Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Terkot spod spodu, z przodu podczas jazdy.

ODPOWIEDZ
knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

[B3 1.8 PM] Terkot spod spodu, z przodu podczas jazdy.

Post autor: knocke » 25 lip 2007, 10:19

:!: Koledzy, wielka prośba o konsultację (i sorry za odgrzewkę :oops: ):

U mnie słychać podczas jazdy jakby obcieranie, tj. wycie nie jest słyszane ciągle jak syrena (tak zwykle padają łożyska przynajmniej z tyłu) ale na jakiejś części obrotu "czegoś". Co to jest diagnozowali mi tzw. fachmani na słuch i g.. z tego wyszło.

Mielenie słychać na każdej prędkości, nie zależy od obrotów silnika tylko silniej przy większej szybkości, przy dużej jest to właściwie terkot, czuć go lekko na kierownicy, niezależnie czy jadę długo i wszystko jest rozgrzane czy dopiero wyjechałem z domu. Łożyska wszystkie wymieniane, opony zamieniane, hamule wymieniane tarcze, klocki.
Najlepiej je słychać na wysokim biegu (np V przy 60 km/h) i podczas hamowania silnikiem. Gdy wtedy zaczynam choćby lekko dodawać gazu - hałas zwiększa się znacząco. Słychać także przy wyłączonym podczas jazdy silniku i dalszej jeździe rozpędem.

Co to może być - wałki napędowe zwane półosiami? Dyfer? Coś z przegubami? Krzywa piasta? Czym i w jakim warsztacie to sprawdzić żeby nie wymienić na ślepo :?: Skrzynię (w sensie biegów, bo zostaje dyfer) na razie wykluczam, bo ona chyba stoi jak silnik stoi co :?:

WIELKIE DZIĘKI ZA WSZYSTKIE PRZEMYŚLANE SUGESTIE ;-)

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 lip 2007, 12:17

Szum to sprawa dziwna, ale stukanie, terkotanie w rytm krecenia koła a zwłaszcza pod obciązeniem np przyspieszajac sugerowałoby na przegub wewnętrzny.

Podnieś jedno koło z przodu na lewarku, zablokuj tylne koła recznym, wejsc do auta, odpal silnik i włoż 2 bieg. Prawa nogą dodawaj gazu a lewą obciażaj prace półosi hamując. Słuchaj co sie dzieje na prostych kołach i skręcając je.

Zrób to na lewarku hydraulicznym a tył zablokuj jeszcze jakims klinem.

Stawiałbym na polosie, przeguby, skrzynie - gdzies tu przy przeniesieniu napedu jesli koła masz dobre, nowe i łozyska zmienione.

Rozumiem, ze przed zmiana lozysk rowniez huczało Ci i ze lozyska mozna z całą pewnością wyeliminować. Sugerowałbym jeszcze poduszke ktora robi dziwny rezonans, ale skoro mowisz ze po zgaszeniu motoru tez to jest to odpada ta wolta. Może to być równiez krzywa półośka czego nie widać gołym okiem. Wpada ona w rezonans lekko bije w keirownice a przy tym huczy i stuka przy przegubach.

Daj znać jaki efekt po tym tescie.

pzdr.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 25 lip 2007, 13:53

Doc pisze:Szum to sprawa dziwna, ale stukanie, terkotanie w rytm krecenia koła a zwłaszcza pod obciązeniem np przyspieszajac sugerowałoby na przegub wewnętrzny.(...) Prawa nogą dodawaj gazu a lewą obciażaj prace półosi hamując. Słuchaj co sie dzieje na prostych kołach i skręcając je.

Jak rozumiem chodzi co o to żeby namierzyć czy skręt ma jakiś wpływ na hałas i ew. rozróżnić między wew/zew przegubem?
Doc pisze:Rozumiem, ze przed zmiana lozysk rowniez huczało Ci i ze lozyska mozna z całą pewnością wyeliminować.
Namierzam problem od paru miesięcy - stopniowo wymieniałem wszystkie łożyska, od tyłu po przód. Niektórym i tak się należało ale nie miało to żadnego wpływu na ten problem.
Doc pisze:Sugerowałbym jeszcze poduszke ktora robi dziwny rezonans, ale skoro mowisz ze po zgaszeniu motoru tez to jest to odpada ta wolta.

Wszystkie poduszki silnika wymienione, nie wymieniałem tej pod skrzynią (do poprzecznicy).
Doc pisze:Stawiałbym na polosie, przeguby, skrzynie - gdzies tu przy przeniesieniu napedu jesli koła masz dobre, nowe i łozyska zmienione.

Koła zamieniałem między sobą przód tył, fele proste, wyważone, opony świeże. Ja od dawna stawiam na przeguby i półosie tylko nie wiedziałem jak sprawdzić. Czy szarpiąc ręką za półośkę powinny być jakieś luzy wyczuwalne?
Zrobię jak piszesz i się odezwę, wielkie dzięki :!:

[ Dodano: 2007-08-11, 20:26 ]
Doc pisze:Daj znać jaki efekt po tym tescie.
Przetestowałem jak pisałeś ale niestety nie mam 100% wyników bo samochód na podnośniku drży i dźwięki się zmieniają plus echo od ścian garażu.

Generalnie podejrzewam przeniesieni koła lewego bo kręcąc w nim nawet ręką słychać lekkie puki w okolicy wew. przegubu i lewej strony dyfra. Tak chyba być nie powinno, tym bardziej że dla prawego koła tego nie słychać.

Nie testowałem skrętów bo bałem się że mi spadnie z podnośnika - na biegu to by była masakra :shock:

Jakieś sugestie panowie czy zdać się na mechanika kolejnego, co on tam wyszuka w tym lewym kole?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl