Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG] Docieranie silnika - jak to się robi?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
86szyman

[B4 ABT + LPG] Docieranie silnika - jak to się robi?

Post autor: 86szyman » 24 lip 2010, 14:01

Wymieniłem w swoim aucie pierścienie tłokowe wszystkie uszczelnienia i poddałem regeneracji głowicę cylindrów ponieważ w silniku ubywało dość dużo oleju. Pytanie: jak dotrzeć silnik żeby wydane na remont pieniądze nie poszły na marne.


Na przyszłość proszę stosować tagi.

Zapoznaj się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2010, 10:37 przez 86szyman, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Mortiis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 729
Rejestracja: 24 lis 2009, 00:13
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Mortiis » 24 lip 2010, 15:42

Przez jakieś 200-300 kilosów spokojna jazda bez przekraczania 80 km/h i po tym odkresie można jeździć bez obaw, w golfie też docierałem silniczek po wymianie pierściąnków :)

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 24 lip 2010, 17:03

Witam! troszke inaczej:) jazda spokojna czyli kolego postaraj sie nie przekraczac 3tys obrotow
a 200, 300 km to w sumie minimalnie ja po remoncie swojego silnika wolalem jezdzic spokojnie przez 800km i jest teraz si nawet kropla nie ubywa

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 24 lip 2010, 17:14

tak jak napisał damianek1234561, bez szaleństw, nie przekraczaj 3 tys. RPM przez pierwsze 1-2 tys. km i będzie dobrze. W którymś z podobnych tematów spotkałem się z opinią, że na dotarciu po takim remoncie warto założyć specjalny korek spustu oleju (z bardzo silnym magnesem) aby wyłapał drobinki metalu zbierane przez olej w docieranym silniku. Poszukaj, bo niedawno ktoś o tym pisał na forum.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 24 lip 2010, 17:17

Zrób te 500-800km i zmień olej.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 24 lip 2010, 19:10

Skoro jestem na bieżąco w tym temacie... to dorzucę coś od siebie...
Po remoncie zrobiłem ok 300 km nie przekraczając 3 RPM i 80 (według navi - max 79km/h)
Później miałem trasę 1000 km ( max speed 120). Ogólnie cały czas spokojna jazda bez ostrego deptania i gwałtownego przyśpieszania.

Jazda na dotarciu na PB, cóż trochę to boli portfel... Zrobiłem już ponad 1500 km i wypalam już 3ci zbiornik paliwa....

Na dniach zalewam go pełnym syntetykiem i odpalam guzik LPG.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 lip 2010, 22:44

Najpierw mineral do silnika i z 300 km emeryckiej jazdy tzn do 3 tys, wymiana na półsyntetyk jazda do około 1500km(liczac tez tamte 300km, tez spokojniej jak MIODEK napisał do 120. Na koniec wymiana na syntetyk i juz. Proponuje doczepic magnes neodymowy do miski oleju, żeby smok spowrotem opiłków nie zaciagał, albo uzbroic sie w dobry korek z magnesem.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 lip 2010, 09:04

Wymiana pierścionków i remont głowicy to jeszcze nie kapitalka.
Bywa że mocno zużyte tuleje cylindrów osiągają kształt lekko jajowaty(nierównomierne zużycie) i nowe pierścienie nie bardzo chcą się do tego układać.Czego ci nie życzę.
W ciągu najbliższego 1 tyś.km powinieneś unikać przeciążania silnika.Czyli max. 3500 obr./min ale też żadnego przyspieszania na wysokich biegach z 2000 obr./min.Silnik ma pracować bez wysiłku , jeżeli jedziesz na 4-5 biegu ok.2000 obr./min. i auto nie reaguje ochoczo na gaz to powinieneś zredukować.Taka jazda jest gorsza dla układu tłokowo-korbowego niż wysokie obroty.
Magnesy i przejścia z minerala na półsyntetyk aż do fullsyntetyka możesz sobie darować.
Jedynymi docierającymi się elementami są pierścienie.To żaden tartak żeby magnes wpychać.Podobnie wygląda sprawa z pomysłem na minerał.W początkowej fazie eksploatacji nowe pierścienie będą osiągały spore temp.pracy.W takich warunkach minerał może mieć tendencje do zapiekania się w obrębie pierścienia i usztywniania go.
Co skróci jego żywot.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 lip 2010, 10:52

Sugerujesz, ze syntetyk lepiej posmaruje niz mineral :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 lip 2010, 16:40

karolas123, Tak.dokładnie tak kolego syntetyk dużo lepiej smaruje niż minerał,a pozatym minerał nie nadaje sie do naszych audi. Ja obecnie jezdze na elf 0w30.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 lip 2010, 18:10

Sprawdz, co to są oleje do docieranie i na bazie jakich są tworzone. A 0w30 to popłynołes troche, zupełnie jak popłyną twoje usczelniacze. Olej ===> ksiażka serwisowa.

Warmooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 21 kwie 2010, 20:54

Post autor: Warmooz » 25 lip 2010, 19:11

Ja tam polecam docieranie na ostro, swój motor tak docierałem i jest git. Teoria która się za tym kryje jest dla mnie mocno przekonująca. W skrócie: zaraz po odpaleniu zacząć jeździć, jak tylko silnik się zagrzeje to pełen palnik aż do górnej granicy obrotów i od razu odpuszczenie gazu (bez długiego żyłowania). I tak przez ok 20-30 km, najlepiej to robić na 3cim biegu żeby w miarę szybko wkręcał się na obroty. Po tych 30 km zmiana oleju i dalej jazda na podobnych zasadach tylko już dłużej można przeciągać po obrotach ok 100-200km. Znowu zmiana oleju i silnik dotarty :)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 lip 2010, 20:33

karolas123, juz jeżdze 4 lata na 0w30 i jakoś uszczelniacze nie popłyneły,widać że nie masz pojęcia o olejach,jak i eksploatacji silników. A ty sobie jezdzij na minerale.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 lip 2010, 20:40

kamilB4 pisze:karolas123, juz jeżdze 4 lata na 0w30 i jakoś uszczelniacze nie popłyneły,widać że nie masz pojęcia o olejach,jak i eksploatacji silników. A ty sobie jezdzij na minerale.

O oleju to może nie... ale o kondycji silnika to pewnie ma, bo do "kulawego" motoru nie zaleje pełnego albo pół syntetyka.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 lip 2010, 20:45

Myślę, że nie wiesz o czym mówisz. Używanie minerala do docierania a jazda na mineralu dotartym silnikiem to 2 rózne sprawy i o tej drugiej nigdzie nie napisałem. Co do jazdy na oleju 0w30 to mozna tylko po co, nie tylko uszczelniacze wypłyna (co z tego, ze u Ciebie sie to po 4 latach jeszcze nie stało) Przeciesz silnik nie jest projektowany na 4 czy 5 lat a na kilkanascie. Kolajnym argumentem jest to, ze nie jest to najnowsza konstrukcja silnika i nie został w nim przewidziany sposób smarowania go olejem 0w30, który moze i obniza spalanie bo ma mniejsze opory toczenia. Może silnik własnie potrzebuje gestszego oleju, bo musi miec taki a nie iiny film olejowy, to wszystko zostało uwzględnione przez ludzi którzy spedzili długie godziny na projektowaniu tego silnika, (inaczej sprawa sie ma w abk chocby gdzoe jest natrysk na denko tłoka i chłodnica oleju) jednak silnik ABT oleju 0W30 zalewanego miec nie powinien, ponieważ na takim z fabryki nie wyjechał. Ostatnia sprawa to opłacalnosc... ile kosztyje dobry olej 0W30 a ile kosztuje dobry olej 5W40... Nie mów mi, że nie wiem nic i olejach i o tym jaka rolę spełnia w silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl