:28

A ja obstawiam wahacz :-D

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

[80 B3] Czy tutaj powinien być aż taki luz?! FILM! sanki

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 15:53

Czy w tym miejscu powinien być aż taki luz? Szukam przyczyny głośnego pukani przy nagłym ruszaniu i przyśpieszaniu. W zeszłym tygodniu wymieniłem łożysko McPehrson-a, było zorane (wrzucam fotke nowego i tego co wyjąłem jako ciekawostka) ale głośne pukanie przy ruszaniu nie ustąpiło. Wziąłem sie za sprawdzanie łychą każdego elementu. Wiem że do wymiany mam łączniki stabilizatorów z obu stron (Jak je odciążyłem podnosząc cały przód to dopiero wyczułem luzy). Potem zacząłem porównywać prawą i lewą stronę i zauważyłem że jedna śruba mocowania sanek wystaje z tej prawej strony (mimo, że jest dokręcona) nad nią jest bardzo duży luz widoczny na filmie. Co tutaj jest nie tak? Co muszę wymienić żeby było dobrze i czy to może być powód głośnego WALENIA wręcz przy gwałtownym dodaniu gazu.
Bardzo proszę o pomoc Panowie.
Film


Na zdjęciu zaznaczyłem luz którego nie ma z lewej strony (i z lewej mi nic nie wali)

Obrazek
Obrazek

Łożysko amortyzatora (ładnie sie scisnęło)
Obrazek

P.S.
Na filmie używam minimalnej siły- to wręcz luźno lata.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 cze 2016, 16:16

A to jest w ogóle dokręcone?? może jakiś magik za.....ał za długą śrubę i dlatego tak masz:)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 16:18

To jest dokręcone... Moge to tak po prostu wykręcić i spradzić? Nic mi nie spadnie na głowe?

[ Dodano: 2016-06-22, 16:18 ]
W ogóle to jak tak już przejechałem 30tyś km :P

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 16:25

Jest nowy trop. Wymieniałem łożysko amrotyzatora. Porównanie:

Obrazek

Walenie przy ruszaniu nie ustąpiło, ale zobaczcie co odkryłem (FILM). Wg mnie nie powinno tam być aż takiego luzu... Co Wy na to?



I jeszcze fotki:

Obrazek
Obrazek

Poza tym odciążyłem cały przód unosząc go i do wymiany mam oba łączniki stabilizatorów. Luzy nie są duże ale z prawej strony jak sie szarpie za łącznik to puka...

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 cze 2016, 16:48

Odkręć załóż krótsza i po temacie chociaż dobrze by było już tuleje wymienić pewnie ja h.... strzelił:)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 16:59

Przecież te śruba ze zdjęcia jest nie dokręcona a ty sie dziwisz że coś ci stuka. Masz zdjęcie jak to wygląda u mnie. Widzisz jakąś różnicę ;-)

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 17:47

sęk w tym, że jej sie nie da bardziej dokręcić. Nie jest poluzowana bo przejechałem z taka wystającą już 30tyś km i nie wyleciała jeszcze... W weekend może ją wykręce i skróce, albo założę nową krótszą :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:03

Jakiś magik musiał kombinować coś przy sankach bo jak widzisz ze zdjęcia oryginalna śruba ma kołnierz. Kup śrubę o twardości 10.9 tylko sprawdź sobie jaką potrzebujesz bo jak widzę według numeru vin sa dwa rodzaje pierwsza M10X75 i ona tyczy sie samochodów z numerem vin do 8C - N - 190 000
a drugi rodzaj to M12X1,5X85 i dotyczy vin powyżej 8C - N - 190 001

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 18:03

http://allegro.pl/tuleja-tulejka-wozka- ... 40204.html

Tak w ogole to to jest ta tuleja? To tylko przykład, nie bede kupował tej firmy ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:10

Sa dwa rodzaje na różne śruby. Jedne są na śrubę M10 a drugie na M12. Numer tych gum na przód:
- M10 - 893199415A
- M12 - 8A0199415B

Na tył:
- M10 - 857199419B
- M12 - 8A0199419A

Mozesz tez sprawdzic po numerze vin. Te z M10 sa do numeru 8C - N - 190 000 a te od M12 sa od numeru vin 8C - N - 190 001

Awatar użytkownika
MICHU125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2015, 20:26
Lokalizacja: Kutno

Post autor: MICHU125p » 22 cze 2016, 18:13

hudy pisze:Jakiś magik musiał kombinować coś przy sankach bo jak widzisz ze zdjęcia oryginalna śruba ma kołnierz. Kup śrubę o twardości 10.9 tylko sprawdź sobie jaką potrzebujesz bo jak widzę według numeru vin sa dwa rodzaje pierwsza M10X75 i ona tyczy sie samochodów z numerem vin do 8C - N - 190 000
a drugi rodzaj to M12X1,5X85 i dotyczy vin powyżej 8C - N - 190 001
Jestem Ci na prawdę wdzięczny! W weekend spróbuje to naprawić/wymienić i od razu pochwale się wynikiem. Jeszcze raz bardzo dziękuję za fotke i rozmiar śruby :)

[ Dodano: 2016-06-22, 18:13 ]
hudy pisze:Sa dwa rodzaje na różne śruby. Jedne są na śrubę M10 a drugie na M12. Numer tych gum na przód:
- M10 - 893199415A
- M12 - 8A0199415B

Na tył:
- M10 - 857199419B
- M12 - 8A0199419A

Mozesz tez sprawdzic po numerze vin. Te z M10 sa do numeru 8C - N - 190 000 a te od M12 sa od numeru vin 8C - N - 190 001
Moja sztuka jest z końca 91 i numer vin kończy sie gdzieś przy 250 000. Dzięki! :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 cze 2016, 18:21

Ja mam z końca 93 i kończy się na 235234 także twój powinien być dużo niższy. Najlepiej zmierz sobie suwmiarką jaką masz śrubę to bedzie najpewniejszy sposób.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl