Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 JN] Cieknie z pod króćca ;)

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Andrew^

[b3 JN] Cieknie z pod króćca ;)

Post autor: Andrew^ » 12 sty 2009, 22:31

Witam,
mowa o kroccu ktory znajduje sie na na glowicy na wprost sciany dzialowej polaczony z nagrzewnica.
Robilem ostatnio glowice bo cieklo z pod uszczelki, wiec kupilem takze oring tego krocca,
powierzchnia glowicy w tym miejscu wyczyszczona lekko papierem sciernym.
I zaczelo sie... cieknie z pod sruby dociskajacej króciec do gloiwcy :/
Bardziej nie dokrecam bo gwint przekrece.
Oring jaki zalozylem to 36x3,15 taki jak wedlug etki jakies pomysly co z tym zrobic ?
Wymieniac krociec, grubszy oring ?

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 12 sty 2009, 22:54

Możliwe że powierzchnia głowicy na styku z kroćcem już skorodowana. Albo krociec krzywy i nie przylega dobrze do głowicy. Moja rada wymień krociec z oringiem, kosztuje parę złotych. Załóż dla pewności na silikon, powinno pomóc <ok> .
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 sty 2009, 00:05

te kroćce są piętą achillesa w układzie chłodzenia w audi 80 :-/

najczęściej własnie peka lub przepuszcza przy śrubie na tej tulejce wewnatrz otworu śruby. założenie grubszego oringa to tylko doraźny sposób, jak guma sie ułoży od temperatury to znowu będzie ciekło

jedynym sensownym wyjsciem jest go wymienić. tylko zainwestuj i kup ori bo zamienniki topran czy hans pries to są o d*** rozbic, padają jak muchy.

nowy w ASO to koszt 35zł + 2zł oring
zamiennik to 8-15zł

Jeśli powierzchnia głowicy tam gdzie przychodzi krociec jest gładka beż wżerów to załóż nowy krocieć na sucho bez silikonu.
a jesli są wżery to najlepiej uzyj tego http://www.agmot.pl/koszyk.php?d=d&id=16639
czyli stary dobry hermetyk

np ja u siebie mam takie wżery (fota poniżej) i zastosowałem hermetyk bo silikon przepuszczał.

Obrazek
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 30 lis 2009, 17:20

jest jeszcze rada taka.mozna sprubowac w miejsce gdzie kolega pokazal wzery nalozyc silikon firmy DIRCO szary palcem przejechac lub np czyms rownym typu linijka ze by rowno rzprowadzic aby wyrownac poczekac az zlapie wycisnąć na oring jeszcze poczekac az troche przylapie i powoli dokrecac ja u siebie tak robilem z tym ze czekalem po nalozeniu na oring az przylapie przykrecilem srubki palcami ze by nei dociągac do konca poczekalem az silikon bedzie wyschniety i dokrecilem do konca ja knarazie nei cieknie a tez sie z tym mordowalem mam jeszcze problem z wyciekiem w okolicy termostatu ost termostat wymienialem dalem tez na DIRCO ale dalej cos cieknie ale to juz chyba na dojsciu przewodu do obudowy gdzies na obejmie

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 30 lis 2009, 18:46

Trzeba wziąść pod uwage ze Pasta Dirko z Elringa ma troche słabą przyczepność do aluminium gdzie jest już utlenione tak jak w tych wżerach. pozatym ciężko te wżery wyskrobać w środku żeby zwiększyć przyczepność.

Ostatnim czasem gdzy miałem chwile czasu to zdemontowałem ten krociec i węże wodne.

i splanowałem te wzery na zero. Papier scierny 1000 wodny + małe lusterko

Szkło jest zawsze równe, nałożyłem papierek scierny i polerowałem. trwało to hmmm ze 3 godz. środek głowicy zabezpieczyłem zeby tam woda z opiłkami nie leciała.

Obecnie jest tam zrobione lustro. nowy oring + krociec z Aso i nic a nic nie cieknie. <ok>
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 10 mar 2011, 10:14

Widmo ja mam pytanie bo napisałeś że zastosowałeś hermetyk. Możesz podać nazwę tego bym go zakupił gdyż twa strona już nie działa.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 10 mar 2011, 22:55

problem jest z kruccami zamiennikami sprawdzalem kilka krotnie ten problem.
Jest tak ze kupujac kruciec jakis za 20-30 zł cieknie na oringu lub peka powod? a taki ze krucce sa wykonane z kiepskiego plastiku powoduje ze od strony gdzie jest oring otwor sie zniekształca przybiera ksztal jajka i peka testowalem to na kilku zamiennikach roznych firm

Zakupilem ori kruciec w aso ktory nie jest drogi i nie mam juz problemu z wyciekiem plynu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga