Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 abk] płyn w chłodnicy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
78konrad

[80 b4 2.0 abk] płyn w chłodnicy

Post autor: 78konrad » 18 sty 2007, 21:36

czesc. zauważyłem ze w moim autku ubyło ok litra plynu chłodniczego. wycieku nie widzę, wiec co to może być?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2007, 22:48 przez 78konrad, łącznie zmieniany 1 raz.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 18 sty 2007, 21:39

zobacz czy płyn nie przedostaje się do oleju w takim przypadku uszkodzona uszczelka pod głowicą

piter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 31 gru 2006, 22:54
Lokalizacja: kraków

Post autor: piter » 18 sty 2007, 21:40

sprawdź olej na mirce czy nie zrobił się biały ewentualnie czy pod nogami nie masz mokrych dywaników
piter

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 sty 2007, 21:50

odkreć korek wlewu oleju jak nie jest biały to uszczelka OK(oczywiści lekko biały moze tez być od skaraplania sie wody w okresie zimowym, ale dosłownie lekki osad, a przy uszczelce walnietej zapcha ci białym szlamem nabe od osłony zaworów do filtra powietrza) :-P

78konrad

Post autor: 78konrad » 18 sty 2007, 21:51

kolor oleju w porzadku w srodku nie jest mokro, ale jak sprawdzic czy płyn nie przedostaje sie do silnika?

[ Dodano: 2007-01-18, 21:53 ]
korek od oleju tez ok nie jest biały, bez nalotu

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 18 sty 2007, 22:11

dobrze wszystko obejrzyj mi ostatnio tez ubyło i wygladało wszystko szczelnie ,dopiero po jakims czasie jak sie dobrze przyjzałem, to sie okazało ze leciutko podcieka na czujniku w chłodnicy wystarczyło dokręcić i po kłopocie pozdr. ;-)

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 18 sty 2007, 22:15

Podstawowy problem przy ubywającym płynie to wyciek z układu, a nie żadna uszczelka pod głowicą, nagrzewnica, etc. Ja sam u siebie nie potrafiłem zlokalizować wycieku, dopóki dziura w chłodnicy nie powiększyła się do wielkości palca. Może masz dziurawą chłodnicę, może dziurę w którymś wężu, a może słabo dokręconą obejmę na którymś z króćców. Genetalnie uszczelka pod głowicą czy dziurawa nagrzewnica to ostateczność, radzę wpierw poszukać bardziej prozaicznych przyczyn ubywania płynu.
Sebastian

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 22 sty 2007, 19:10

u mnie też ubywało płynu i nie mogłem zlokalizować wycieku, a to z powodu szybkiego odparowywania, poprostu przeciekał mi odpowietrznik przy nagrzewnicy ale płyn kapał sobie na ciepły blok skrzyni biegów i nie było po nim śladu, wykryłem to dopiero wtedy gdy zaraz po przyjeździe machę w górę i obserwacja, bo wiadomo że to układ ciśnieniowy i łatwiej wtedy zauważyć wycieki, gdy ciśnienie w obwodzie wzrosło.

Gdyby ubyło Ci tyle płynu jednorazowo przez walniętą uszczelkę to miałbyś o wiele za duży poziom oleju w silniku, a o tym nie pisałeś, wieć może to zwykła nieszczelność

Pozdrawiam
I like AUDI!!!

Awatar użytkownika
czarek_d20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie

Post autor: czarek_d20 » 22 sty 2007, 20:40

Witaj
Moja rada na początek posłuchaj ,,maverick" porady by po rozgrzanym silniku postawić auto na czystej suchej nawierzchni i obserwować, a potem myśleć o gorszych sytuacjach.
Jakby płyn przedostał się do silnika to byś zauważył na bagnecie krople wody lub masełko no i para buch z wydechu. ;-)

Pozdrawiam Obrazek

Awatar użytkownika
Kostek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2007, 02:41
Lokalizacja: Ketrzyn

Post autor: Kostek » 23 sty 2007, 06:38

Miałem to samo w poprzednim samochodzie (escort RS brrr) zaraz po wymianie uszczelki pod glowicą (a robiłe to sam) ubywało mi płynu chodzącego. Okazało się że stare przewody od płynu powtó :-) rnie założone nie są do końca szczelne.Ale do problemu. Kupiłem proszek do uczszelniania układów chłodzących(nazwy nie pamiętam ale w motoryzacyjnych jest napewno), wystarczyło zastosować się do instrukcji użycia i problem znikł. :-)

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 23 sty 2007, 20:12

Mam obecnie od 2 dni ten sam problem. Ubywa mi plyn!!! Wycieku nie widac temperatura ok olej jest git praca silnika jaknajbardziej wpozadku. jednak spodziewam sie gdzies wycieku z weza niz z nieszczelnej uszczelki :-|

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 23 sty 2007, 21:17

szkodnik pisze:Mam obecnie od 2 dni ten sam problem. Ubywa mi plyn!!! Wycieku nie widac temperatura ok olej jest git praca silnika jaknajbardziej wpozadku. jednak spodziewam sie gdzies wycieku z weza niz z nieszczelnej uszczelki
zerknij czy jak sie dogrzeje do 90 stopni czy gdzies w oklicach nagrzenicy nie leci ci,ja tak mialem :-D

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 24 sty 2007, 00:06

Panowie, a FIZYKĘ braliście pod uwagę. Mam chyba siódme auto i chyba nie miałem takiego do którego w zimę nie dolewałbym płynu. Po pierwsze jest to ciecz i jak każda inna przy spadku temp. zmniejsza swoją objętość(nie mówię tu o zamarzaniu,ale o schładzaniu) - zmniejsza się. Po drugie następuje większe odparowanie ze względu na większe różnice temp. pomiędzy rozgrzanym silnikiem a otoczeniem. Często pojawiają się również wycieki przy końcówkach przewodów gumowych a zwłaszcza tych na których opaski były zaciskane latem.

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 25 sty 2007, 21:55

comandor77 pisze:Panowie, a FIZYKĘ braliście pod uwagę. Mam chyba siódme auto i chyba nie miałem takiego do którego w zimę nie dolewałbym płynu.
Fizyka odpada bo ja mialem ubytek w granicach 1 l na dzien!!! po przejechaniu okolo 50 km.
comandor77 pisze:Często pojawiają się również wycieki przy końcówkach przewodów gumowych a zwłaszcza tych na których opaski były zaciskane latem.
Jednak sprawa zostala rozwiazana! :lol: :lol: :lol: po 3 dniach dolewania plynu wkoncu zauwazylem wyciek z krotkiego weza , ktory kieruje ciecz do pompy chyba??? Fakt mechanik to zemnie nie jest, jednak sparcialy cieknacy waz latwo zauwazyc!!!

Skonczylo sie na malym podcieciu weza i niewielkiej redukcji i moge chwilowo jezdzic dalej dopuki niezaopatrze sie w nowy zamiennik!!!

Ps. dzieki za rady
Pozdrawiam
szkodnik

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 25 sty 2007, 23:06

litr dziennie to faktycznie nie fizyka, chyba że jakaś atomowa. to już dziura. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga