Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] uderzyłem w krawężnik

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

[b4 1z] uderzyłem w krawężnik

Post autor: Kolczat » 21 lip 2009, 12:20

witam, wczoraj wieczorem jadac obejrzalem sie za siebie i zjechalem w prawo uderzajac w kraweznik, ogolnie nie uderzylem bezposrednio ale pod katem tak ze na odleglosci 10cm wdrapalem sie na szczyt jakos tez 10cm kraweznika, teraz mam pytanie bo ogolenie mi auto nie sciaga ale mam kierownice przekrzywiona i mam pytanie co musialbym wymienic zeby wszystko wrocilo do stanu sprzed tego incydentu :/
z gory dzieki za wszelkie sugestie
Ostatnio zmieniony 21 lip 2009, 13:07 przez Kolczat, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 21 lip 2009, 12:37

Ja jak tak wpadłem to miałem zagięty wahacz. Najlepiej podjedz gdzieś żeby Ci sprawdzili i będziesz wiedział.A felgi nie zagięło :?:
Ostatnio zmieniony 21 lip 2009, 13:02 przez Metal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 lip 2009, 12:44

no felga jest przetarta na zewnetrz od rantu, ale w pelni prosta... jednak co firma to firma ;p

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 21 lip 2009, 12:45

Jeśli masz odchyloną kierownice to pewnie poszła zbieżność, ale zanim ją zrobisz posprawdzaj elementy zawieszenia: koncowki drążków, łączniki, wachacze, elementy gumowe czy ich nie wybiło, felgę. Wszystko tak naprawdę zależy od siły uderzenia.

A propos: założe sie że za jakąś blondynką sie ogladałeś? ;)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 21 lip 2009, 13:05

e nie blondynke mialem obok siebie ;p
ale dzieki za info pojade na zbieznosc i tam poogladam wszystkie elementy zawieszenia tylko chcialem wiedziec na co szczegolnie zwrocic uwage

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 25 lip 2009, 15:35

dokladnie zobacz czy ci sworznia nie przesunelo i czy masz koncowke drazka cala wachacze raczje wytrzymałe sa

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

Post autor: przemko1982 » 25 lip 2009, 21:46

kolczat, przede wszystkim wlez pod auto albo chociaz zdejmij kolo-moze bedzie cos widac na pierwszy rzut oka.wadeo, no nie zawsze :!:

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 25 lip 2009, 22:24

wiem ze nie zawsze sam mialem okazje pogiac wachacz ale przy delikatnym przetarciu co felgi nie pogielo to raczej wachacz caly no i co wazne stabilizatory bo tu moglo im si eniezle oberwac

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2009, 07:06

kolczat, czy felgi nie "trafiłeś" to się okaże jak podjedziesz do wulkanizatora i założysz koło na wyważarkę(na oko to chłop w szpitalu umarł ;-) )
Oczywiście zbieżność,zrób ją i przy okazji skontroluj luzy w zawieszeniu przednim oraz na ile zdewastowałeś prawą końcówkę drążka kierowniczego(przy większym strzale drążek też można wygiąć).

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 26 lip 2009, 08:09

dzieki panowie, na wtorek umowilem sie z mechanikiem od zawieszenia i tak mi cos stukalo przy wyjezdzaniu ze skrzyzowania wiec wymienie co sie tylko da zeby miec spokoj na jak najdluzej, co do felgi to nie mowie ze na oko nic jej nie jest tylko wiem ze jakby je machnelo to by mi bilo na kierownicy, a jendak zadnych takich objawow nie zauwazam ;]

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 26 lip 2009, 12:00

drążek kierowniczy do wymiany skrzywił się i zbierznośc do roboty będzie ścinać oponki

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 26 lip 2009, 14:10

wlasnie o opony boje sie najbardziej, wprawdzie nie sa juz pierwszej swiezosci, ale nowe tanie tez nie sa

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2009, 14:18

kolczat, Po weryfikacji zawieszenia i drążka+końcówki drążka,mając sprawne auto z ustawioną geometrią nie musisz się bać o opony.Jedynie przy uderzeniu/otarciu o krawężnik mogłeś uszkodzić bok opony p/p.Dlatego lepiej podjechać do wulkanizatora niech obejrzy+wyważarka.Niby uszkodzeń osnowy wewnętrznej z zewnątrz nie widać(chyba że się rozerwie i robi się bania) ale też nie należy panikować i wymieniać opony po każdym przetarciu.Dla spokojnego sumienia jeśli opona okaże się ok.zamontował bym ją z tyłu.

P.S.Ciesz się że to nie quattro bo w q przy jednej uszkodzonej wymieniasz wszystkie cztery.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 27 lip 2009, 14:57

wiesz co chyba jak porobie zawieche to jednak poslucham sie Ciebie i podjade do wulkanizatora... to nie majatek a lepiej miec pewnosc ;]
jezeli chodzi o zamiane przodu z tylem to nie wrzuce do tylu bo z tylu mam za szeroka felge na ta oponke hehe :D

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 27 lip 2009, 15:20

kolczat pisze:i tak mi cos stukalo przy wyjezdzaniu ze skrzyzowania
Sworzeń zwrotnicy, jeśli pojedynczy stuk.

Generalnie po takim "zderzeniu" z krawężnikiem nalezy po prostu jechać na warsztat, na sprawdzenie. Przez forum niewiele konkretów da się ustalić, a 5-minutowe oględziny powiedzą wszystko.

Dobrze jest mieć taki warsztat, gdzie sprawdzenie jest gratis (ja znam taki warsztat w Gdańsku).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga