Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM]Katalizator

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B3 1.8 PM]Katalizator

Post autor: jaco80 » 14 mar 2012, 22:49

Mam takie głupie może pytanie: da się jakoś poznać czy mamy cały jeszcze katalizator z wkładem, czy tylko np. pustą obudowę. Tak mnie to korci, bo w takim wieku katalizator na pewno miałby już dość, ale z 2 strony nie uśmiecha mi się tam zaglądać na darmo. Dodam że z rury jest wyczuwalny dość mocny podmuch spalin, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 15 mar 2012, 10:50

Prosta sprawa jak sprawdzić czy katalizator jest ok. jedziesz -do stacji diagnostycznej na badanie emisji spalin i po sprawie masz.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 mar 2012, 13:20

Spaliny wyszły tak:

Przy 3000 obr/min:
CO = 0.11% obj.
CO2 = 13.52% obj.
HC = 68.0 ppm obj.
O2 = 0.320% obj.
Lambda = 1.010

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 26 mar 2012, 08:04

:arrow: skoro byłeś zbadać to mogli ci podać normy dla tego silnika i rocznika... jak masz metaliczny dzwięk podczas uruchamiania na zimnym to sama pucha została. Wjedź na kanał i będziesz wiedział jak popukasz delikatnie młotkiem w kata.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 26 mar 2012, 15:48

Niestety ktoś inny był wtedy na badaniu. Metalicznego dźwięku żadnego nie ma. Ok popukam i może to rozkręcę za jakiś czas :mrgreen: Dzięki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 kwie 2012, 20:08

A czy nie lepiej wykrecic i sprawdzic, oczywiscie jak jest kanal.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 04 kwie 2012, 12:46

Jak dla mnie to katalizator sprawny, inaczej CO byłoby 0,7 albo więcej, a HC powiedzmy 300 albo więcej Ja mam podobne wartości na analizatorze.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 kwie 2012, 20:07

Hmm to dla mnie zagadka, bo wątpie żeby ktoś wymieniał kata, a auto ma 24 lata. Ale może haczyk tkwi w tym że nie napisałem że te wartości są w czasie pracy na LPG. Na benzynie jest masakra, ale podejrzewam że to wina lejącego już wtrysku.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 05 kwie 2012, 21:45

Ja mam też takie parametry właśnie na LPG mam gaz 1 generacji czyli najprostszy. Nie wiem jak twój silnik jest zasilany paliwem czy to monowtrysk czy wielopunkt, najwyraźniej benzyna jest rozregulowana a jak leją wtryski to też będzie śmierdziało benzyną bo jej całkowicie nie spala. Natomiast Lambda = 1,035 i wydaje mi się że masz trochę za ubogo na LPG, ale na 100% nie jestem pewny.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 05 kwie 2012, 21:59

Benzyną to śmierdzi ostro przy odpalaniu, najprawdopodobniej z rury wydechowej, do tego chmurka ciemnego dymu. Ale na gazie przy gazowaniu leci tylko trochę pary A co do współczynnika lambda to 1.035 oznacza bardziej ubogą mieszankę niż 1.010 :mrgreen:
Ps PM-ka to monowtrysk.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 22:01 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 kwie 2012, 21:59

m@x1313 pisze:Nie wiem jak twój silnik jest zasilany paliwem czy to monowtrysk czy wielopunkt,
PM'ka to jednopunkt

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 17 maja 2012, 18:59

Katalizator jednak był :mrgreen: Nie wygląda na jakoś szczególnie zapchany, no i pytanie radzicie wywalać czy nie? Pod światło widać przelot... Dodam że priorytetem jest dla mnie cisza. Więc żadne strumiennice, wywalanie środka kata nie wchodzi w grę. Jedyne nad czym się zastanawiam to normalny tłumik, tylko pytanie jak będzie właśnie z głośnością i czy to w ogóle ma sens. Z drugiej strony dziwna sprawa żeby w takim staruszku jeszcze katalizator był.

Tak to wygląda.
Katalizator

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 maja 2012, 22:44

jaco80, Ja wywaliłem kata z golfa 2 i wstawiłem strumienice, było troszkę głośniej, spalanie na tym samym poziomie, nie wiem jak to miało wpływ na moc bo nie byłem na hamowni przed wywaleniem kata, ale w serii silnik 1.3 powinien mieć 55KM a wypluł 65KM na benzynie (62KM na LPG). Nie wstawiaj przypadniek zwykłej rury bo bedzie metaliczny dzwięk, trzeci tłumik (środkowy) sam nie wiem, ja bym strumienice wstawił, nie przyczenią sie wtedy na przeglądzie. Ale jak kat jest sprawny to bym go zostawił.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 17 maja 2012, 22:49

Jedyne co mnie powstrzymuje przed założeniem go z powrotem, to obawa czy nie jest już nieco przytkany. Nic w nim nie lata, widać przelot jak wspominałem. Ale moje autko nie grzeszy mocą (ale 160 wg GPS jeszcze pociągnie) z kolei z rury bardzo ochoczo dmuchają spaliny. Ech ciężka decyzja :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 23:02 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 17 maja 2012, 22:55

No to zakładaj strumienice i już :-) a kata nie sprzedawaj zobaczysz jak będzie auto chodziło bez niego, w razie co zawsze można go z powrotem wstawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl