Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] Jakie paliwo lać.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[2.0 16V ACE] Jakie paliwo lać.

Post autor: rafalaudi1 » 02 maja 2012, 20:20

Witam,
Zastanawiam się jakie paliwo lepiej lać do baku motoru 2.0 16V ACE. Jeżdzę tylko dla przyjemności więc nie zamartwiam się ile pali i za ile.
Nie wiem czy 98 oktanów będzie odpowiednie czy lepiej V-Powera z Shell'a?
Myślę że nie powinno stanowić problemu takie paliwo ale wolę zapytać co waszym zdaniem będzie lepsze.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 02 maja 2012, 20:40

Pb95, przy seryjnym silniku raczej nie ma sensu lać V powera

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2012, 20:49

rafalaudi1 pisze:Jeżdzę tylko dla przyjemności
Lej górną półkę. Paliwo z dodatkami dobrze robi na układ paliwowy. Sam często leje V-Powera i czuje różnice.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 02 maja 2012, 21:10

Zastanawiam się czy zbyt dużo liczba oktanów nie będzie miała jakiegoś wpływu na zawory - nie sądzę ale może ma inne negatywne skutki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2012, 21:59

Silnik jest przystosowany do 98.Liczba oktanowa to tylko odporność na spalanie stukowe wolniejsze spalanie mniej energi. Czyli żebyś nie był zdziwiony silnik może stracić na mocy, choć to ACE i ma czujnik spalania stukowego wiec dobierze optymalne spalanie dla wlanego paliwa poprzez wyprzedzenie zapłonu więc wykorzysta 100 oktanów ale to tylko teoria. Silnikowi nic się nie stanie

Nie chodzi mi o moc tylko o dodatki w paliwie smarne, konserwujące, myjące czego brak w Pb98.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 02 maja 2012, 22:49

Mam 6A i od początku czyli od sześciu lat leję tylko VPower'ek 95 oktan
Lałem też VPower 100 oktan ale nie odczułem żadnej różnicy - może w ACE będzie jakaś różnica bo to troszkę inny silnik jak 6A i nowszy

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 02 maja 2012, 23:46

:arrow: w tam tym roku, po dwóch latach od daty zakupu auta latałem na pb98 i poleciał mi jeden tłok w silniku. Ogólnie myślę, że większość z nas źle interpretuje lepsze paliwo dla swoich aut. (byłem jednym z nich)
Pragnę wszystkim przypomnieć, że gdy te auta były nowe to właśnie 95 było tym lepszym paliwem bo standart był 91 oktanów !

:arrow: osobiście za radą mechaników odstawiłem 98 na boczny tor i tankuję tylko 95.
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2012, 10:51

No właśnie lepsze zależy kto pod jakim kątem patrzy i myśli. Często też ludzie myślą że 95 jest gorszym a wcale tak nie jest 95 jest najbardziej kalorycznym paliwem najbardziej wybuchowym nalanie go do silnika wysilonego przystosowanego do 98 skutkuje gorszymi osiągami silnik zacznie dziwnie stukać ( albo zacznie nierówno pracować) w komorze będzie nierównomierne spalanie. O ile to jest nowy silnik z elektroniką opóźni zapłoń pogorszy osiągi i też będzie pracował.

Im większa liczba oktanowa tym bardziej paliwo odporne na samozapłon przydatne do silników o dużym stopniu sprężania, turbodoładowanych itp. gdzie te powolne spalanie jest wykorzystywane.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 03 maja 2012, 14:14

Typ paliwa do ACE oraz do 6A to PB95 a nie 98 !!! - tak piszą w danych technicznych na naszej stronie !!! więc jak najbardziej bym lał VPowerek 95 i to dlatego że ma ponoć jakieś dodatki smarujące - pamiętajmy że mamy wtrysk mechaniczny smarowany benzyną !!!

Kolega powyżej pisze
"Często też ludzie myślą że 95 jest gorszym a wcale tak nie jest 95 jest najbardziej kalorycznym paliwem najbardziej wybuchowym"
Tu się zgodzę bo jak zalałem parę razy 100 oktanowy VPower to spalanie było większe

Proszę tam powyżej poprawić te nieszczęsne 98 oktan do ACE - napisać tam 95 !!!

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2461
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 03 maja 2012, 14:20

A ja się zastanawiam tak nad tym ponieważ wg. producenta AEB ma łykać p95, jednak po programie myślę czy nie powinienem może p98 zacząć stosować?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2012, 20:26

ziemor pisze:Proszę tam powyżej poprawić te nieszczęsne 98 oktan do ACE - napisać tam 95 !!!
Ja tylko napisałem że jest przystosowany do 98 posiada "knock sensor" gdzie elektronika dobiera wyprzedzanie zapłonu do zalanego paliwa.

A najbardziej chodzi mi o dodatkach gdzie nie ujrzysz ich w innych paliwach. A producent zaleca paliwo z dodatkami.
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sie 2012, 14:57

Panikujecie wydaje mi się.
Gaz się jeszcze wolniej spala, ma więcej oktanów i jakoś ludzie nie maja problemów z silnikami które robią po kilkaset tysięcy na tym paliwie, tłoki jakoś nie spływają..
A80 na nowej skrecanej feldze :)

KUPIE lewy przedni blotnik czarny metalik LY9Z

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 sie 2012, 15:12

Jarewa pisze:
Nie chodzi mi o moc tylko o dodatki w paliwie smarne, konserwujące, myjące czego brak w Pb98.
hehehehehe a powiedz czymże te rewelacje potwierdzisz :D
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga