Błąd w danych technicznych Centrum Audi 80 ? [B4 ALL]
Błąd w danych technicznych Centrum Audi 80 ? [B4 ALL]
Porównywałem dane techniczne silnika 2.0 ABK (sedan + manual) z 2.6 ABC (sedan + manual) i zauważyłem, że ABK wg tabeli spala w mieście 11.3, a ABC 10.9 ? Jak to możliwe ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolejna ciekawostka: w instrukcji obsługi samochodu Audi 80 (B4) po polsku, w rozdziale o danych technicznych parametry silników benzynowych takich jak: (52kW, 66kW, 75kW, 85kW) podane są w wersji z katalizatorem i bez katalizatora. Na przykład samochód z silnikiem 2.0 ABT czyli 66kW (sedan + manual) w wersji z katalizatorem czy też bez katalizatora ma takie same przyspieszenie 0-100 km/h: 13,6 s oraz vmax 177 km/h oraz moc i moment obrotowy. Dane te są zgodne z danymi z centrum audi. Jednak jeśli chodzi o spalanie są dość istotne rozbieżności:
- ABT z katalizatorem: przy 90 km/h 6.8, przy 120 km/h 8.4, cykl miejski 10.8
- ABT bez katalizatora: przy 90 km/h 6.2, przy 120 km/h 7.5!, cykl miejski 10.5
- dane z centrum audi taki jak w wersji bez katalizatora
- różnice występują też w przypadku innych silników
Silnik ABT (tak jak i inne wymienione) występował w wersji bez katalizatora :shock: ?
Fabryczne ABT bez katalizatora miało chyba inaczej zaprogramowane ECU, skoro moc, moment obrotowy i osiągi się nie zmieniły, a spalanie było mniejsze ( przy 120 km/h to prawie 1 litr, a to już dość istotna różnica)?
Normalnie jak się wytnie katalizator to zwykle minimalnie zwiększa się moc, moment obrotowy i osiągi, nie wiem jak tam ze spalaniem ?
- ABT z katalizatorem: przy 90 km/h 6.8, przy 120 km/h 8.4, cykl miejski 10.8
- ABT bez katalizatora: przy 90 km/h 6.2, przy 120 km/h 7.5!, cykl miejski 10.5
- dane z centrum audi taki jak w wersji bez katalizatora
- różnice występują też w przypadku innych silników
Silnik ABT (tak jak i inne wymienione) występował w wersji bez katalizatora :shock: ?
Fabryczne ABT bez katalizatora miało chyba inaczej zaprogramowane ECU, skoro moc, moment obrotowy i osiągi się nie zmieniły, a spalanie było mniejsze ( przy 120 km/h to prawie 1 litr, a to już dość istotna różnica)?
Normalnie jak się wytnie katalizator to zwykle minimalnie zwiększa się moc, moment obrotowy i osiągi, nie wiem jak tam ze spalaniem ?