Posiadam audi 80 b3 1.6 1991 r.
na początku auto odpalało zarówno na paliwie jak i na gazie, potem zaczęły być problemy, że w momencie jak się zagrzał silnik to nie chciał odpalić na gazie (na paliwie nie wiem, bo wtedy nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić), ale po podłączeniu kabli auto znów odpalało na gazie, potem było tak, że nawet na gorącym silniku raz odpalał raz nie, teraz auto odpalam na paliwie i chodzi na bardzo nierównych obrotach, więc jak się trochę rozgrzeje to przełączam je na gas
zanim go zgaszę to najpierw przełączam na paliwo i potem dopiero gaszę silnik, bo z odpalaniem na gazie jest problem, bo raz odpali a raz nie, tak jakby iskry nie było, ale na paliwie odpalał normalnie
teraz zaczął wariować i jak przełączę go z powrotem na paliwo nawet dodając gazu to się dławi i gaśnie, ale najgorsze, że jak chce go znów odpalić to nawet nie palą się lampki przy tych kontrolkach gdzie mam przełącznik gazu, tak jakby to nie było w ogóle podłączone
dziś po takiej akcji auto zostało odpalone z wielkim trudem i wyglądało to tak, że do akumulatora były podpięte kable od drugiego odpalonego auta, dodatkowo druga osoba psikała do silnika sprey SMARSTART, auto załapywało przy psikaniu spreyem, ale nadal nie paliły się lampki przy przełączniku gazu i zachowywało się tak jakby nie dochodziło paliwo albo go nie było, po jakiś 10 minutach chochlowania silnika nagle lampka się zapaliła i ostatecznie auto zapaliło na gazie, bo w czasie odpalania były próby a to na gazie a to na paliwie
akumulator jest ok
ogólnie teraz jest tak, że jak nawet włożę kluczyć i go przekręcę, że zapaliły się kontrolki to na desce rozdzielczej świecą się a przy przełączniku gazu zero reakcji
załączam zdjęcie przełącznika jaki posiadam
pomocy proszę, bo jestem kobietą i nie ogarnę tego sama, proszę o info nawet na tel 535 59 53 58
[B3 1.6 RN] gaśnie po przełączeniu na paliwo potem nie odpal
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy bezpiecznik od instalacji nie zaśniedział.
Jak nie odpala na gazie albo benzynie to sprawdź żarówką albo miernikiem czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest zasilanie na elektrozaworze gazu, na elektrozaworze benzyny przy przełączeniu na benzynę powinna być zasilanie nawet bez załączania rozrusznika.
na elektrozaworze odcinającym benzynę też powinna być śrubka do ręcznego otwarcia dopływu benzyny, tylko po jego odkręceniu nie będzie się dało jeździć na gazie bo będzie dostawać benzynę i gaz.
Jak nie odpala na gazie albo benzynie to sprawdź żarówką albo miernikiem czy w momencie kręcenia rozrusznikiem jest zasilanie na elektrozaworze gazu, na elektrozaworze benzyny przy przełączeniu na benzynę powinna być zasilanie nawet bez załączania rozrusznika.
na elektrozaworze odcinającym benzynę też powinna być śrubka do ręcznego otwarcia dopływu benzyny, tylko po jego odkręceniu nie będzie się dało jeździć na gazie bo będzie dostawać benzynę i gaz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gdzie się znajdują te elementy to zależy od inwencji montującego a co do śrubki do ręcznego odkręcenie dopływu benzyny to też zależy od typu elektrozaworu. Mogę tylko pokazać jak wyglądają.
Tak wygląda elektrozawór benzyny: http://enerma.pl/400-602-thickbox/elekt ... lovato.jpg
dochodzą do niego gumowe węże. Można nawet sprawdzić czy na wyjściu tego gaźnik będzie leciało paliwo przy odpalaniu.
A tak wygląda jeden z elektrozaworów gazu:
Tak wygląda bezpiecznik od instalacji gazowej, którego położenie jest zależne do montera. A
le zazwyczaj jest gdzieś w okolicach cewki zapłonowej, rzadziej wewnątrz samochodu. Problem z brakiem zasilanie może też być spowodowany wypalonymi stykami w kostce przełącznika w kabinie.
Tak wygląda elektrozawór benzyny: http://enerma.pl/400-602-thickbox/elekt ... lovato.jpg
dochodzą do niego gumowe węże. Można nawet sprawdzić czy na wyjściu tego gaźnik będzie leciało paliwo przy odpalaniu.
A tak wygląda jeden z elektrozaworów gazu:
Tak wygląda bezpiecznik od instalacji gazowej, którego położenie jest zależne do montera. A
le zazwyczaj jest gdzieś w okolicach cewki zapłonowej, rzadziej wewnątrz samochodu. Problem z brakiem zasilanie może też być spowodowany wypalonymi stykami w kostce przełącznika w kabinie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków