[B3 1.8 PM]Katalizator
[B3 1.8 PM]Katalizator
Mam takie głupie może pytanie: da się jakoś poznać czy mamy cały jeszcze katalizator z wkładem, czy tylko np. pustą obudowę. Tak mnie to korci, bo w takim wieku katalizator na pewno miałby już dość, ale z 2 strony nie uśmiecha mi się tam zaglądać na darmo. Dodam że z rury jest wyczuwalny dość mocny podmuch spalin, jeśli ma to jakieś znaczenie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja mam też takie parametry właśnie na LPG mam gaz 1 generacji czyli najprostszy. Nie wiem jak twój silnik jest zasilany paliwem czy to monowtrysk czy wielopunkt, najwyraźniej benzyna jest rozregulowana a jak leją wtryski to też będzie śmierdziało benzyną bo jej całkowicie nie spala. Natomiast Lambda = 1,035 i wydaje mi się że masz trochę za ubogo na LPG, ale na 100% nie jestem pewny.
Benzyną to śmierdzi ostro przy odpalaniu, najprawdopodobniej z rury wydechowej, do tego chmurka ciemnego dymu. Ale na gazie przy gazowaniu leci tylko trochę pary A co do współczynnika lambda to 1.035 oznacza bardziej ubogą mieszankę niż 1.010 :mrgreen:
Ps PM-ka to monowtrysk.
Ps PM-ka to monowtrysk.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 22:01 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Katalizator jednak był :mrgreen: Nie wygląda na jakoś szczególnie zapchany, no i pytanie radzicie wywalać czy nie? Pod światło widać przelot... Dodam że priorytetem jest dla mnie cisza. Więc żadne strumiennice, wywalanie środka kata nie wchodzi w grę. Jedyne nad czym się zastanawiam to normalny tłumik, tylko pytanie jak będzie właśnie z głośnością i czy to w ogóle ma sens. Z drugiej strony dziwna sprawa żeby w takim staruszku jeszcze katalizator był.
Tak to wygląda.
Katalizator
Tak to wygląda.
Katalizator
jaco80, Ja wywaliłem kata z golfa 2 i wstawiłem strumienice, było troszkę głośniej, spalanie na tym samym poziomie, nie wiem jak to miało wpływ na moc bo nie byłem na hamowni przed wywaleniem kata, ale w serii silnik 1.3 powinien mieć 55KM a wypluł 65KM na benzynie (62KM na LPG). Nie wstawiaj przypadniek zwykłej rury bo bedzie metaliczny dzwięk, trzeci tłumik (środkowy) sam nie wiem, ja bym strumienice wstawił, nie przyczenią sie wtedy na przeglądzie. Ale jak kat jest sprawny to bym go zostawił.
Jedyne co mnie powstrzymuje przed założeniem go z powrotem, to obawa czy nie jest już nieco przytkany. Nic w nim nie lata, widać przelot jak wspominałem. Ale moje autko nie grzeszy mocą (ale 160 wg GPS jeszcze pociągnie) z kolei z rury bardzo ochoczo dmuchają spaliny. Ech ciężka decyzja :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2012, 23:02 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.