[B4 - ABT] Wymiana kompletu gum w zawieszeniu.
[B4 - ABT] Wymiana kompletu gum w zawieszeniu.
Witam.
Nie wiem czy dobrze to ujmę, ale...
Kupiłem niedawno Audi 80 B4 Kombi 2.0B 90KM.
Byłem na stacji diagnostycznej i stwierdzono, że amortyzatory są jeszcze dobre (suche, 68-72%), natomiast Pan diagnosta zalecił mi wymianę wszystkich gum zawieszenia, łącznie z gumami sanek i belki tylnej. Autem planuję "w spokoju" przejeździć minimum dwa lata (~20tys km), stąd "łatanie" nie wchodzi w grę.
Niestety nie wiem co to znaczy "wszystkie", a w sklepie "wszystkie" zapewne nie wystarczy, więc proszę Was o pomoc.
1. Czy moglibyście powiedzieć mi, co i ile sztuk będzie potrzebne?
Jakieś drążki stabilizatorów, końcówki drążków także są potrzebne.
2. Wiem, że koszt będzie niemały, więc na 100% lemfordera pozwolić sobie nie mogę, ale "gównolit" odpada.
Są pewnie elementy, które można wsadzić trochę tańsze (MOOG, DELPHI) i skłaniam się ku temu.
Pracuję w Inter Carsie, więc może jakieś upusty się znajdą, choć różnie to bywa Czasami w sklepie taniej...
Z tego co porównywałem ceny na szybko, to MOOG ma ceny zbliżone do Delphi, a te z kolei to połowa (albo i mniej) ceny Lemfordera.
Jakie są Wasze doświadczenia z tymi firmami i jaki komponent której firmy warto wybrać?
Mam możliwość zwrotu towaru w ciągu 7 dni, więc jeśli czegoś nie zużyję to spokojnie mogę oddać. Pisać śmiało co "przy okazji" warto robić
Nie wiem czy dobrze to ujmę, ale...
Kupiłem niedawno Audi 80 B4 Kombi 2.0B 90KM.
Byłem na stacji diagnostycznej i stwierdzono, że amortyzatory są jeszcze dobre (suche, 68-72%), natomiast Pan diagnosta zalecił mi wymianę wszystkich gum zawieszenia, łącznie z gumami sanek i belki tylnej. Autem planuję "w spokoju" przejeździć minimum dwa lata (~20tys km), stąd "łatanie" nie wchodzi w grę.
Niestety nie wiem co to znaczy "wszystkie", a w sklepie "wszystkie" zapewne nie wystarczy, więc proszę Was o pomoc.
1. Czy moglibyście powiedzieć mi, co i ile sztuk będzie potrzebne?
Jakieś drążki stabilizatorów, końcówki drążków także są potrzebne.
2. Wiem, że koszt będzie niemały, więc na 100% lemfordera pozwolić sobie nie mogę, ale "gównolit" odpada.
Są pewnie elementy, które można wsadzić trochę tańsze (MOOG, DELPHI) i skłaniam się ku temu.
Pracuję w Inter Carsie, więc może jakieś upusty się znajdą, choć różnie to bywa Czasami w sklepie taniej...
Z tego co porównywałem ceny na szybko, to MOOG ma ceny zbliżone do Delphi, a te z kolei to połowa (albo i mniej) ceny Lemfordera.
Jakie są Wasze doświadczenia z tymi firmami i jaki komponent której firmy warto wybrać?
Mam możliwość zwrotu towaru w ciągu 7 dni, więc jeśli czegoś nie zużyję to spokojnie mogę oddać. Pisać śmiało co "przy okazji" warto robić
Ostatnio zmieniony 23 lut 2017, 19:37 przez Erill, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Erill, po pierwsze to zastosuj tag w temacie _uwaga
co do firm to proszę https://audi80.pl/topics8/all-niezbe ... t50207.htm
Ja wszystko to wszystko przecież tam pracują ludzie co trochę chodź kumają bazę.
Tak:
- tył dwie tuleje na belką
- z przodu 4 na wahacze 4 na sanie, 2 na stabilizator i 2 x łączniki stabilizatora
+ ewentualnie 2 x końcówki drążków i 2 x górne mocowanie amora ale to nie wiem już.
Chyba tyle albo o czymś zapomniałem.
A na 20 tyś to i byle g.. jak założysz to coś tam wytrzyma ,
ps - tyle to ja w 4 miechy robiłem i byle barachła nie zakładałem bo się nie opłaca bo nawet lemford rzadko kiedy wytrzymuje rok albo ciut ponad rok.
A tak na przyszłość to szukaj bo wsio już zostało opisane.
co do firm to proszę https://audi80.pl/topics8/all-niezbe ... t50207.htm
Ja wszystko to wszystko przecież tam pracują ludzie co trochę chodź kumają bazę.
Tak:
- tył dwie tuleje na belką
- z przodu 4 na wahacze 4 na sanie, 2 na stabilizator i 2 x łączniki stabilizatora
+ ewentualnie 2 x końcówki drążków i 2 x górne mocowanie amora ale to nie wiem już.
Chyba tyle albo o czymś zapomniałem.
A na 20 tyś to i byle g.. jak założysz to coś tam wytrzyma ,
ps - tyle to ja w 4 miechy robiłem i byle barachła nie zakładałem bo się nie opłaca bo nawet lemford rzadko kiedy wytrzymuje rok albo ciut ponad rok.
A tak na przyszłość to szukaj bo wsio już zostało opisane.
Dziękuję za pomoc.
Chcąc sprawdzić sobie ceny poszczególnych gum trafiłem na taką stronę i niestety mam problem.
Dlaczego teoretycznie "guma stabilizatora" a występuje tutaj ze 3 kształty powiązane mocno z ceną)? Przykład na MOOGu:
1-35zł: http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-stabi ... b1602.html
2-10-zł: http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-stabi ... b6651.html
Mam kupić pierwszą, drugą, czy obie?
Ewentualnie tuleja sanek:
1-40zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
2-20zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Ta druga jest też do passata i jest o połowę tańsza a jest zamiennikiem tej samej części OE.
Dlaczego, co to oznacza, jaka to różnica?
EDIT:
Jest i trzeci wariant od MOOGa. Już nie wiem o co chodzi...
3-35zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Chcąc sprawdzić sobie ceny poszczególnych gum trafiłem na taką stronę i niestety mam problem.
Dlaczego teoretycznie "guma stabilizatora" a występuje tutaj ze 3 kształty powiązane mocno z ceną)? Przykład na MOOGu:
1-35zł: http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-stabi ... b1602.html
2-10-zł: http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-stabi ... b6651.html
Mam kupić pierwszą, drugą, czy obie?
Ewentualnie tuleja sanek:
1-40zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
2-20zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Ta druga jest też do passata i jest o połowę tańsza a jest zamiennikiem tej samej części OE.
Dlaczego, co to oznacza, jaka to różnica?
EDIT:
Jest i trzeci wariant od MOOGa. Już nie wiem o co chodzi...
3-35zł: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Erill, Pracujesz w INTER CARS'ie a części szukasz na iparts? Nie bardzo rozumiem
Podam Ci nr katalogowe części:
Tuleja wahacza LEMFORDER : LMI10126 x4
Sworzeń wahacza MOOG: LEWY AU-BJ-7175, PRAWY AU-BJ-7177
Łącznik/wspornik stabilizatora MOOG AU-LS-7179 2x
Guma/tuleja drążka stabilizatora FEBI FE29706 2x
Tuleja wózka tył SWAG 32 13 0001 , FEBI FE15898 2x
Tuleja wózka przód LEMFORDER LMI13714 2x
Górne mocowanie amortyztora SACHS 802 453
Silentblock zawieszenia osi/belka tył LEMFORDER LMI10084 x2
Podam Ci nr katalogowe części:
Tuleja wahacza LEMFORDER : LMI10126 x4
Sworzeń wahacza MOOG: LEWY AU-BJ-7175, PRAWY AU-BJ-7177
Łącznik/wspornik stabilizatora MOOG AU-LS-7179 2x
Guma/tuleja drążka stabilizatora FEBI FE29706 2x
Tuleja wózka tył SWAG 32 13 0001 , FEBI FE15898 2x
Tuleja wózka przód LEMFORDER LMI13714 2x
Górne mocowanie amortyztora SACHS 802 453
Silentblock zawieszenia osi/belka tył LEMFORDER LMI10084 x2
Koszty nie sa,duze. Najszybszy sposub odkrecic cała kołyske wraz z wachaczami zawozisz na prase I po 40minutach masz gotowe zapłaciszmoze 50zł samemu niema sensu tłuc przecinakami co do firmy ? Lafander to ostatnio same podruby mozesz kupic dwie rzeczy z lafandera jedna np za20zł I taka sama npza60 zl wiec widac ogrom podruby z szystkich testowanych przezemnie najdłuzej daje rade swag. Ale warto przyjrzec sie z bliska jakosci ma ciut lepsza gume. Dràzki stabilizatorow mozesz wziasc. Plastikowe lub metalowe. Co do inych firm.bardzo dobre jest TRW np gałki . Co do kołyskinawet u mnie lafander niedaje rady. A w wachaczach owytrzymał. Krotko. Bardzo. Moze sprzedawca sprzedał mi podruby teraz jedze na mahle hd wzmacniany nic sie niedzieje a wciskamgaz dech.y jesli chcesz zrobic tylko20tys to wytrzyma kazdy rodzaj. Nawet hart. Ktory czasem okazuje sie lepszy nawet od febi. W niektorych elemetach. Ja robie sredni 45tys rocznie wiec mysle ze 20tys towszystko wytrzyma. Jesli niechcesz inwestowac. To. Niema sensu. Mize trzeba dac szanse innym.firma sa tez dunskie. Produkty bdobre. Holederskie. Włoskie nietylko istnieje lafander. Moze poprostu ludzie nieznaja mozesz zamowic kazda rzecz w sklepach niestty masz produkt sredni. Przewaznie krolem.jest lafander febi. Swag. Hart. Sprzedawca musi zarobic.
Przepraszam, za brak odzewu. Da się zrobić tak, żeby przychodziły powiadomienia z forum, że ktoś odpowiedział w temacie? Przywykłem do tego, że albo patrzę na e-mail, albo logując sie na konto od razu widać kto i w jakim temacie odpowiedział, a nie szukać po 10 tematach...
Do rzeczy.
Gumy jakie kupiłem to mieszanka MOOG i LEMFORDER, jedynie gumy stabilizatora są z FEBI nad czym bardzo ubolewam, bo zapewne najszybciej się wyklepią, ale lepszych już nie było.
Za gumy wahaczy, sanek, belki tył, gumy stabilizatora, drążki stabilizatora, sworznie wahaczy i końcówki drążka kierowniczego i poduszki McPersona wyszło mnie jakoś 480zł (obie strony).
Najdziwniejsze jest to, że gumy wahacza i drążka stabilizatora są po dwa rozmiary i zrobiłem "ryzyk/fizyk".
Jeszcze tego nie montowałem, bo w międzyczasie siadła panewka (tak myślę) , albo coś z zaworem, bo silnik traci ciśnienie oleju (kontrolka) i klekota w rytm obrotów.
Do rzeczy.
Gumy jakie kupiłem to mieszanka MOOG i LEMFORDER, jedynie gumy stabilizatora są z FEBI nad czym bardzo ubolewam, bo zapewne najszybciej się wyklepią, ale lepszych już nie było.
Za gumy wahaczy, sanek, belki tył, gumy stabilizatora, drążki stabilizatora, sworznie wahaczy i końcówki drążka kierowniczego i poduszki McPersona wyszło mnie jakoś 480zł (obie strony).
Najdziwniejsze jest to, że gumy wahacza i drążka stabilizatora są po dwa rozmiary i zrobiłem "ryzyk/fizyk".
Jeszcze tego nie montowałem, bo w międzyczasie siadła panewka (tak myślę) , albo coś z zaworem, bo silnik traci ciśnienie oleju (kontrolka) i klekota w rytm obrotów.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pewnie że się da masz coś takiego jak Śledź odpowiedzi w tym temacie prawy dolny róg pod ostatnim wpisem. Przychodzi powiadomienie na maila.Erill pisze:a się zrobić tak, żeby przychodziły powiadomienia z forum, że ktoś odpowiedział w temacie?
nie pamiętam bym miał z tym kiedyś problem. Na pewno dwa rozmiary tulejek na sanie są o średnicy wewnętrznej 10mm i 12mm jak dobrze pamiętam.Erill pisze:Najdziwniejsze jest to, że gumy wahacza i drążka stabilizatora są po dwa rozmiary i zrobiłem "ryzyk/fizyk".