Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] Wymiana tulei sanek

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

[B3 1.8 S] Wymiana tulei sanek

Post autor: djandres » 13 paź 2009, 08:04

koledzy prosze o podpowiedzi zwiazane z takim pytaniem jak wymienic tuleje sanek w audi 80 B3 poniewaz opis ktory znalazlem na forum dotyczy audi 80 B4 a wymiana tuleji sanek w obu tych modelach rozni sie znacznie .prosze o podpowiedzi

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 14 paź 2009, 17:18

tak w skrócie: podeprzyj silnik i skrzynię (2 lewarki, najlepiej hydrauliczne, powinny wystarczyć) , odkręć poduszki silnika, odkręć i wybij sworznie z zwrotnic (nie odkręcaj sworzni od wahaczy bo będziesz musiał ustawiać katy), odkręć śruby kołyski, , wyciągnij kołyskę z wahaczami - sama wymiana tulejek tak samo jak w b4. Później poskładaj w odwrotnej kolejności.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 15 paź 2009, 08:07

basu pisze:tak w skrócie: podeprzyj silnik i skrzynię (2 lewarki, najlepiej hydrauliczne, powinny wystarczyć) , odkręć poduszki silnika, odkręć i wybij sworznie z zwrotnic (nie odkręcaj sworzni od wahaczy bo będziesz musiał ustawiać katy), odkręć śruby kołyski, , wyciągnij kołyskę z wahaczami - sama wymiana tulejek tak samo jak w b4. Później poskładaj w odwrotnej kolejności.
kolego a powiedz mi cos jeszcze dokladniej na temat tej wymiany .pozdrawiam i czekam

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 15 paź 2009, 19:40

Ale co konkretnie mam Ci napisać? Sposob wymiany samych tulejek jest opisany w temacie o b4 o ktorym wczesniej wspominales. Jesli cos jest dla Ciebie niezrozumiale w tamtym temacie to napisz co konkretnie to postaram sie pomoc jesli tylko bede potrafil. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 16 paź 2009, 08:07

jak wymontowac kolego sanki .opiszesz mi w miare krok po kroku

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 18 paź 2009, 00:59

a wiec krok po kroku - podnoszenia auta chyba nie muszę tłumaczyć...
Zdejmij przednie koła. Dwoma kluczami (o ile dobrze pamiętam 17) odkręć i wyciągnij śrubę blokującą sworzeń w zwrotnicy (u dołu zaraz poniżej przegubu), następnie odginając do dołu wahacz (możesz sobie pomóc jakąś brechą) wyciągnij trzpień sworznia z uchwytu w zwrotnicy - zrób to z obu stron. Podeprzyj silnik i skrzynię podkładając co najmniej 2 lewarki (lub klocki drewniane, pustaki, cegły itp.) np. pod skrzynię i miskę olejową. Pamiętaj że w b3 z 4 cylindrami silnik i skrzynia opierają się praktycznie tylko na kołysce (poduszka z przodu raczej niewiele trzyma), więc podpora musi być stabilna i nie może utrudniać dostępu do śrub mocujących kołyskę i poduszki silnika. Odkręć śruby mocujące poduszki silnika (17 lub 19 - nie pamiętam dokładnie) do kołyski - zwracaj uwagę czy silnik nie spada i w razie potrzeby popraw podpory. Następnie odkręć 4 śruby mocujące kołyskę (do jednej o ile dobrze pamiętam jest przykręcona poduszka i uchwyt skrzyni, jednak jest także możliwe że poduszka jest przykręcona osobna śrubą do kołyski lub karoserii - już dawno nie ruszałem tego to nie pamiętam - jeśli jest do kołyski to ją tez odkręć zanim odkręcisz kołyskę od karoserii, a jeśli do karoserii to zostaw przykręconą - silnik i skrzynia będą stabilniejsze). Po odkręceniu tego wszystkiego kołyska powinna sama opaść na ziemię. Może ci się przydać WD-40 i szczotka druciana bo te sruby można spotkac w różnym stanie.

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 19 paź 2009, 08:11

kolego a czy poduszki silnika tez trzeba ODKRECAC

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 19 paź 2009, 10:50

od kołyski tak - od silnika nie koniecznie, ale może być łatwiej zdjąć kołyskę jeśli odkręcisz z obu stron

magi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2007, 00:07

Post autor: magi2 » 22 paź 2009, 22:11

witam przyłacze sie z jednym pytaniem
Czy na diagnostyce zawieszenia idzie wybadać czy tuleje sanek są do wymiany?
mam dziwne pukanie prawie na płaskiej nawierzchni lub delikatych uskokach w praj jak i lewej stronie byłem dzis na diagnostyce stwerdzono ze nigdzie nie ma luzów nie wiem jak podejść do tej decyzji

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 22 paź 2009, 22:45

to zależy na jakiego diagnostę trafisz ;) wydaje mi się że tak. Weź też pod uwagę, że nie koniecznie musi tłuc się zawieszenie...

magi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2007, 00:07

Post autor: magi2 » 22 paź 2009, 23:01

wiec gdzie szukac ?

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 23 paź 2009, 05:23

poza zawieszeniem moze stukac np. wydech, jarzma/zaciski, czesci karoserii (mi ostatnio zaczal skrzypiec na dziurach blotnik - okazalo sie ze pierwsza srubka sie odkrecila), elementy napedu. musialbym tego posluchac, bo tak na "sucho" ciezko stukanie diagnozowac. sprawdz moze czy ci sie drazek kierowniczy nie wygial i nie zahacza gdzies o karoserie... ciezko okreslic nie sluchajac, bo stukac moze prawie wszystko... choc nie twierdze ze nie moga to byc tuleje kolyski - postaw moze auto na jakis kanal i zobacz jak wygladaja lub wybierz sie na diagnoze do innego warsztatu - najlepiej do jakiegos z dobra opinia klientow (choc dzis o dobry warsztat ciezko)

magi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2007, 00:07

Post autor: magi2 » 23 paź 2009, 08:26

co ciekawe przy dzisiejszej deszczowej pogodzie nic nie słychać , podjade jeszcze do innej stacji diagnostycznej i zaczerpne ich opini

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 23 paź 2009, 17:34

Witam

Diagnosta(któremu się chce :-D )bez problemu zdiagnozuje luz na kołysce,wystarczy że podniesie auto do góry i sprawdzi na skrętach.
U mnie z diagnozą nie było problemu. Co do wymiany to zabrałem sie za to sam, ale szybko zrezygnowałem dlatego że:
1-odpowiednie tuleje (W100% pasujące) pan w sklepie powiedział ze da mi dopiero po obejrzeniu starych :-/
2-odkręcając zerwała mi się śruba od mocowania drążka stabilizatora
3-robota nie przyjemna (szczególnie bez kanału)

Także jeżeli ktoś nie cierpi na szczególny zanik kasy to polecam wymianę w dobrym warsztacie. U mnie koszt to 300zł razem z geometrią

magi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2007, 00:07

Post autor: magi2 » 23 paź 2009, 18:41

wydaje mi sie że diagnosta zrobił to bardzo uczciwie dobre 20minut mu to zajeło
Podjade jutro do innego punktu zobcze co tam powiedza

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl