Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]TULEJE "WÓZKA"

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 kwie 2008, 16:22

KorNoLio pisze:Wyciągasz wózek. Dwie tuleje są takie same jak na wahaczach i je wybijasz. A drugie dwie albo na prasie albo musisz zeszlifować jedną część co wystaje i dopiero wybić- ja tak robiłem jak jeszcze nie miałem prasy.
W Audi 80 B4 z silnikiem 1Z tylne tuleje ławy NIE są takie same jak w wahaczu.
Są to tuleje tego samego typu co przednie - czyli pełne.
Żadnej tulejki sanek (dobrej jakości) w aucie z tym silnikiem nie wbijecie młotkiem.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 18 kwie 2008, 16:31

autko jeździ jak poszynach nic nie tłucze chyba dam dobie spokój dzięki :lol:

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 18 kwie 2008, 16:45

Miro1, ja wymienialem tuleje wozka sam, nastepnym razem za to sie nie zabiore bo roboty od groma a i efekt byl taki ze bylo tak jak wczesniej.Co do ceny to jest drogo wiec na twoim miejscu (piszesz ze z zawieszeniem nic sie nie dzieje )to bym tego nie robil i cieszyl sie jazda.A za 400pln to lepiej zatankuj. :-D
jeszcze jezdzi :-)

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 18 kwie 2008, 19:58

Dokładnie jak mówisz. dajcie namiary na jakieś warsztaty dobre na przyszłość bo w rz. sobie liczą :-)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 kwie 2008, 14:38

czarekj pisze:
KorNoLio pisze:Wyciągasz wózek. Dwie tuleje są takie same jak na wahaczach i je wybijasz. A drugie dwie albo na prasie albo musisz zeszlifować jedną część co wystaje i dopiero wybić- ja tak robiłem jak jeszcze nie miałem prasy.
W Audi 80 B4 z silnikiem 1Z tylne tuleje ławy NIE są takie same jak w wahaczu.
Są to tuleje tego samego typu co przednie - czyli pełne.
Żadnej tulejki sanek (dobrej jakości) w aucie z tym silnikiem nie wbijecie młotkiem.
Dokładnie nie są takie same nie wiem skąd mi to przyszło do głowy. Kiedyś wbijałem to młotkiem, ale nie wyszło mi to na dobre :-/ Dlatego proponuję je wciskać.
KorNoLio

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 24 kwie 2008, 22:17

Sprawdzę te tulejki u innego mechanika bo nic niepokojącego się nie dzieje, ale tak przy okazji może ktoś z Rzeszowa lub okolic podpowie gdzie można to wymienić dobrze a taniej niz 400 zł jeżeli na przyszłość bym potrzebował bo w większości to krzyczą 350 - 400 juz z geometrią . dzieki z góry ;-)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 kwie 2008, 16:26

Miro1 pisze:Sprawdzę te tulejki u innego mechanika bo nic niepokojącego się nie dzieje, ale tak przy okazji może ktoś z Rzeszowa lub okolic podpowie gdzie można to wymienić dobrze a taniej niz 400 zł jeżeli na przyszłość bym potrzebował bo w większości to krzyczą 350 - 400 juz z geometrią . dzieki z góry ;-)
Tydzień temu robiłem to sam w ABT, tulejki po ok. 30zł zbieżność 60zł.
KorNoLio

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 26 kwie 2008, 20:27

400zl :?: :?: mi mechanior wymienil tuleje wozka, tuleje belki tylnej, lacznik ztabilizatora i lewa poduche silnika i wzial za robocizne 200zl wiec chyba nie wzial duzo ;-)
ja kupilem tuleje wozka Febiego za 23zl za sztuke wiec dobrze poszukaj bo mozna czasem cos taniej wyrwac :-D pozdr
Michu

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 29 kwie 2008, 22:34

Witam byłem dzisiaj na szarpakach w firmie gdzie mam dalszego ale kumpla i posprawdzaliśmy autko z szarpaniem maksymalnym i wszystko oki w normie gumy pracują jak maja pracować bo po to są tuleje gumowe jakieś ruchy wózka istnieja ale powiedziano mi żeby tego nie ruszać bo jest w normie. także zostawiam sprawdzę przed zimą. Autko sie fajnie prowadzi i zostawiam to bez ruszania. dzięki wszys ;-) tkim za info i pomoc. ;-)

jasekdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 30 kwie 2008, 12:21

tuleje wózka

Post autor: jasekdi » 30 kwie 2008, 12:33

Wczoraj miałem bardzo podobną sytuację , pojechałem na stację diagnostyczną gdzie pan diagnosta kazał mi wymienić tulejki wózka , (coś mi w zawieszeniu stukało).W warsztacie powiedzieli mi że koszt jest ok. 450 zł z robocizną . pojechałem więc do innego warsztatu specjalizującego się w zawieszeniach i tam stary fachowiec powiedział mi żebym wymienił końcówkę drążka i drążek stabilizacyjny a te tuleje to jeszcze z 50 tyś wytrzyma spokojnie .
Więc zaraz zabieram się do roboty .
:-D
Jasek-di

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 06 maja 2008, 14:58

czarekj pisze:
KorNoLio pisze:Wyciągasz wózek. Dwie tuleje są takie same jak na wahaczach i je wybijasz. A drugie dwie albo na prasie albo musisz zeszlifować jedną część co wystaje i dopiero wybić- ja tak robiłem jak jeszcze nie miałem prasy.
W Audi 80 B4 z silnikiem 1Z tylne tuleje ławy NIE są takie same jak w wahaczu.
Są to tuleje tego samego typu co przednie - czyli pełne.
Żadnej tulejki sanek (dobrej jakości) w aucie z tym silnikiem nie wbijecie młotkiem.
Dodatkowo są dwa różne rodzaje przednich i tylnich, M10 i M12.
Uzależnione od skrzyni manual czy automat.

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 maja 2009, 20:56

u mnie wołają 200 zl za robote(wymiana tuleji w sankach)

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 09 maja 2009, 11:17

Dodatkowo są dwa różne rodzaje przednich i tylnich, M10 i M12.
Uzależnione od skrzyni manual czy automat.
A nie jest tak że M10 to benzyna,a M12 diesel ;-)

Ja powymieniałem w zawieszeniu wszystko co mozliwe,a auto ma dalej tendencje do pływania,z tym ze jak robiłem geometrie to powiedzieli że jedno przednie koło ma inne pochylenie,ale jest w granicach normy.Ja też szlifuje górną krewędz,bo jak sie tego nie zrobi to to za cholere nie chce wejść,raz zgniotłem tulejkę prasą i nie nadawała sie już do niczego.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2009, 12:38 przez penki00 (usunięty), łącznie zmieniany 1 raz.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 09 maja 2009, 11:37

a mówisz ze pływa to może końcówki drążków do wymiany u mnie tak było

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2009, 11:41

penki00 pisze:K... a ja powymieniałem w zawieszeniu wszystko co mozliwe,a ten h.. ma dalej tendencje do pływania,z tym ze jak robiłem geometrie to powiedzieli że jedno przednie koło ma inne pochylenie,ale jest w granicach normy.Ja też szlifuje górną krewędz,bo jak sie tego nie zrobi to to za cholere nie chce wejść,raz zgniotłem tulejkę prasą i nie nadawała sie już do niczego.

Nie przeklinaj na audi, ono nie jest niczemu winne. ;-)
A tak na serio to:
1. Tuleje tylne do półramy/belki w silnikach V6 i TDI są inne niż w pozostałych benzynowych. Być może kupiłeś i zamontowałeś przez pomyłkę bardziej elastyczne tulejki od silników benzynowych i teraz auto Ci pływa po koleinach.
2. Oprócz pochylenia pojedynczego kola kolejnym istotnym parametrem jest różnica w pochyleniu obu kół. Jeżeli oba koła będą miały pochylenia w zakresie tolerancji , ale jedne będzie przy skraju dodatnim a drugie przy skraju ujemnym to różnica między pochyleniami będzie bardzo duża i auto będzie ściągało zwłaszcza przy przyspieszaniu lub hamowaniu.
Niestety mechanikom nie chce się tego sprawdzać i ustawiać.
3. Żeby prawidłowo wcisnąć tuleje do ławy podsilnikowej trzeba znać na to metodę i nic nie trzeba szlifować. Nie polecam tulejek firmy SWAG, zwłaszcza tych tylnych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga