Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8T AEB] Problem ciosnienie oleju

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

[1.8T AEB] Problem ciosnienie oleju

Post autor: s80 » 02 sie 2012, 08:28

:cry: Witam wszystkich forumowiczów.Mam jak mysle powazny problem,otóż po wymianie pompy oleju + panewki i zamontowaniu czujników oleju okazało się że na ciepłym silniku przy około 800obr/min jest bardzo niskie cisniennie oleju w zakresie około 0,7 bara i zaczyna chałasować hydraulika.Być może ktoś już sie spotkał z takim problemem. Z góry dzieki za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam <piwo>
Ostatnio zmieniony 02 sie 2012, 22:08 przez s80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 sie 2012, 08:33

A na jakim oleju jeździsz?

Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

Post autor: s80 » 02 sie 2012, 08:41

Teraz mobil 10W40 wczesniej Castropl 5W50

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 sie 2012, 08:45

Jesteś pewien, że podczas wymiany pompy i panewek wszystko zostało założone tak jak powinno ? Smoka czyściliście ? 0,7 bara to prawie minimalne ciśnienie. Chyba musicie to rozebrać jeszcze raz i wszystko sprawdzić. Bo ci się posypie coś zaraz.

Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

Post autor: s80 » 02 sie 2012, 08:51

Było rozbierane jeszcze raz dla pewności i wszystko złożone na tip top

[ Dodano: 2012-08-02, 08:55 ]
Smok razem z pompą nowy

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 sie 2012, 09:35

s80, _uwaga
a na walle nie było zbytnich zużyć , na nowych panewkach czasami sie zdarza że ciśnisnie jest niższe o tego co było przed wymianą nie jest to regułą ale zjawisko występuje.
A co było powodem że wymienieałes panewki i pompę ? Jak mierzysz ciśnienie oleju ?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 02 sie 2012, 09:38

Sprawdzałeś Marcin czy nie idzie Ci olej na uszczelniaczu wału ?

Kokolino, ciśnienie mierzy zapewne dodatkowym zegarem ze standardowego wyposażenia compi.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 sie 2012, 09:48

wydaje mi się, że złożyliście silnik na za dużych tolerancjach na panewkach. Szlifowaliście wał czy tylko włożyliście panewki na stary wał?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 02 sie 2012, 13:20

Pozwolę sobie przytoczyć mój przypadek.
Silnik po remoncie, wal po szlifie, wszystkie panewki nowe, nowe popychacze hydrauliczne silnik na zimnym pracuje cicho, po nagrzaniu odzywa się hydraulika, mam wrażenie ze jest troszkę słabszy jak się nagrzeje, czy możliwe ze pompa porostu już jest zużyta i daje niskie ciśnienie po nagrzaniu oleju do tego stopnia ze jest za duży luz na hydraulice i zawory się słabiej otwierają = spadek mocy ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 sie 2012, 13:27

spadek ciśnienia jeśli nie występował przed remontem, jest efektem tylko i wyłącznie zbyt dużych luzów na wale/panewkach, gdzie ciśnienie ucieka, pompa sama z siebie się nie zużyje tak nagle.
Pierścienie byly tylko wymieniane czy jest jeszcze zrobiony szlif?
Panewki główne wymieniane na nominał po szlifie, czy na podwymiar?

Obrazek

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 02 sie 2012, 14:11

PI7er pisze:Pozwolę sobie przytoczyć mój przypadek.
Silnik po remoncie, wal po szlifie, wszystkie panewki nowe, nowe popychacze hydrauliczne silnik na zimnym pracuje cicho, po nagrzaniu odzywa się hydraulika, mam wrażenie ze jest troszkę słabszy jak się nagrzeje, czy możliwe ze pompa porostu już jest zużyta i daje niskie ciśnienie po nagrzaniu oleju do tego stopnia ze jest za duży luz na hydraulice i zawory się słabiej otwierają = spadek mocy ?
Dziwię się osobą które robią remont silnika a nie wymienią podstawowego elementu smarowania czyli pompy oleju. Owszem trzeba za nią zapłacić, ale na tle całkowitych kosztów remontu silnika to nie wielki wydatek.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 sie 2012, 21:45

Dokładnie, tez mysle ze zbyt duze pasowanie, paski plastugauge w dłon i trzeba zrobić pomiar.

Awatar użytkownika
s80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:09

Post autor: s80 » 02 sie 2012, 22:14

Leo pisze:wydaje mi się, że złożyliście silnik na za dużych tolerancjach na panewkach. Szlifowaliście wał czy tylko włożyliście panewki na stary wał?
panewki założone bez szlifu

[ Dodano: 2012-08-02, 22:16 ]
Mabrothrax pisze:Sprawdzałeś Marcin czy nie idzie Ci olej na uszczelniaczu wału ?

Kokolino, ciśnienie mierzy zapewne dodatkowym zegarem ze standardowego wyposażenia compi.
Cisnienie sprawdzane manometrem nie zegarem

[ Dodano: 2012-08-02, 22:19 ]
Leo pisze:spadek ciśnienia jeśli nie występował przed remontem, jest efektem tylko i wyłącznie zbyt dużych luzów na wale/panewkach, gdzie ciśnienie ucieka, pompa sama z siebie się nie zużyje tak nagle.
Pierścienie byly tylko wymieniane czy jest jeszcze zrobiony szlif?
Panewki główne wymieniane na nominał po szlifie, czy na podwymiar?

Obrazek
trudno bedzie trzeba rozebrac jeszcze raz a tak apropo pompa wymieniona

[ Dodano: 2012-08-02, 22:23 ]
A takie pytanko pompa oleju tez jest na walku na którym tez sa panewki czy jest mozliwosc zeby tam uciekało cisnienie jezeli panewka sie poluzuje, obruci ,spadnie nie wiem.Ale ogólnie czy jest taka mozliwoisc?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 12 sie 2012, 19:57

Tak jest taka możliwość, na panewkach wałka pośredniego też może spadać ciśnienie oleju i były takie przypadki na forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl