Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 B+G) jak wymieni rozrząd

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
iboxcyc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:53

[80 B3 1.8 B+G) jak wymieni rozrząd

Post autor: iboxcyc » 07 maja 2011, 17:08

Tak samo jak w temacie wie ktoś jak wymienić rozrząd w audi.
Wie ktoś może gdzie jest to dobrze opisane.
Z góry Dziękuje.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 maja 2011, 18:05

opisu raczej tu nie znajdziesz jedynie szkic ustawienia znakow itp silnika ABT i ABK innych nie widzialem jesli chodzi o wymiane to cala filozofia w napieciu napinacza by pasek byl odpowiednio napiety jezeli tego nie robiles to moze daj sobie spokoj

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 07 maja 2011, 18:10

Opisu jako takiego nie ma(chyba, że ja źle szukałem :-P). A co do wymiany- przygotuj sobie naprawdę dobre klucze, szczególnie imbus 6 (takie, abyś śrubek nie po obrabiał). Musisz zdemontować koła pasowe(od wału korbowego oraz pompy wody), pasek napędzający alternator(i pasek napędzający pompę wspomagania jeżeli masz). Musisz też zdemontować osłony rozrządu(górną, oraz dolną, jednak dolna zejdzie tylko po zdjęciu kół pasowych). Wtedy już masz rozrząd na wierzchu <ok> . Luzujesz stary pasek oraz zdejmujesz go, zakładasz nowy pasek wraz z nową rolką(pasek zakładasz tak, aby stojąc przed silnikiem móc przeczytać litery/cyfry, które są na nim napisane). Po założeniu nowego paska regulujesz jego naciąg. Dobrze dokręcasz rolkę i już możesz zacząć składać :-). Zakładasz dolną osłonkę, koła pasowe, paski klinowe(też przydałyby się nowe). Odpalasz silnik i sprawdzasz czy pasek równo się prowadzi po kołach zębatych. Jeżeli tak, to zakładasz górną osłonkę i cieszysz się nowym rozrządem :mrgreen: . Zajmie Ci to pewnie ok 2-4 h. Polecam pasek rozrządu firmy ContiTech, może być też Gates. Paski klinowe tak samo. Pamiętaj też o dobrym dokręceniu śrubek, które utrzymują koła pasowe.
Moje Audi 80
1987r 1,8 SF

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 07 maja 2011, 18:43

tomek1982, kiedyś musi być ten pierwszy raz :)

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 07 maja 2011, 19:19


Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 18 maja 2011, 00:00

Moim zdaniem najlepiej zdjac chlodnice,wtedy jest latwiej odkrecic te imbusowe sruby,ktore z reguly ciezko sie odkrecaja!! po zdjeciu oslon ustaw stary pasek na znakach,poluzuj napinacz i zdejmij pasek.Po nalozeniu nowego zobacz czy ci sie nie po przestawialy znaki na kolach(to wazne),zanim uruchomisz silnik obruc kluczem na sucho wal 360st i zobacz czy nic sie nie klinuje,jezeli cos bedzie zle ustawione i zakrecisz rozrusznikiem to licz sie z tym ze mozesz pogiac zawory!! :-? Ja mam zalozony pasek Gates. :-D
Audi to styl życia..To prestiż i elegancja....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga