Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Jakie obroty na biegu jałowym?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 24 sty 2012, 00:24

u mnie ostatnio obroty na jałowym są rzędu ~200, ~500...

a co najśmieszniejsze to wszystko po wymianie czujnika ( tego 2 pinowego )... czujnik wymieniony bo stary przeciekał...

no ale to ja już od dawna mam problemy z obrotami na jałowym... jak nie ~2000 to teraz w granicach od ~200 do ~500

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 24 sty 2012, 12:13

Leon pisze:KORU, dzięki.
Ten niebieski już raz wymieniałem i z tego co widzę po obrotach będę musiał wymienić go ponownie.
U mnie temp nie dochodzi do 90stopni, po przejechaniu 100km ciagle jest w czerwonym polu oo tak>>> Obrazek , za to też ten szary odpowiada?
Sorry za podłączanie się do tematu, ale nie ma sensu nowego wątku tworzyć.
Tak szary czujnik odpowiada za wskaznik na zegarze. Wymien i bedzie ok. Inna przyczyną nie podnoszenia sie wskazówki wyzej niz 60 stopni moze być też uszkodzony termostat. U Ciebie jednak obstawiam tylko ten czujnik. Chodor a u ciebie to winny był czujnik temperatury silnika.

Leon

Post autor: Leon » 24 sty 2012, 20:23

dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 25 sty 2012, 15:19

Dziś wymieniłem ten niebieski czujnik- nie wiem jak będzie ze spalaniem, ale obroty po rozgrzaniu mam 1050tys/min, i zaczęła lepiej grzać dmuchawa.
Czyli wskazuje na to że czujnik był walnięty?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 25 sty 2012, 15:43

Tylko na zimnym silniku powinno byc powyzej 1000 obr/min. Po jego rozgrzaniu do temperatury roboczej obroty powinny być w granicach ~ 800-900 max. kuba1990 Odłącz akumulator na 30 minut zeby zresetowac ustawienia komputera sterującego pracą silnika. Jezeli to nie pomoze to sonda lambda do wymiany.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 25 sty 2012, 16:54

KORU, zapomniałeś dodać że po odłączeniu akumulatora należało by zaadaptować sterownik. Było a tym na forum.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 25 sty 2012, 16:57

killer0123 to poprosze o linka. :-)

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 25 sty 2012, 17:07

Do KORU no obroty mam po rozgrzaniu ok 1100 twoim zdaniem to na stówę sonda? a czy przepływomierz robi coś w obrotach i spalaniu?

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 25 sty 2012, 18:44

KORU, oto link
https://audi80.pl/b4-20-abt-lpg-zmul ... t30377.htm
przeczytaj post klubowicza Danek

kuba1990
ABT nie ma przepływomierza!!!

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 26 sty 2012, 00:12

KORU pisze:
Leon pisze:KORU, dzięki.
Ten niebieski już raz wymieniałem i z tego co widzę po obrotach będę musiał wymienić go ponownie.
U mnie temp nie dochodzi do 90stopni, po przejechaniu 100km ciagle jest w czerwonym polu oo tak>>> Obrazek , za to też ten szary odpowiada?
Sorry za podłączanie się do tematu, ale nie ma sensu nowego wątku tworzyć.
Tak szary czujnik odpowiada za wskaznik na zegarze. Wymien i bedzie ok. Inna przyczyną nie podnoszenia sie wskazówki wyzej niz 60 stopni moze być też uszkodzony termostat. U Ciebie jednak obstawiam tylko ten czujnik. Chodor a u ciebie to winny był czujnik temperatury silnika.

no tak... ale tera mam obroty właśnie rzędu ~200, ~500 na zimnym i rozgrzanym silniku... a to przecież nie jest normalne :P
dodam, ze sonde lambda tez wymienialem (razem z czujnikiem 2pinowym)

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 26 sty 2012, 06:23

dodam, ze sonde lambda tez wymienialem (razem z czujnikiem 2pinowym)[/quote]


Wymieniałeś sendo firmy Bosch? bo jeśli na uniwersalna to czasami nic nie daję, kolega tez wymieniał na uniwersalna i nic nie dalo, kupił z BOSCHA i jak ręka odjął ;-)

[ Dodano: 2012-01-26, 06:24 ]
sorki ...sądę

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 26 sty 2012, 11:48

killer0123 pisze:KORU, oto link
https://audi80.pl/b4-20-abt-lpg-zmul ... t30377.htm
przeczytaj post klubowicza Danek

kuba1990
ABT nie ma przepływomierza!!!
Dzieki za link. Racja bo dopiero 2.0 ABK miało taki wynalazek.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 26 sty 2012, 23:59

kuba1990 pisze:dodam, ze sonde lambda tez wymienialem (razem z czujnikiem 2pinowym)

Wymieniałeś sendo firmy Bosch? bo jeśli na uniwersalna to czasami nic nie daję, kolega tez wymieniał na uniwersalna i nic nie dalo, kupił z BOSCHA i jak ręka odjął ;-)

[ Dodano: 2012-01-26, 06:24 ]
sorki ...sądę[/quote]


czyli co? sugerujesz, że jak wymienie sondę lambda na BOSHowską to obroty wrócą mi do takich rzędu ~1000 ? i że generalnie cała praca silnika wróci do akceptowalnej normy?

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 28 sty 2012, 14:09

Czujnik temperatury, oraz reset kompa nic nie pomógł w niższym spalaniu, dziś zamówiłem sondę lambda firmy Bosch, dam znać gdy juz ja zamontuję i sprawdzę zużycie paliwa, bo przy oszczędnej jeździe teraz spala 15l/100km PB a LPG 22L/100km. :-(

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 28 sty 2012, 14:19

Optymalne obroty na biegu jałowym to 750-1000 rpm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga