Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 abt] problem z obiegiem płynu chłodniczego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

problem z obiegiem

Post autor: Maniek1993 » 11 paź 2012, 23:42

termostat nowy. zauwazyłem cos dziwnego. zalałem układ i pomagając mu w odpowierzeniu właczam nawiew na 4 bieg.
temp osiaga 100st dolny waz zimny i chłonica w połowie. pompuje wezami i nic, ogrzewanie super. i tak przez 15 min z braku cierpliwosci
wyłaczam nawiew po 5 min moze pojawie sie płny obieg :?: :shock: , temp spada na 93 st wentyl sie właczył kilka razy wiec na próbe włczam nawiew na 4 big znów wentyl
sie nie włacza znow choc czekam i czekam. zmieniam na 2 bieg nawiewu po chwili włacza sie wentyl
wiec robie próbna jazde temp spada na 91-92st wszystko ok ogrzewanie na 2 biegu daje dobrze i tak przez 15km okolo, potem temp rosnie
znów di 100 st zatrzymuje sie i dolny waz zimny :-( . jakies sugestie??
dlaczego obieg duzy nie pojawił sie dopoki miałem ogrzewanie właczone na 4 bieg mimo 100st?
dlaczego podczas 2 biegu dmuchawy wszystko było ok na postoju a podczas jazdy sie sypneło dopiero po 15km?
czy to termostat sie zamyka mimo temp powodujacej jego otwarcie?
czy 4 bieg dmuchawy tak chłodził wode ze mieszajać sie ona w pompie nie miała temp odpowiedniej do
otwarcia termostatu?
duzo pytan a odpowiedzi nie znam... idzie juz zglupieć.
prosze o pomoc.

p.s.
zna ktos sposób na ułamany króciec przy chłodnicy od przełewu do zbiorniczka?
wymiana chłodnicy nie wchodzi raczej w gre bo chłodnic jest nowa

[ Dodano: 2012-10-18, 23:38 ]
mechanik postawil diagnoze. uszczelka pod glowica. glowica poszla do planowania. testu szczelnosci mi odmowiono gdyz podobno musial bym potem robic glowice. ile w tym prawdy? stara uszczelka ma miejce w ktorym mozna by przyznac ze mogla puszczac. w sobote samochod do mnie wroci. oby sprawny. koszty to: uszczelka okolo 90zl, planowanie glowicy okolo 60-80zl, uszczelek pod kolektory nie znam. plyn chlodniczy okolo 90zl. robocizna okolo 200zl. i nie wiem co z olejem czy bedzie koniecznosc wymiany?

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 24 lis 2012, 17:37

Wez Mnie nie denerwuj bo właśnie po wymianie uszczelki pod głowicą mam takie objawy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2012, 17:45

Maniek1993 pisze:testu szczelnosci mi odmowiono gdyz podobno musial bym potem robic glowice. ile w tym prawdy?
Bzdura bynajmniej u mnie to robią bez problemów 80zł. Zawsze jak ściągam daje na szczelność i planowanie. Może mam lepszych fachowców :mrgreen:

A co do problemu to termostat był sprawdzany? temperatury mierzone pirometrem lub innym urządzeniem?czy tylko na oko?

Maniek1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 09 sie 2011, 21:10

Post autor: Maniek1993 » 27 lis 2012, 20:59

testu odowil gosc ktory robi to od 15 lat okolo, mechanik tylko to montowal. 500zl mnie to wszystko kosztowalo. plyn chlodniczy, uszczeka pod glowice.pozostale uszczelki planowanie glowicy i robocizna. ale bylo warto... ogrzewanie super, i nareszcie zero problemow z przegrzewaniem zapowietrzaniem itd, silnik jest brdziej dynamiczny i spalanie nawet troche spadlo. uszczelka byla zmieniana ale byly wlasciciel nawet nie planowal glowicy stad te problemy. ale teraz jest ok. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl